Wat doe jij allemaal in de droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Ik gebruik mijn droger alleen voor handdoeken en beddekovertrekken. Kleding hang ik altijd op een wasrekje.

Nu er gezinsuitbreiding aankomt moet ik het wasrekje in de garage gaan zetten maar dat droogt in de winter natuurlijk niet zo snel.

Ben eigenlijk weleens benieuwd wie er ook kleding in de droger doet, blijft de kleding mooi? Draai je hetzelfde programma als bij handdoeken? Enz enz..

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    In de zomer alleen de handoeken
    In de winter de handoeken, sokken en hoeslakens van het bed

Dekbedovertrekken, ondergoed, kleding hang ik altijd op. Maar we hebben dan ook een grote zolder, heb dus heel veel plek om de was te drogen.
    Anders zou ik denk ik al het beddengoed en zijn boxershorts/mijn slipjes ook in de droger stoppen.

3. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles de droger in. Behalve de kleertjes van Beau.

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Bij mooi weer gaat er een hoop op het rekje, maar anders mik ik bijna alles in de droger. Behalve bh's en krimpgevoelige kleding.

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

In mijn vorige huis had ik geen mogelijkheid om een wasrek neer te zetten, dus ging eigenlijk bijna alles in de droger.
    Dat ging prima, er is nog nooit een kledingstuk verpieterd daar door.
    Of het sneller slijt weet ik niet, want de meeste kinderkleertjes worden hier maar 1 seizoen gedragen.

Nu ik meer ruimte heb om te drogen gaat er minder in de droger, maar soms heb ik geen zin om te wachten tot dat alles op het rek gedroogd is en doe ik het snel even op een kort programma in de droger. (kastdroog)
    Daarna strijk ik het gelijk en kan het zo de kast in.
    Als je niet zo veel strijkwasgoed tegelijk in de droger doet en op een kort/niet zo heet programma kan het prima hoor.
    Ondergoed, handdoeken, washanden en tricot kledingstukken gaan hier allemaal in de droger.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Handoeken, washandjes, sokken, onderbroeken, werktruien van mijn man, en de onderlakens van het beddengoed, dat is t.

Alle kleding, bh's, boxers, en werk t-shirts van mijn man, en beddengoed hang ik allemaal op.
    Scheelt al veel dat ik 3 waslijnen heb van 2,5 meter.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe handdoeken, ondergoed, sokken, spijkerbroeken en beddengoed in de droger. Hoewel ik het dekbedovertrek wel vaak gewoon ophang, omdat hij niet goed droog wordt in de droger.

T-shirts en overhemden, en alle kleren van mijn zoon, hang ik allemaal op.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook bijna alles.maar echte fijne krimpgevoelige dingen uiteraard niet. maar hier eigenlijk nog nooit iets verknald. ja 1x een trui van me vent. maar die was per ongeluk de droger in beland

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

heel af en toe een handdoeken was als de zolder al vol hangt, maar ik probeer het zo te plannen dat ik alles kwijt kan of een paar dagen wacht. En als het kan qua weer dan droog ik het in de tuin.

Ik vind dat kleding in de droger wel krimpt, want we krijgen veel van een vriendin die alles in de droger gooit, en dat valt vaak kleiner dan de nieuwe kleding.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik deed voorheen alles in de droger eigenlijk. Maar sinds een maand of 3 gebruik ik hem helemaal niet meer. Ding vreet energie en dus geld.
    Ik hang de dekbedovertrekken over de ballustrade van de zoldertrap en de hoeslakens ook.
    Spijkerbroeken van mijn man hang ik altijd over de deur.
    De rest op een groot wasrek. Alleen als ik iets heb wat ik echt snel droog moet hebben dan gaat de droger aan.

12. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Ik doe best wel veel in de droger, maar geen kleding en beha`s.

Verder eigenlijk alles wel. Heb wel eens ( per ongeluk ) kleding in de droger gedaan maar dat ging niet goed. Was zo erg gekrompen, dat het niet meer gedragen kon worden.

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik hang eigenlijk alles op. Ik gebruik de droger meer om even wat te drogen als ik het wil gebruiken en het is nog niet droog.
    Maar als ik de droger gebruik, doe ik er alleen handdoeken, beddengoed, sokken, ondergoed in.

14. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik gebruik de droger alleen bij slecht weer en dan voor de handdoeken en washandjes (behalve de hydrofielluiers)
    De rest gaat allemaal naar boven op het wasrek en ik heb een gordijnrail in het trapsgat hangen met van die ringetjes waar weer kleerhangers aanhangen, echt ideaal!

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hangt jullie was ook in de garage of op een aparte kamer?

Ik heb zo'n idee dat het helemaal niet droogt in de garage..

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Alles behalve shirtjes, truien, vestjes, jurkjes en bh's.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Op dit moment bijna alles.
    Maar we hebben eigenlijk ook niet echt goede kleding.

Als je vooral goede kleding hebt zou ik handdoeken, ondergoed/sokken, beddengoed en spijkerbroeken erin doen.
    Ook rompers en pyama's van de kids blijven altijd in de droger gaan hier. Gewoon veel makkelijker en geen drama als het fout gaat.

En oooooh zo handig voor hydrfiel luiers en slabbertjes! Die dingen zijn in een wip weer schoon en droog :D.

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

handdoeken en beddengoed.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Handdoeken, beddengoed, sokken, ondergoed en qua kleding wel eens een slobbertrui en een spijkerbroek...goeie kleding en teer ondergoed gaat aan de waslijn in de badkamer.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn berging is geisoleerd, er ligt een tegelvloer in, en er hangt een kacheltje in.
    Mijn wasmachine droger en vriezer staan daar in, en heb 3 waslijnen opgehangen.
    Dus kacheltje aan, en hoppa, s'avonds is mn wasje droog.....
    Handig!!

Deel Deze Pagina