au!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patriciaax3, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Vraagje;

ik heb zo'n pijn dat ik bijna niet meer kan lopen, het zit net boven mn kont tot aan het midden van mn rug (de pijn) aan de linkerkant..
    ik kan het niet zo goed omschrijven, maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Gewoon spierpijn of toch iets anders? Ik heb geen rare bewegingen gemaakt ofzo dus kan het me niet voorstellen dat het gewoon spierpijn is.

bedankt alvast!

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Heb ik ook last van al een tijdje...lijkt en verrekt spiertje (ik ben normaalgesproken zeer sportief en voel me nu echt een oma!!!) Ik denk dat het gewoon een extra belasting is van je spieren. Ik doe er niets aan dan lopen (met pijn), zwemmen nu en af en toe laten masseren. Soms is het een paar daagjes weg maar nu hebh ik het alweer een paar dagen...alles van binnnen is een stuk zachter en dus kan het zijn dat de belasting te groot wordt...

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zou het even aan je vk of gyn vragen oid, zo is bij mij met mijn vorige zwangerschap BI begonnen...
    het hoeft natuurlijk niet, maar als dit het begin is kun je het beste nu al weten en naar een bekkentherapeut gaan...

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt als een scheefstaand bekken. Goede bekkenfysio bellen en vandaag nog heen.

5. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Ik ben bij de HA geweest, die verwees me door naar een bekkentherapeut en het is bekkeninstabiliteit :( krijg een speciale heup/buikband en bekkentherapie, en veel rust houden.
    Baal er wel van, kan geen kant op zo.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    o jee!! IK ben bang dat ik nu toch ff naar een arts moet...bij mij voelt het echt als accuut spiertje verrekt in m'n bil!! het zit niet echt in m'n bekken alhoewel ik al vanaf het begin last van m'n rug heb maar da's een bekend 'probleempje' bij me...

Sterkte iig en ik ga morgen ff langs...

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    @mukkie, ik heb ook zoiets in m'n linkerbil. Bij mij is het ischias. Echt zenuwpijn. Mss is het bij jou ook zoiets?

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wat is dat precies??

Hopelijk geen BI!! Want ik heb wel last van lage rugpijn maar dat heb ik ook wanneer ik ongesteld ben (en nu dus hele zwangerschap). die pijn straalt uit naar benen en bil. Rug is ook stijf dus ik doe zoveel mogelijk strek oefeningen. het was goed uit te houden (Maakte ook schoon enzo) maar gisteren kon ik m;n rechtervoet gewoon niet meer optillen en neerzetten!!

ga vandaag proberen naar de fysio te gaan en dan weet ik hopelijk meer...

9. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    De pijn zit bij mij nu overal, niet alleen links meer. Denk dat het daar gewoon begon, wou je niet bang maken ofzo ;)

10. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Nog een vraagje,
    kun je wel 'normaal' bevallen met bekkeninstabiliteit?

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ischias - Wikipedia hier wordt het goed uitgelegd. Alleen het extreme heb ik niet hoor. Alleen pijn in mijn bil en been.

Ik heb daarbij ook bekkenklachten. Met 29 weken kon ik haast niet meer lopen. Ik doe zo weinig mogelijk huishouden en nu kan ik tenminste weer zonder pijn lopen.

@patriciaax ik heb ergens gelezen dat anderen dan niet je benen omhoog mogen drukken bij het persen, anders kan het beschadigen.
    Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Misschien weten anderen er meer over...

12. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    #12 Tally72, 16 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2010
    Bevallen met bi is uiteraard mogelijk. Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten; alleen bespreek dit goed van te voren met de verloskundige of gynaecoloog én je partner (of degene die ook bij de bevalling is). want ik kan je 1 ding verzekeren; jij bent bezig met bevallen en laat je gauw overrompelen door de medici. Je partner kan dan ingrijpen.

Edit moderator: reclame maken is niet toegestaan

Wat ik Patriciaax3 nog wil meegeven (en de rest ook; ) teveel rust is ook niet goed, blijf juist in beweging, want anders verslappen de spieren en die moeten juist de verweking van de banden opvangen.
    Uiteraard moet je de balans zien te vinden tussen bewegen en de pijnklachten; napijn is een bekend verschijnsel. Het is dus je grenzen zoeken en die bewaken.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    vandaag met m'n gyn gesproken en bij de fysio geweest. Die zei eerst dat ik met m'n gyn moest spreken omdat hij anders niets zou doen. Hij heeft me niet aangeraakt, maar door mijn verhaal heeft hij het sterke vermoeden van ischia (Ik woon in Griekenland en dit is ook een grieks woord haha!) Een zenuw idd die doortrekt naar bil- en beenspier. Mijn gyn heeft vervolgens gezegd dat in zwangere toestand niets toegestaan wordt. Ik kan alleen maar zoveel mogelijk bewegen (lopen mag altijd) en zwemmen. Niet tillen en teveel bukken maar verder in beweging blijven. Ik heb vandaag met pijn en moeite gelopen en gezwommen en voel me beter. Ik kan tenminste weer op m'n rechterbeen staan! dat kon gisteren niet...

ben wel opgelucht dat het geen BI is (heb ik gevraagd) maar veel kan ik dus niet doen...zelfs geen massage (balen!!)

14. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    T is in ieder geval prettig voor jezelf prettig om te weten wat het is.
    Meestal gaat het na de zwangerschap ook gewoon vanzelf over. :)
    Maar in de tussentijd kan het echt wel flink pijn doen. Ik heb er nu om een of andere reden minder last van dan toen ik net zwanger was:(

15. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Oke dankjewel! Ik zal zo es op je site kijken.

16. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    #16 Tally72, 17 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2010
    Edit moderator: reclame maken is niet toegestaan

Deel Deze Pagina