Bugaboo Donkey VS Tandem Topmark?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebell, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik ben me aan het verdiepen in een duowagen. Wegens een kleinere deur dan normaal (aangepaste deur) kan niet elke duowagen bij ons naar binnen. De easywalker duo is helaas te breed en dus kwam ik uit op de Bugaboo Donkey en een wagen achter elkaar.

Ik heb zelf de volgende voor -en nadelen opgeschreven.

Bugaboo Donkey Duo Zwart/Rood (Canvas) | Bugaboo Donkey Twin | Baby-Dump

Bugaboo Donkey
    Voordelen:
    - Beide kindjes kunnen lekker zitten, voldoende ruimte (volgens mij)
    - Beide kindjes kunnen met koude dagen een lekkere voetenzak
    - Beide kindjes kunnen goed om zich heen kijken
    - Een kleiner kindje kan in de wagenbak liggen en toch wat zien! (dit vind ik niet opgaan bij een tandem, maar ik kan het mis hebben!
    - Rijdt comfortabel.
    - Kan van 1 naar 2 en van 2 naar 1 worden gemaakt, dus als een ouder kindje niet meer wil zitten, heb je een 1persoons wagen.

Nadelen:
    - Heel erg prijzig. Mijn vraag: Is het het geld waard??? :(

Topmark Tandem Zwart | Tweelingen | Baby-Dump

Tandemwagen Topmark
    Voordelen:
    - Goedkoop

Nadelen:
    - Je bent erg lang
    - Misschien rijdt hij erg zwaar met twee kindjes achter elkaar?
    - Kindjes kun je niet heel goed zien!
    - Jongste kind zou niet goed kunnen rondkijken vanuit het babynestje... zo lijkt het naar mijn idee iig en ik hoor het van meer om mij heen!
    - Als oudste niet meer gaat zitten, moet je of de jongste alleen in de wagen vervoeren of een buggy of andere kinderwagen aanschaffen. Ik vind het niet zo leuk om met een dubbele wagen en maar met 1 kind er in te rijden...:)

Misschien kunnen jullie aanvullen of willen jullie mij jullie
    ervaringen vertellen!;)

En misschien weet hier iemand hoe makkelijk de Donkey in gebruik is? Is deze makkelijk om te bouwen van 2 naar 1 en andersom?

PS: Het is misschien een hele rare vergelijking deze wagens met elkaar, maar ik wilde jullie toch even om advies/raad/jullie mening vragen! ;)

Alvast enorm bedankt!!

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Een totaal ander geluid: Ik heb een Bugaboo (gewone) met twee frames, een wieg en een stoeltje. Als ik met twee kinderen weg ga, gaat de oudste in het stoeltje en de jongste in de draagzak.

Ik heb nog geen moment een duowagen gemist.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je geeft eigenlijk alleen positieve berichten over de bugaboo.
    De topmark "kraak je af" en heeft als enige voordeel dat deze goedkoop is.

Eigenlijk heb je je keuze al gemaakt en zit alleen het geld je dwars.

Wij hebben om deze reden ook de donkey aangeschaft. Het kost een hoop maar dan krijg je wel wat

4. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    Hier ook de donkey, ben er zeeeer tevreden mee. Ombouwen naar duo en terug is in een halve minuut gedaan. Heel makkelijk.
    En hij rijdt superlicht.

Maar er zijn veel meer duo wagens die door je deur passen hoor, ook in tussen liggende prijs categorie. Zijn al topics over geweest dus lees daar eens in en ga eens proberen.

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Tja dat is een Mercedes met een lelijke eend vergelijken ;)

Wij hebben de donkey en zijn super tevreden. We hebben nog een ouder model, die van tegenwoordig kan helemaal plat als je de wielen er af kan halen. Dus die past in de meeste auto's!

Ik kan geen nadeel bedenken eigenlijk, ik ben heel tevreden met de wagen. Het is vooral heel gezellig om de kindjes naast elkaar te hebben, ze hebben echt contact met elkaar.

Hij is ook super makkelijk om te bouwen van mono naar duo. Echt dat doe je in een paar klikken. Ik doe het regelmatig en gaat super simpel.

Hij is ons het geld wel waard en je kunt hem strakjes ook weer verkopen want ze zijn gewild op mp.

6. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @Marlett, mag ik vragen hoeveel leeftijdsverschil er tussen jouw kindjes zit?

7. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt voor de reacties! Ik zie idd nog geen voordelen van een Tandem wagen, maar dacht .. wie weet kennen jullie de voordelen en dan hoor ik ze natuurlijk graag! Enige voordeel dat ik kan benoemen is dat hij niet duur is.

Ik heb me ook verdiept in de Easywalker duo, maar ik heb deze van iemand even geleend en gekeken of ik ermee naar de schuur kon komen, omdat het qua meting van de maten leek te kunnen ... maar de wagen ging met geen mogelijkheid door de deur heen, dus die valt echt af!

En voordeel van de Donkey is dat als een oudste kind niet meer in de wagen wil zitten, je niet met een dubbele wagen loopt waar maar 1 kindje in zit, want dan laat je de andere zitting thuis!

Alleen dat geld houd me idd erg bezig, want vind het erg veel geld, al kan ik 'm daarna natuurlijk wel weer verkopen! ;)

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Klopt, deze vergelijking is ook eigenlijk helemaal niet eerlijk natuurlijk! Zulke twee wagens naast elkaar afwegen! :) ;)

Fijn dat je je ervaring hebt willen delen over het gebruik en gemak van de wagen! ;)

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Waarom kies je voor een van de goedkoopste tandems?
    Die vind ik echt niks...

Zelf had ik een Phil & Teds Vibe2 en deze is écht volwaardig mono te maken door het duozitje eraf te halen. Letterlijk werk van 3 seconden. Ook het uiterlijk vond ik heel belangrijk.
    En ik ben meer een 'joggende' moeder dan eentje die op normale tempo loopt..dus mijn duowagen moet hiertegen kunnen en ook net zo sportief zijn.
    In tegenstelling tot de goedkopere tandemwagens is deze met 1 hand te besturen (ja ook moeilijke bochten), incl. 2 kids erin.

De Donkey rijdt ook fijn, dus als je voorkeur uitgaat naar een brede wagen moet je deze doen. Maar ik voel me écht niet prettig achter een brede wagen. Voelde me zowat verloren. Eentje naast elkaar wordt het voor mij dus nooit :)

Ik heb 3 weken terug mijn Vibe verkocht, maar nu zo een spijt!!! Heb het onderschat! Ik loop lange afstanden en vlot ook.
    Nu loopt mijn dochtertje wel mee, maar na 30 minuten lopen (en in de kou)...en op haar tempo..en het gejammer 'mamaaaa ik wil zitten, mamaaa ik ben moe...' ben ik nu aan het kijken voor een nieuwe Phil & Teds.

Je moet dus echt op je gevoel afgaan. Wat werkt voor JOU het beste? Een duowagen maakt het leven echt een stuk makkelijker! Voor mij in ieder geval wel aangezien mijn vriend de auto mee heeft wanneer ik niet werk en andersom.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Van Topmark heb je ook nog de Toppi 2 of je hebt een ABC Zoom....

Iets duurdere wagens met meer opties dan de gewone Tandem.

Nu is het wel een beetje appels met peren vergelijken.

Hier nu al ontzettend tevreden over de Topmark Toppi 2. Ons zoontje is nog niet geboren, maar ik gebruik de wagen nu al om de weekboodschappen te doen. En hij past gewoon door een smallere deur en hij heeft een grote boodschappenmand onderin.

Hier een stevige dochter (bijna 11 maand en bijna maat 92 met 13 kilo) en ik vond persoonlijk alle duowagens naast elkaar m.b.t. de zitting al te smal.

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    2,5 jaar. :)

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Topmark Toppi 2 Zwart | Topmark Toppi 2 + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump
    IK heb hem ook en ik ben er ook erg tevreden over.
    Ik kan hem sturen met 1 hand en kan er ook makkelijk mee door bv de kruitvat. De grote boodschappenmand is ook fijn en heel stevig. Passen heel wat boodschappen in. Ook zware dingen.

13. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben de donkey en vind hem ideaal!
    Gebruik hem nu bijna 1 jaar en nu 3 maanden als duo.
    Ik ga ook heel vaak met 1 kind de deur uit en dan kan ik hem zo ombouwen. Boodschappen doen met een mono donkey is gewoon ideaal met die boodschappenmand ernaast. Ik krijg er echt superveel reacties op :)
    Mijn zoontje is 2 jaar en 13 kg en die zit nog ruim in de wagen met voetenzak, dus voorlopig nog lang niet te klein. Ze zeggen dat de zitjes erg smal zijn maar daar heb ik echt geen last van.

Het nadeel vind ik wel het dekje, ik had hem liever gehad zoals op de gewone bugaboo met ritsen, het zit er nu overheen gevouwen en met 2 stukjes klittenband, maar ik legde altijd boodschappen op de wagen en de rits kon dan houden maar het klittenband niet :)

verder heb ik hem met meerijdplankje, voor kortje stukjes probeer ik mijn zoontje te laten lopen of staan als hij niet meer wil. en voor lange afstanden of als hij nergens aan mag zitten in de winkels ;) gebruiken we de duowagen. Hij slaapt er soms ook in, nog steeds.

Ik zeg als je alleen over de prijs twijfelt, hij is het echt waard! Ik vond het ook veel geld maar je hebt er zoveel aan en bugaboo blijft zijn waarde redelijk behouden, dus je kunt hem over paar jaar zo weer verkopen voor een goede prijs!

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    ABC Zoom! Topwagen! En de helft van een Donkey? ;)

15. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Met 2,5 jaar leeftijdsverschil zou ik geen.dure wagen nemen. Ik zou dan zelf een van mp halen.

16. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties! Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt! Het word de Donkey!:)

17. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Weet iemand misschien of de Donkey als DUO ook in de bus kan of moet ik dan de mono doen? Handig om alvast te weten! ;)

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je hebt echt een heel breed aanbod aan duowagens. Dus ik zou echt iets meer in het rondkijken dan de goedkoopste tandemwagen en de meest luxe duo.

Je hebt bijvoorbeeld ook de phil en teds promenade. Scheelt zowat de helft met de donkey en kan je later ook nog als een monowagen gebruiken.
    Phil & Teds Promenade Black | Babypark

19. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    als er een rolstoel in de bus kan, dan kan de duo er ook in :) daar vergelijk ik altijd maar mee!

Deel Deze Pagina