Slofjes en jasje bij pasgeborene?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    Even een vraagje: trek je een baby die echt net geboren is ook een jasje en slofjes aan om bijvoorbeeld van ziekenhuis naar huis te gaan? Of zijn gewoon sokjes en bijvoorbeeld een wrapper voldoende?

*Edit mod: topic verplaatst*

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Slofjes hoeven niet perse, sokjes zijn voldoende. Wat ik wel aan zou raden toch een jasje aan te doen en ook een dekentje..

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Slofjes hoeft niet percee,ik had ook alleen sokjes aan gedaan maar wel een mutsje en een jasje en dan zat jaimy in de zak van de maxicosi en daar had ik nog een dekentje over omdat het - was die dag.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    dus in de zak van de maxicosi en dan ook nog een jasje? (moet ik toch nog even gaan shoppen ;))

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Veel shop plezier mooi excuus toch :)

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dat jasje heb je echt wel nodig! Ik dacht ook van niet, maar hij/zij moet hem ook aan in de kinderwagen, dus als je naar buiten wilt, heb je er een nodig.

Ik heb er trouwens een gekocht bij de zeeman (omdat ik ook dacht dat het onzin was, maar nu al vijf keer gebruikt dus) voor 8 euro. Best leuk. Alleen is ie erg klein (maat 56), dus tip: koop een maatje groter, want de kleertjes moeten er ook nog onder en zo doe je er iets langer mee...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook én een jasje én de shelter (~zelfde als wrapper).
    Wist ook niet of t nu beide nodig was, maar zo te lezen ga ik ze dus beide in mijn vluchttas stoppen!

8. Mijn eerste is ok in december geboren en een jasje heb je echt wel nodig. Momenteel hebben ze overal uitverkoop, slagen voor weinig geld zal dus best lukken, veel shop plezier.....

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier niet hoor, hier kreeg ze gewoon een lekker pakje aan, en daarna de maxi cosi in. je hebt toch van die hele dikke winterzakken in de maxi cosi, om daar dan ook nog eens een jas bij te doen wordt volgens mij wel een beetje te veel, maar he, wij gingen vanuit het ziekenhuis direct de warme auto in die pal voor de deur stond en direct ons warm huisje in. neem aan dat iedereen wel met de auto gaat en niet over straat hoeft? ;) kou is niet goed, maar te warm is ook niet goed.

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Een vestje is wel fijn om aan te doen met dit hele koude weer. Verder zijn sokjes voldoende hoor (wel even zorgen dat ze ook aanblijven.. ;) )

11. i04

i04 Lid

7 nov 2008
    22
    0
    0
    Hoi Poema.
    Ik had voor mijn dochtertje destijds zo'n lekker warm pakje.
    Leek wel een soort skipakje, ze leek net een beertje erin, heerlijk warm. Dit hebben ze bij prenatal. ik heb er veel gebruik van gemaakt. Ik deed dit haar ook aan als ik ging wandelen. Gewoon over de kleertjes.
    Veel plezier en suc6 met shoppen.
    Groetjes Ine

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Zelfs als ik nu naar buiten ga krijgt ze een jasje aan...een mutsje op en dan in de maxi cosi zak...

Een pasgeborene kan zichzelf niet warm houden en zeker met dit soort temperaturen moet je de kleine goed warm aankleden...ik zeg dus een jasje aan en dan in de wrapper!

13. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    ik denk dat het ook aan ligt hoe warm het buiten is. en wanneer je gaat bevallen. nu is het bijvoorbeeld -3 overdag....best koud!
    beter te warm aangekleed dan te koud, die kleintjes zijn zo snel vatbaar voor tocht etc.

maarja ..een skipak en in een maxicosi zak en dan nog eens een dekentje eroverheen lijk mij wel zeer overdreven!

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Helemaal eens. Let op dat je je kindje niet te warm aankleed. Te warm is gevaarlijker dan een beetje fris (dat is natuurlijk niet koud he). Een skipak in een voetenzak of in een wrapper is echt teveel van het goede. Ze moeten ook nog een beetje kunnen ademen.

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    Mijn idee was rompertje met lange mouwen en daarover broekje en shirtje met lange mouwen. En sokken. Maar daar moet dan dus nog een jasje over heen doen?

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ja ik zou er zeker een jasje overheen doen,ze zeiden dat ook tegen mij in het zkh,maar goed toen wij naar buiten gingen was het -1 dus ja ik vind die maxicosi zak die is wel warm maar die sluit niet aan op het lichaampje van de kleine,het ligt er ook aan wat voor weer het is natuurlijk

17. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Slofjes kunnen maar zijn zeker niet nodig ;)
    Eigenlijk babbel ik een beetje tegen mijn eigen winkel, ik verkoop zelf namelijk babyslofjes enzo, maar zelf de maat S is voor een pasgeborene nog errug groot :) , ziet er een beetje raar uit ;) :) . Mijn twee kinderen zijn winterkinderen en zij hadden bij het verlaten van het ziekenhuis een kruippakje aan en zaten in zo'n soort van skipakje.
    Denk dat het vooral belangerijk is dat het hoofdje geen kou vat, een mutsje dus ;) en dan een jasje of een skipakje of een wrapper, zo'n type lodger, die kan je ook aantrekken dat je eigenlijk enkel het gezichtje nog ziet, lekker warm!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi kreeg na zijn geboorte zowel sokjes als slofjes aan, en dan kwam hij niet eens buiten. maar hij was behoorlijk gekelderd in zijn temp dat kan natuurlijk ook nog.

jasje hadden we voor hem niet. Hij heeft tot een week of 8 een vestje gehad en dan buiten een dekentje extra erover. Sinds 4 weken had een hij dikker vestje aan en sinds vandaag past hij eindelijk in zijn jasje maatje 62

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een babynomade (zoiets als de lodger shelter) voor over zijn gewone kleertjes, en daarmee wil ik hem dan in de voetenzak van de maxi cosi doen...dat moet voldoende zijn denk ik.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jasje is zo stug vaak, ik zou zekervoor een vestje kiezen als je kindje in de bak of in de voetenzak gaat. En 'n mutsje natuurlijk.
    in een zak zijn ook slofjes niet nodig, maar voor in huis, in de box of wipper ishet wel fijn vond ik.

Deel Deze Pagina