Quinny Buzz + maxi cosi vraagjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Aviya, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aviya

Aviya Niet meer actief

Hallo Dames,

Naar aanleiding van een topic, heb ik toch een quinny buzz 2de hands gekocht.

Super blij er mee, niks aan de hand, maar nu blijkt dat de 2 verschillende banden (de verkoper had er bij de fietsemaker een andere buitenband om heen laten zetten)
    De fietsenmakers band is gewoon lek, en de andere is tjah ook aan vervanging toe.
    Wilde uitproberen als wandelwagen, omdat ik er super blij mee ben, en inderdaad een beter alternatief van de zapp ;)

Nu heb ik op de quinny site gekeken, en per band+ wiel 34,- per stuk dus ongeveer 68,- (kan iets minder zijn)

Zal ik hier nu naar de fietsenmaker gaan, alle twee laten vervangen of gewoon beter, alle 2 de wielen nieuw kopen?

Vraag 2 ik kon niet in de handleiding vinden hoe je de tas van de wagen kon afhalen, of kan deze er zoiezo niet vanaf?

Vraag 3 betreft de maxi cosi, ben er super blij mee dat deze er bij zat, alleeeen zat geen verkleiner bij en geen voetenzak, waar kan ik de verkleiner kopen? en past een goedkopere voetenzak er ook in, of beter van eigen merk kopen? iemand tips?
    Of verkleint de inzet van Hagou originals (die je over maxi cosi doet, en er dik uitziet) al voldoende? zodat ik geen verkleiner van mc zelf nodig heb?

Sorry voor de vele vragen en tekst:)

Alvast bedankt voor de antwoorden, en als ik niet zo snel reageer, moet me gaan voorbereiden op de nachtdienst

2. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Hallo,

Ik hoop dat ik je vragen kan beantwoorden.. ;) Wij hebben namelijk de Quinny Buzz 3... Heb de antwoorden ff in dikke letters erachter gezet.. :D

Hopelijk heb ik je een beetje op weg kunnen helpen, mocht je nog vragen hebben kun je altijd even een pb sturen.. ;)

3. Oemie

Oemie Actief lid

6 sep 2009
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je nieuwe wielen wilt bestellen zou ik eerst informeren bij een winkel zoals prenatal. ik heb zelf het boodschappenmandje bij prenatal gekocht en dat was goedkoper dan bij quinny op de site bestellen.

de tas moet je als het ware omhoog schuiven van het frame af. zat er in het begin ook mee te friemelen.

voetenzak kan je ook een prenatal eigen merk nemen, die zijn volgens mij rond de 20,- euro als ik mij niet vergis. heb zelf een zwarte maar weet niet of die nou in de aanbieding was of 20,- standaard prijs is.

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
  5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Jij hebt naar de prijs van een heel nieuw wiel gekeken dus ook wat je in het frame klikt. Maar als de band lek is en de buiten band slecht heb je alleen een nieuwe buitenband nodig en een binnenband. Buitenbanden zijn rond de 14 euro uit m'n hoofd en een binnenband een euro of 8.

Is net als bij een fiets daar vevang je ook niet heel het wiel alleen de banden.
    Of is het wiel ook niet goed meer?

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Meiden Meiden, dank jullie wel, ik kom hier morgen op terug omdat ik zo naar mn werk moet, maar thank you, morgen kom ik er op terug! (super bedankt!)

7. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hoi meiden ik heb ook een vraag over de quinny buzz..

wij hebben de quinny ook 2ehands gekocht uit 2009 geloof ik. nu is bij ons het voetensteuntje van de zittingframe kapot.. hij blijft niet meer omhoog staan, hij valt dus steeds weer naar beneden lijkt wel of het klikmechanisme niet meer werkt.. is daar ook een onderdeel voor? want ik kan het niet vinden op internet

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Nee die is er niet. Je moet een niet frame voor de zitting aanschaffen. Als je op het linkje van babycare die eerder postte klikt kom je het frame tegen in de lijstje.

9. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    ja daar was ik dus al bang voor.. dus dan moet ik een heel nieuw frame anschaffen toch? is 96 euro...

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Klopt idd. Je kunt ook even kijken om marktplaats. Het gebeurd best wel vaak dat mensen alleen een los frame te koop aanbieden.

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

Je hebt me zeker een goed eind op weg geholpen, en voor de maxi cosi heb ik op deze site de verkleiner besteld, wel 16 euro, maar heb het wel nodig, dus dank je wel ook voor de tips!

Koop nu al uw onderdelen online bij Baby Max! | Online babyspullen kopen | Baby Max Veenendaal

Ben benieuwd wanneer die komt, :D hopelijk snel, want wil alles compleet hebben:) en een slodger (als ik het goed spel) draagzak annex voor het autostoeltje toch maar genomen (altijd handig als je zelf kan bepalen of je kinderwagen of toch snel mee met je draagt)

ik doe iedereen even apart, als dit niet erg is, in een quote anders gaat t fout (zwangerschap hormonen en nog niet geslapen van nachtdienst:D;))

12. Aviya

Aviya Niet meer actief

Hier ben ik heel blij mee, ik neem de slodger draagdoek al, maar op sommige momenten is een voetenzak ook een voordeel, dus ik neem deze tip ter harte! en ga van de week naar prenetal (lekker excuus:D om er even uit te gaan)

13. Aviya

Aviya Niet meer actief

SUper omdat dit een van de eerste quinny buzz is, moest ik van een eerder jaar bandjes, bij quinny zelf hadden ze deze niet, en bij deze shop wel, dus meteen besteld! dank je wel hiervoor!!!! (heb compleet, omdat ik het gekloot van de vorige gebruikers niet vertrouw zeg maar)

En ze hebben hier ook de cross road voor wiel (die kan ik pas volgende maand kopen, maar weet tenminste dat die er bij hun zijn), die hadden ze ook niet op de site van quinny en ik heb ook onderdelen kunnen vinden voor mn oude kinderwagen, dan kan ik die gepimpt verkopen (ik heb liever dat mensen tevreden aan me terug denken dan dat ze zoiets hebben, wat een oplichter...)

Dusse dank je wel voor deze tip!

het is dat ik dit ding goedkoop gekocht heb, anders had ik toch voor een nieuwe gegaan;)

Owh en ze hadden ook de valbeugel te koop!! echt een super site, dank je wel!

14. Aviya

Aviya Niet meer actief

Dootjuh86 en Oemie, dank jullie wel voor de tip hoe het tasje er af geschoven kan worden!

15. Aviya

Aviya Niet meer actief

Er is daar zoveel mee gerromeld door de vorige gebruikers, dat daar ook geen vertrouwen meer inzit :);) dus die vervang ik zeker, maar idd buiten en binnenband is een goede maar hoop met een nieuwe kit geen gebruik te van hoeven maken!
    Dank je wel voor de tip!

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mag ik iets stoms zeggen?

Je geeft zelf al aan dat de mensen van wie je de kinderwagen gekocht hebt er niet al te voorzichtig mee om zijn gegaan enzo..
    Houdt er dan ook rekening mee dat ze dat misschien met de maxicosi ook niet hebben gedaan..

Wil je niks aanpraten en bedoel het ook zeker niet lullig maar als ze al zo met een kinderwagen zijn omgegaan ben ik benieuwd wat ze met die maxicosi gedaan hebben.. Het is natuurlijk wel van belang dat die gewoon goed is!

17. Aviya

Aviya Niet meer actief

Stoms zeggen? helemaal niet stom om te zeggen! integendeel zelfs, je bent de eerste die dit zegt, de maxi cosi hebben ze zo op h et eerste gezicht wel netjes mee omgegaan, en de wagen kwam ik allemaal achter toen ik thuis was, snap nu ook dat alles vlug vlug moest.

Inderdaad is zeker van belang! dat het goed is!ga hier toch nog even achteraan, even meenemen naar een baby winkel en vragen of die er naar kunnen kijken of zo? mc zelf bellen/e-mailen? waar dit kan?

Dank je wel om hier even bij na te denken, het gaat idd om de veiligheid van de baby, en dat wil ik niet in gevaar brengen omdat ik daar niet achteraan ben gegaan.

Deel Deze Pagina