Wij hebben de alecto babyprojector. Mijn dochtertje sliep altijd heerlijk in met alleen een muziekje van de babyfoon, maar voor ons zoontje werkt dit niet omdat hij doof is. Hij slaapt daarom sowieso al vanaf het begin met een lampje. Omdat hij erg onrustig werd wanneer ik de slaapkamer verliet wou ik hem toch iets geven om naar te kijken/bij in slaap te vallen, heb ik toen deze projector gekocht.Ik heb speciaal gezocht naar iets wat ik zelf niet te druk vond, want het blijft natuurlijk wel de slaapkamer, en iets wat hij voor lange tijd kon gebruiken. Ik vind het een ideaal ding. Hij heeft verschillende standen(langzaam tot snel) en verschillende afbeeldingen op 4 dia's. Je kunt instellen hoeveel minuten hij projecteerd, en je kunt hem zelfs op een stand zetten dat hij aan gaat wanneer de baby huilt (en na een paar minuten ook weer uit). Je kunt hem met muziekje af laten spelen, maar dat heb ik dus nog nooit gedaan, weet niet wat voor een melodietjes hij heeft. Ik vond het juist een plus dat hij het ook zonder geluid doet... Ook heeft hij een optie om je eigen stem op te nemen en af te spelen... heb ik ook nog niet geprobeerd. Hij staat bij ons los op het nachtkastje, maar hij kan ook aan een bedje gemonteerd. Mijn mannetje wordt er rustig van.. voelt zich toch minder alleen vermoed ik. Maar denk dat ik anders toch eerder voor een muziekje of achtergrond geluidje was gegaan, i.p.v. die visuele prikkels. Maar goed, das ieder voor zich. Ben iig erg tevreden met die alecto. Succes!
Mijn zoontje is nu 4 mnd. Ik ben mee eens dat een bed idd voor slapen is en box voor spelen. Ik heb ook alleen maar een knuffel en een mobiel boven zijn bed hangen. Dat vind ik nog wel kunnen. Dat methode wat Kipje1983 beschreef, heb ik natuurlijk ook eerst geprobeerd. Hij wordt idd rustiger van als hij merkt dat ik in de buurt ben, maar op een gegeven moment wordt het toch teveel voor hem en lukt het me niet meer om hem troosten totdat ik hem oppak. ..Of ik geef te snel op . Lees toch wel veel positieve ervaringen over de muziekmobiel. Dus ga er wel een aanschaffen, maar wel een die niet teveel prikkels geeft. Zo eentje waarvan je kan kiezen voor alleen geluid of alleen licht klinkt wel goed. Ga wel eerst verder met die andere aanpak van het troosten, dat hij weet dat ik in de buurt ben etc. Want het liefst wil ik natuurlijk dat hij uit zichzelf in slaap valt, maar dan heb ik dit iig achter de hand.
Ik heb die van VTech wat jij hier noemt! Ik vind hem zeer prettig. Fijne liedjes (ja ook gezongen liedjes!) en melodietjes. Er zit een stand op met natuurgeluidjes. Ik doe persoonlijk overdag de natuurgeluidjes en zodra hij savonds echt naar bed gaat de liedjes/melodietjes. Je kunt alleen het lampje met geluid, alleen de sterrenprojector of alle 2 tegelijk aanzetten. Ik heb wel het idee dat mijn zoontje er rustig van word dus vind het zeker prettig. Uiteindelijk kun je het mobielgedeelte eraf halen zodat je alleen nog een "speaker met nachtlamp" hebt om op te hangen. M.b.t. de lichtjes, ze zijn fijn maar ik zet ze bijna nooit aan want mijn zoon is een buikslaper Maar soms vind hij het fijn om er naar te kijken voor het slapen gaan. Op de productfoto lijkt het trouwens alsof er 3 kleuren worden geprojecteerd maar dit klopt niet. Het zijn gewoon normale blauwe sterren.
In slaap vallen kun je niet leren, dat gebeurt op een gegeven moment gewoon. Er is niks mis mee als je kind gewoon aan de borst in slaap valt, daar is je kind biologisch gezien op ingesteld. Het CB-advies van wakker in bed leggen is eigenlijk heel onnatuurlijk. Sommige kinderen kunnen het hoor, maar heel veel kinderen ook niet.
Hier werkt troosten in bed ook helemaal niet hoor. Ik pak m'n dochter dus op en als ze dan rustig is, leg ik 'r weer terug. Dat troosten in bed-verhaal is leuk als je kind daar rustig van wordt hoor, maar hier hebben ze echt even een knuffel nodig Troosten in bed lukte bij de oudste pas toen die met 20 maanden in een peuterbedje ging en ik gewoon op m'n knieen naast d'r bedje kon Het muziekje kun je gewoon al gebruiken als onderdeel van het bedritueel. Dan zal het -als je kleintje wat groter is nog- gewoon helpen om zelfstandig in slaap te kunnen vallen/tevreden even lekker in bedje te keuvelen voordat ie in slaap valt. Maar een hoop baby's lukt dat de eerste maanden nog niet en dat komt dan vaak vanzelf wel. Zorg gewoon dat je een goed bedritueel hebt, waarin je het drinkend in slaap vallen of gewiegd worden dan weg kunt laten als je kleintje toe is aan zelf in slaap vallen. Heb dat bij de jongste een tijdje terug gedaan, (vrij lang in slaap gevallen met de fles en wiegen door medische klachten, waaronder reflux, dus je hoeft niet bang te zijn dat het bij jullie zo lang gaat duren ). Fles gewoon verplaatst naar begin van het slaapritueeltje en vervolgens fles beneden, rest slaapritueel boven, zodat de fles uit het slaapritueel was. Bleef de rest wel hetzelfde, wat rust gaf en hielp om te schakelen van actief wakker naar slapen gaan.
Ik ben snel gestopt met dat ding gebruiken als mn dochters moesten slapen. Mijn kleine meid ging er juist niet van slapen, die bleef maar kijken en werd kwaad als dat ding er na een half uurtje mee stopte. Het maakte niet uit hoe vaak ik hem al had aangezet, ze bleef er klaarwakker door Hier werkte het dus juist averechts. Ik heb hem daarom alleen gebruikt als ik zelf nog even bezig was (bijvoorbeeld 's ochtends met douchen ofzo) en ik moest ze nog even rustig houden in bed, daar vond ik hem wel ideaal voor. Mocht je er toch 1 willen aanschaffen, hoeft dit echt geen duur ding te zijn hoor. Als er maar licht en geluid uitkomt, vinden die kleintjes alles mooi