koorts, pijn en huilen, wat nu? Help ajb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 26 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo,

Dano ligt al even in bed maar werd net hard huilend weer wakker. Hij heeft echt knalrode appelwangen en 38,5 koorts. Heb hem vlak voor het slapen gaan een halve zetpil gegeven en dentinx op zijn tandvlees gedaan.

Maar hij blijft huilen, wat kunnen we nog meer voor hem doen behalve knuffelen.

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hai,

Vervelend dat het manneke zo'n last van doorkomende tandjes heeft.
    Wat je nog kan proberen is een koude bijtring of, wat bij ons altijd goed werkte een natte koude washand, en hem hierop laten sabbelen. En heel veel blijven knuffelen, het is gewoon heel vervelend en doet pijn. Je kan de dentinox ook nog een keer herhalen.
    Nog een vraagje.
    Is er een reden voor dat je hem een halve zetpil hebt gegeven? Hij mag gewoon 120mg hebben, dit heeft hij ook nodig en minder geven, zorgt ook voor een mindere werking (is maar een kleine tip hoor.....)

gr. en geef je manneke een knuffel

wup ;)

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Agos wat zielig voor je manneke. Ik zou hem als hij zoveel last heeft, toch een hele zetpil geven. Met een halve heb je kans dat het gewoon niet werkt, omdat het een te lage dosering is.

Denk je dat het tandjes zijn? Heb je een bijtring in huis? even in de koelkast en dan lekker op lasten bijten.

Sterkte!

4. Angel Eyes

dankje wuppie,
    halve zetpil is meer omdat ik niet wist dat hij nu al een hele mag. dus nam eigenlijk het zekere voor het onzekere.

heb net met hem op de schommelstoel geschommeld tot hij weer wat rozig werd. koorts was wel al gezakt gelukkig

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Agossie... Een tip heb ik verder ook niet voor je maar ik wilde Dano (en jou) een dikke virtuele knuffel geven. Hopelijk gaat het snel beter.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan denk ik niks anders meer doen dan er voor hem zijn, lekker knuffelen!
    Van tandjes krijgen kunnen ze koortsig van worden en zal ook wel niet lekker voelen..

Blijf zelf ook zo rustig mogelijk en geef maar lekker wat koel water.. wil ook nog wel eens helpen.

Ik ben er een aantal weken geleden ook nachtenlang uit geweest, om de paar uur hoorde ik Eliza weer huilen.. Gelukkig gaat het nu weer goed..

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als hij zo'n last heeft van tandjes kan je proberen zijn tandvlees te masseren. Merel vindt dat heerlijk en het verzacht de pijn een beetje denk ik. Of een bijtring uit de koelkast of vriezer en dat tegen de plek van de tandjes leggen wil ook nog wel eens helpen.

Heel veel knuffels voor Dano!

8. Angel Eyes

bedankt voor jullie reacties. Hij is tot vannacht 1:00uur aan het spoken geweest, om het half uur huilen. zo hartverscheurend.

Ik heb hem alsnog in totaal een hele zetpil gegeven, toen hij die tweede helft in had, ging het na een uurtje iets beter. heb hem op een nat washandje laten sabbelen, dat vond hij niks, ik heb zijn tandvlees gemasseerd, en om 1uur sliep hij eindelijk.

hij werd vanochtend om 8u wakker en had gelukkig geen koorts meer. Hij is wel vreselijk verkouden. Zouden het dan wel de tandjes geweest zijn vraag ik me af. Dat dacht ik voornamelijk door de knalrode wangen en vele poepluiers

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Achgossie, ziek zijn is niet leuk. En of dat nu van tandjes of iets anders komt.
    Denk dat je hebt gedaan wat je kon.
    Bij verkoudheid is het ook goed hoor om een zetpil te geven, zeker bij koorts.

10. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier een beetje hetzelfde verhaal Snotverkouden, met alles erop en eraan. Snotneus, keelpijn hoesten enzo. Verder heeft onze meid 7 (!) tanden in 2 weken gekregen, 4 hoektanden en 3 ondertanden. Vindt het toch wel erg veel. Kortom, ze zit niet zo lekker in haar velletje. Koorts heeft ze niet, maar geeft zo nu en dan toch paracetamol, zodat ze zich even wat lekkerder voelt.

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Kan natuurlijk ook wat anders zijn.. Eliza is laatst ook nachten lang wakker geweest, steeds huilen etc.
    Later kreeg ze allemaal rode plekjes en had ze waterpokken.. tja moet je maar net weten..

Komt wel weer goed meid! Even doorbijten!

12. Angel Eyes

ja dat begin ik nu ook te denken dat het wat anders is geweest. hij was wel wat pipsjes vandaag, had gelukkig geen koorts meer, maar wel enorm veel slapen en heftig verkouden.

we kijken wel even aan.

13. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile is ook verkouden en afgelopen nacht echt geen oog dicht gedaan tot dat ik haar neusje gespray,t heb en bij mij in bed heb genomen heeft ze nog zeker tot half 8 geslapen. Maar echt de hele dag heeft ze zitten te zeuren en wilde eigenlijk maar weinig. Trouwens geen koorts alleen flinke loopneus. Bij gewone verkoudenheid kun je ook een zetpil geven? Zat te twijfelen. Ben niet iemand die snel aan allerlij middeltjes grijp. Wel met Luuf gesmeert.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ga mezelf altijd maar na als ik verkouden ben.. Ik voel me dan ook niet lekker, heb hoofdpijn, spierpijn enz. Ik neem dan ook altijd paracetamol en dan voel ik me een stuk beter.

Ik ben er ook niet zo voor om die kleintjes al medicatie te geven. Jelle krijgt dan ook alleen een zetpil als hij 's avonds naar bed gaat. En vaak is het maar 1 of 2 avonden nodig. Als hij dan die nachten goed geslapen heeft, kan hij er weer wat beter tegen.

Deel Deze Pagina