pds

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje85, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Wie heeft hier ook last van?
    Ik zelf denk er ook last van te hebben. Zo hoef ik een week niet naar de wc, en zo 3 keer op de dag en dan is het redelijk dun. Voel mijn darmen dan ook gewoon werken, en na alles wat ik eet moet ik meestal wel naar de wc.
    Ben nog niet naar de ha geweest omdat hij er toch niets aan kan veranderen. Ben er nog niet achter welke voedingsmiddelen dit stimuleren want heb veel geprobeerd en tot nu toe nog geen verschil gemaakt.
    Heb er niet altijd buikkrampen bij, maar merk de drang vaak wel en dan moet ik ook meteen gaan.
    Heb er sinds de bevalling van de jongste (17-09-2010) last van. Ben vorige week helemaal niet naar de wc gekunnen en toen ik eenmaal moest was het begin erg hard (sorry onsmakelijk) en daarna redelijk dun.
    En ja stress heb ik, en zal ik nog wel meer krijgen dus vrees het ergste :(. Ik zorg al voor voldoende beweging en vezels.. meer kan ik waarschijnlijk niet doen, of heeft iemand van jullie tips?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

hier nog 1
    al vanaf mijn 3e
    ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt!

Ik weet ondertussen wel dat ik niet zo goed reageer op uien en kool soorten dus dit probeer ik zo min mogelijk te eten. en verder eet ik gewoon normaal het maakt bij mij toch geen verschil...

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jep hier ook, heerlijk in combi met mijn andere ziekte, ik merk als ik mijn medicatie (schildklier) verhooog dat het dan weer een tijd goed gaat, prikkelbaar darm is vooral snachts actief heerlijk

4. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Jep ik heb het ook. Bij mij was het ook niet echt duidelijk wat ik wel en niet kan eten.
    Omdat ik ook echt vreselijk veel pijn had zijn ze verder gaan onderzoeken. Toen test gedaan (lactose onderzoek) daaruit bleek dat ik naast mijn pds ook nog lactose intolerant was. Toen viel heel veel op z'n plaats. Ik ben zoveel mogelijk lactose gaan vermijden, en de helse pijnen heb ik niet meer. Ook stuk minder last van m'n darmen.
    Dus het is wel goed om daarnaar te kijken als niks helpt.

Veel sterkte verder, want ik weet dat het geen pretje is!

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hier ook iemand met pds. De internist die het bij mij constateerde adviseerde me om niet te veel voedingsaanpassingen te doen omdat je dan steeds beperkter gaat eten. Het kan zelfs zo zijn dat je de ene keer wel op iets reageert en de andere keer niet. Ik merk dat zelf ook. Ik let wel op dat ik niet te vaak vet eet want dat is bij een grote boosdoener en ik drink geen frisdranken met koolzuur.
    En ja, zo af en toe lig ik ook dubbelgevouwen in mijn bed, zeker tijdens de ivf behandelingen waarbij ik progesteron gebruik.

Ik zou trouwens wel een afspraak met de ha maken om het toch na te laten kijken want er zijn natuurlijk meer darmziektes dan alleen pds.

6. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hier ook iemand met pds.... bij mij komt het inderdaad ook ineens opzetten en dan heb ik behoorlijke krampen en moet ik heel veel naar de wc. Met pds kan je inderdaad verstopping hebben, maar ook diaree.

Veel aan je voeding hoef je eigenlijk niet te veranderen, mits je erachter komt of je ergens standaard op reageert. Maar vaak kan je inderdaad ineens ergens op reageren. Bij mij is het erg lang heel goed gegaan en nu sinds mijn bevalling heb ik weer veel last. Wat heel goed hielp bij mij en nog steeds goed helpt is Yakult of andere probioticamiddelen. Dat is een bepaalde bacterie die goed is voor je darmflora.

Dat neem je gewoon een aantal maanden en dan stop je weer even. Want anders gaat je lichaam er te veel aan wennen. Maar dat is eigenlijk het enige wat bij mij hielp. Je kan er helaas weinig aan doen....

7. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik merk zoals vandaag, dat ik elke keer als ik een maaltijd eet nu dus een boterham dat mijn darmen meteen reageren.. soort van krampen, maar dan vrij licht. Heb al eens yakult gedronken maar dat zorgde bij mij voor obsipatie :(.
    maar dan moet ik toch maar een afspraak maken bij de ha..

8. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat kan je sowiezo even doen, wellicht hebben zij nog tips. Van Yakult obstipatie?? hmmm.... dat heb ik nog nooit gehoord, haha.

Maar goed alles kan.... laat je even goed onderzoeken en er zijn nog meer probiotica middeltjes die goed helpen hoor. Moet je even googlen!

Succes!!!!

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik had ivm mijn bmm infectie voorschrift gekregen voor yakult te drinken aangezien de antibiotica die ik kreeg, diarree veroorzaakt.. dus dat ben ik toen gaan gebruiken, en toen kon ik ineens niet meer naar de wc, en toen ik moest was het keihard! ;)

Deel Deze Pagina