Ik vroeg me af: ik heb al een aantal mensen in mijn omgeving gezien die naast de babyuitzet op het babykamertje, ook een extra klein wiegje hebben voor de eerste maanden op de ouderslaapkamer. Dat wiegje is zo klein, écht voor héél in het begin. Wie van jullie heeft dat ook gedaan in het begin? Ik ben (nog) een leek, maar is dat prettig voor het voeden 's nachts of om gewoon nog lekker bij je te hebben? Ik heb al wel een ledikantje (120cm) maar die lijkt behoorlijk groot voor zo'n klein frummeltje. Ik weet wel dat je je kindje dan zover mogelijk naar onder legt maar is zo'n mini-wiegje dan misschien handig? Ben benieuwd!
hoi, wij hebben ook een wiegje, die hebben we kunnen lenen, anders hadden we hem ook niet gekocht hoor. We hebben haar er de eerste week ingehad op onze kamer, maar onze nachtrust ging er zo aan.. toen we besloten te stoppen met bv en zij ook nog eens 's nachts begon te spoken hebben we haar in het wiegje op haar eigen kamertje gelegd.. en nu ligt onze meid alweer in dr ledikantje ivm inbakeren.. Tja, ik vond het handig, die eerste week. Maar je kunt haar/ hem dan bijv ook in de kinderwagenbak bij je leggen.. Mis. kun je een wiegje lenen? Liefss, taliaa
Mijn ouders hebben een "extra" wieg voor ons gemaakt, deze staat bij ons op de kamer. Femke slaapt er nog steeds 's nachts in. Heerlijk! Wij hebben geen last van haar en zij niet van ons, dus zo lang het zo goed gaat, blijft ze lekker liggen. Femke is nu drie maanden oud. Ik geef ook bv, dus toen ik nog een nachtvoeding gaf was het ook erg ideaal. in mijn album staat een foto...
Wij hadden een ledikant op de kamer de eerste 6 maanden, maar ik denk dat ze een wiegje de eerste 2 maanden zeker knusser had gevonden, ze lag zo verdwaald in dat grote bed. Bij de tweede denk ik wel dat er een wiegje komt, we gaan verhuizen en die slaapkamer is een stuk kleiner, dus een ledikant past er sowieso niet in. En ik vond het heerlijk om mijn kindje in de buurt te hebben, sliep er ook niet minder om, dus geen twijfel mogelijk, de tweede komt weer gezellig de eerste maanden bij ons.
wij hebben op marktplaats een wiegje gekocht, gewoon voor de mooi, babietje slaapt zowieso bij ons op de kamer want we hebben geen kamers meer over
Wij hadden ook een wiegje voor op onze slaapkamer en Sjoerd heeft er tot 5 maanden in geslapen. Vond een ledikant meteen zo groot..
Hier geen wieg gehad...gewoon geen plaats... we hebben een ledikant/doorgroeipeuterbed dus dit is 140 lang en daar ging Teun lekker in vanaf zijn geboorte en op zijn eigen kamer.... in de kraamtijd lag hij lekker veel bij me op bed onder een eigen deken daarna gewoon op zijn eigen kamertje en in zijn eigen bedje met de nachtvoeding maakte me vriend de fles en gaf hem een schone luier en bracht hem naar mij in bed...ik gaf de fle sen lag hem weer terug in bed.... dus gewoon kiezen wat je wilt..... en ook of je wel ruimte hebt je moet ook om je bed kunnen blijven gaan
idd, gewoon doen wat JIJ fijn vind. Wij verkopen zelfs ons 2 persoonsbed omdat we een 3 persoons gaan maken haha. Wij hebben 4 kinderen, 2 jongens van mijn vriend, 2 meisjes van mij en nummer 5 onderweg. Elk weekend zijn ze allemaal bij de andere ouder en door de week bij ons. Ze vinden niets zo fijn als af en toe bij ons slapen, maar dat kan niet meer sinds we zijn gaan samenwonen begin dit jaar. Dus de 2persoons eruit, 3 boxsprings naast elkaar en 2 dagen per week mag er iemand bij ons slapen. Sommige mensen denken dat we gek zijn, en dat zijn we ook gek op onze kids, dus inderdaad gewoon lekker doen wat je zelf fijn vind!
Hier ook een wiegje. Ideaal als je bv geeft hoor! Onze dochter heeft er tot 5 maand ingelegen en is toen naar haar eigen kamertje gegaan. Onze zoon was wat groter en er met 4 maanden uitgegroeid. Hij heeft overigens nog tot ruim een jaar op onze kamer gelegen ivm een verbouwing. 2 dagen na de verbouwing is hij over gegaan trouwens (Zat meer te keten dan dat íe sliep ). Ik vond het ideaal om je kleintje 's nachts bij je te hebben. Als ze eens wakker worden ben je er direct bij om te troosten of te voeden. Overdag legde ik ze trouwens wel vaak op hun eigen kamertje (toen ze nog in de wieg lagen) in het ledikant, zodat ze wel vast aan die andere omgeving konden wennen en ik evt. zelf een tukkie kon doen. Deze keer gaan we ook zeker weer eerst het wiegje gebruiken. Wanneer de kleine over zal gaan naar de eigen kamer zal afhangen van hoe goed hij/zij door slaapt en hoe de bv zal gaan (en hoe vroeg hij/zij begint te keten in bed ). Overigens hebben vrienden van ons ook gewoon de eerste paar weken de reiswieg gebruikt op hun kamer. Kon ook prima (Onze wieg hebben we van een oom en tante. Wiegje is inmiddels ruim 40 jaar oud, maar is nog in prima staat. )
Wij hadden ook een wiegje op de slaapkamer. Het was de oude familiewieg, anders had ik er denk ik geen gekocht maar ik vond het wel heel erg prettig. Toen Louise 4 weken was hebben we haar op haar eigen kamer gelegd voor de nacht want ik werd van ieder kreuntje/zuchtje wakker en zat rechtop in bed.
Ik vind het een absolute aanrader, vond het jammer toen A. te groot werd voor het wiegje. Ik heb een rieten reiswiegje op een standaard, kun je lekker dicht bij je bed zetten en af en toe even kijken/luisteren of het nog goed gaat. En ook heel fijn voor de borstvoeding. Maar hangt misschien toch af van waar je eigen voorkeur naar uitgaat en hoe je kindje is.
Had tot vijf weken ofzo (?) de kinderwagenbak naast mijn bed staan, daarna ging ze naar haar eigen bed. Beviel prima hoor.
Een aanrader dus begrijp ik . Ik ga dus op zoek naar een klein wiegje voor naast het bed. Wil nl. proberen bv te geven als dat lukt en dan lijkt me dat wel praktisch ja. Zijn er daarna dan geen problemen om je kindje weer op haar/zijn eigen kamertje te laten slapen of gaat dat eigenlijk zonder problemen. Kan me voorstellen dat zij/hij er dan aan gewend is bij paps en maps te slapen
Mijn vriend heeft zelf een wiegje van 80x40 cm gemaakt. De baby komt eerst bij ons op de kamer en later in het wiegje op de babykamer. Wanneer de baby niet meer in de wieg wil/kan kopen we een ledikantje.
Beide dames hebben bij ons op de kamer geslapen in een weigje. Ideaal! Reuze gezellig, handig met voeden en je leert je baby snel kennen vind ik. De overgang naar het ledikant op hun eigen kamertje ging in beide gevallen zonder enkel probleem.
De eerste weken heeft onze kleine uk in de reiswieg geslapen. Daarna gewoon in zijn ledikantje op onze kamer tot hij ongeveer 9 maanden was. We hebben geen problemen gehad met het naar zijn eigen kamertje gaan. Bij de tweede spruit zet ik gewoon meteen het ledikantje bij ons op de kamer en onze eerste krijgt binnenkort zijn peuterbedje. Het is inderdaad superhandig met voeden en voor mijn gemoedsrust was het ook beter. Onze kamer biedt er gelukkig genoeg ruimte voor.
hier ook een wiegje op onze kamer. Ze slaapt er nog steeds in en vind het erg prettig, ik heb mijn meisje 9 maanden bij me gedragen en vind het erg fijn dat ze nu nog dicht bij me is.
Het lijkt mij veel fijner een klein beschut wiegje dan zo'n groot ledikant! Wij hebben bij Prenatal zo'n rieten reiswiegje gekocht, en een losse standaard. De eerste tijd gaat kleintje bij ons naast het bed in de reiswieg, en mochten we dat zat worden dan zet ik gewoon de reiswieg in de ledikant, zodat het toch nog beschut is. Volgens mij kunnen ze gemiddeld toch wel ongeveer een half jaar in een wiegje?
Overgang naar ledikantje was bij ons geen probleem (behalve voor mijzelf, hihi). Inderdaad tot 6 maanden lukt wel met een wiegje.