Dag allemaal, Zijn er vrouwen die een rontgenfoto hebben gehad tijdens de zwangerschap. Mijn tandarts wil m'n verstandskies niet trekken omdat daarvoor een rontgenfoto genomen moet worden. volgens hem is dat dus absoluut zeer gevaarlijk tijdens zwangerschap. Ik dacht dat dat wel kon Alev
Het kan wel met een loodschort maar er zijn zeker tandartsen die dat risico niet willen nemen (aansprakelijks issues en het is niet vrij van risico). Je tandarts zou je waarschijnlijk wel helpen als er een heel dringende medische reden zou zijn. Waarschijnlijk kan jouw verstandkies ook wel een half jaartje wachten. Vraag maar eens na. Je kan ook een ziekenhuis met een praktijk voor kaakchirurgie eens bellen. Toen ik vermoedde dat ik zwanger was MOEST een kies getrokken worden (geen redden meer aan) en dat is toen gedaan zonder rontgenfoto dus ook die kaakchirurg (!) wilde indertijd er niet aan als het niet echt, echt nodig was. Sterkte ermee
Ik moest 5 nov. voor controle naar mn nieuwe tandarts... Deze wilde ook even foto's van mn gebit maken, maar toen ik vertelde dat ik een zwangerschap niet uit kon sluiten ( had nog geen test gedaan) werd het onmiddellijk afgeblazen.. "dan zien we over een half jaar wel weer" .. Tja.. kan ze dan met zekerheid zeggen dat ik in verwachting ben Dat zien ze dan ook wel..
Mijn tandarts wilde ook geen foto nemen toen ik zei dat ik misschien zwanger was. Ik zou het risico ook niet nemen als ik jou was. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik ben dan wel blij dat hij het niet deed en probeer het maar een half jaar vol te houden zo. Het is best erg ontstoken, maar hopelijk trekt dat wel bij. Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb wel een foto gehad met loodschort voor, dat kan dan geen kwaad. Bij mij was de boel zo ontstoken dat ik het niet meer hield van de pijn. Als je een ontstoken kies of tand hebt kan dat in je bloed komen wat weer slecht is voor je beebje, ik zou het zeker even in de gaten houden!
Ik gebruik sinds vandaag waterstofperoxide en ik voel dat het al werkt. Mijn tandarts vertelde me dat ik het met gaas moest dempen, maar ik doe het gewoon volgens de bijsluiter; verdund met water spoelen. toch vind ik het wel eng om dit soort dingen te gebruiken tijdens zwangerschap, want er komt altijd wel wat door je keel Weet iemand trouwens het verschil tussen waterstofperoxide als mondspoeling en dat in verf? Haren verven tijdens het zwanger zijn is vooral slecht door de waterstofperoxide die er in zit. Waarom kan een mondspoeling dan wel?
haren verven tijdens de zwangerschap mag tegenwoordig gewoon hoor, vroeger was het schadelijk, nu al heel lang niet meer. Dus je zal dit ook mogen gebruiken, vertrouw je het niet dan kan je altijd ff je vk vragen of het echt veilig is. Suc6!
Ik heb een tijd geleden ook een rontgenfoto laten maken bij de tandarts ivm wortelpuntontsteking. Kan geen kwaad zolang er gebruik gemaakt wordt van een loodschort. Had de foto er ook graag voor over omdat ik daarna behandeld kon worden en eindelijk van mijn kiespijn af was. Aldoor pijn lijkt me ook niet zo goed voor je lichaam.
Ik heb zelfs een longfoto moeten laten maken. Toen was ik al wel een week of 22 zwanger. Wanneer het niet absoluut nodig is zou ik het niet doen, maar als het niet anders kan.... Mijn manneke lijkt er overigens niet onder geleden te hebben. Doet het tot nu toe gelukkig erg goed!
ik had twee weken terug een nare kaakontsteking (onder een oude wortelkanaalbehandeling is het weer gaan prutten, AU!) en toen moest er een foto gemaakt worden. is overleg geweest met de VK en die vond het risico van een nare ontsteking in je lijf groter dan die ene foto, met alleen gerichte, lage dosis straling op mijn kaak. de tandarts had geen loodschort helaas, maar het was echt alleen gericht op mijn kaak. gaf niet, zei de VK. nu ben ik al vrij ver; als ik in de eerste 12 weken had gezeten, had het weer niet gemogen. heeft met groei / ontwikkeling van beeb te maken. meneer schopt nu nog prima, dus ik neem aan dat het goed met hem gaat. dankzij antibiotica gaat het met mijn kaak ook weer beter. mèn, wat deed dát zeer.....
mijn tandarts neemt het risico ook niet, ik heb een stuk van mijn kies af, er moet een foto gemaakt worden om te beoordelen of ie eruit moet, de tandarts zei dat ik in mei (na de geboorte) maar terug moest komen omdat ik in de laatste 3 maand zit, hij had het over de 1e 3 maand en de laatste 3 maand dat het niet goed was voor de kleine.