iemand toevallig vertaling of samenvatting van Engels studieboek (kinderontwikkeling)

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Voor mijn studie moet ik het boek An Introduction to Child Development van Thomas Keenan en Subhadra Evans bestuderen. Pittig boek.
    Ik krijg er ook een toets over met open en gesloten vragen :$
    Is er iemand hier die het ook heeft gelezen en toevallig een Nederlandse vertaling of samenvatting heeft gemaakt?
    En die die met mij wil delen.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Studeersnel.nl

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Had ik net gezien ja. Enige ervaring met deze site?

4. WitteN

WitteN Niet meer actief

Bij de studievereniging hebben ze die meestal.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja :D

Dat is de heilige graal onder alle HBO-studenten. Ze zouden een extra logo op het diploma moeten printen: mede mogelijk gemaakt door....

Bookmark hem en laat hem nooit meer gaan ;)

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Hahaha... ga ik zeker doen. En nog even aan de rest vertellen... allemaal werkende deeltijders die dit soort trucjes nog niet weten.
    Met dank aan het forum :D Als je nog meer tips en tricks hebt... graag!

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja een paar tips heb ik nog wel...

1. Maak gebruik van de inhoudsopgave. Wanneer je hoofdstuk 1 moet lezen en dat bestaat uit 60 pagina's vol blablablablablablablablabla en je weet van jezelf verdraaid goed dat je het niet gaat doorlezen (niet goed genoeg in elk geval), haal dan de woorden uit de inhoudsopgave.

Hoofdstuk 1:
    Pagina 1; geschiedenis bla
    Pagina 12; het functioneel nut van de bla
    Pagina 23; Bla - in het perspectief van de blabla
    Pagina 38; Bla'en in het kwadraat
    Pagina 38403404045493; To bla or not to bla
    Hoofdstuk 2:
    Pagina 89; Bla in de praktijk
    Pagina 93; indexcijfers en absolute cijfers betreffende bla

En maak dan kort een samenvatting van exact datgene wat er in de inhoudsopgave staat. Kort en krachtig. Dat blijft vele malen langer hangen dan daadwerkelijk het boek lezen.

2. Print alles uit van studeersnel.nl; inclusief de opdrachten en werkcolleges/powerpoints. Neem ze door voordat je elke les in gaat, en schrijf de kernwoorden van de docent eronder. Dat scheelt je werk en het leert een stuk makkelijker dan een boek van zeventienmiljardvierhonderdennegentig pagina's die je toch niet gaat lezen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh en als de docent vraagt: wie heeft er daadwerkelijk het boek gelezen???

Steek dan WEL je hand op. Ook wanneer het niet zo is en probeer desnoods ter plekke te improviseren door de steekwoorden uit de inhoudsopgave te benoemen. Stel vragen over de inhoud van de stof. Bij elke positieve affirmatie die hij heeft met jou zal hij denken: zow, die is goed bezig :p Zo kan hij tijdens het nakijken beïnvloed worden door: ah joh, dit is wel zo knudde, maar ik sprokkel wel een paar puntjes erbij; ik weet dat ze het kan/ze is goed op weg/ze had een off-day. Dat maakt de grens tussen de 5,0 en de 5,5 een stukje soepeler.

(er zijn vakken waar ik een 9 voor sta, maar er zijn ook vakken waar ik nét een mager zesje voor sta - ik heb het nu uiteraard natuurlijk gelijk over de vakken die je net-wel/net-niet haalt)

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Dank je. Tip 2 wordt lastig, want van mijn opleiding staat er niks op volgens mij. Wel een paar boeken, maar geen lessen e.d.
    Maar ik zoek er verder op.
    Heb jij je geabonneerd op die site? Of alles vrij toegankelijk gevonden?

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik load voornamelijk documenten up die ik zelf gemaakt heb, zelf heb bijgehouden/uitgeschreven etc. wanneer ik iets nodig heb, waardoor je zoveel dagen premium toegang krijgt en je onbeperkt kunt downloaden. Meestal in de tentamenperiode en aan het begin van elk trimester :)

Verspreid het onder je medestudenten (ook ouderejaars); dan staat je opleiding binnen no time vol ;)

Deel Deze Pagina