Museum over mythologie, niet randstad

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door debq, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zoals elke vakantie mag Q een museum uitkiezen waar ze heen wil. Dit keer wil ze graag naar een museum over mythologie omdat ze die verhalen allemaal zo interessant vindt en meer wil weten waar het vandaan komt. In de randstad heb ik wel een paar musea kunnen vinden, maar tijdens de vakantie wil ik eigenlijk niet naar Amsterdam, Den Haag of Leiden.
    Wie weet zo’n museum in de buurt van Nijmegen? Limburg of oost Brabant kan ook nog en eventueel Utrecht.

Met Google kom ik niet echt verder dus wie weet kan hier iemand helpen.

2. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ben wel benieuwd. Ik lees mee

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Natuur historisch museum Maastricht? Dat is echt zo tof!

4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    https://www.museumparkorientalis.nl/

Ik vond dit als kind echt heel leuk. Ze hebben allerlei Romeinse activiteiten. Ook dingen over christendom, Jodendom en Islam, die misschien niet per se mythologie zijn, maar wel mooie verhalen.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Wat een leuke tip! Ik kende dit helemaal niet, gaat op het lijstje (we hebben een museumkaart)

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dit is een mooi park maar het is wel echt het leukste als je gaat als er ook extra activiteiten zijn.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is idd leuk, maar hier zijn we in de kerstvakantie nog geweest. Erg leuk met super veel kerststallen en overal vuurkorven en leuke dingen die er te doen zijn!

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zie dat Leiden afvalt, maar het Rijksmuseum van Oudheden is echt de moeite waard. Verder zou ik het niet weten.

Ik ben wel benieuwd welke musea jij nog meer gevonden had? Mijn dochter vindt dit namelijk ook interessant.

Als een ander onderwerp ook goed is: ga naar het oorlogsmuseum in Overloon. Daarna hebben wij in de buurt de begraafplaats van Duitse soldaten bezocht. Erg indrukwekkend.

Syane vindt dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    En op Zaterdag 10 en zondag 11 augustus 2019 is daar het Santa Fe evebt. Google er maar eens op. Dan worden hele kampementen van soldaten nagebouwd met demonstraties en allerlei activiteiten. Echt geweldig!

Militair museum in Soest zal je ook tof vinden trouwens.

Miss T vindt dit leuk.
  10. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ken je het Valkhof in Nijmegen? Of het Afrikamuseum in berg en Dal?

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het literatuurmuseum had ik ook bedacht als optie.

Het gaat dit keer ook echt een museum worden waar haar zusje nog niet veel aan heeft. Ze vindt astrologie ook mega interessant en ik had in Utrecht een museum gevonden waar je op zondag naar de zon kan kijken. Dat gaan we volgende week dus samen doen.

Miss T vindt dit leuk.
  12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Valkenhof gaan we regelmatig heen, bijna elke keer als we in Nijmegen zijn wel. Erg leuk en vaak wisselende thema’s die erg interessant zijn.

Afrikamuseum zijn we ook al geweest, is ook leuk.

We wonen in de buurt van Nijmegen meer aan de kant van het Afrikamuseum en orientalis, dus naar die musea gaan we regelmatig. Bij orientalis is tot 25 augustus van alles met de Romeinen te doen, dus daar gaan we ook nog heen maar dan gaan allebei de meiden mee. De jongste vindt dat ook al echt leuk (zo lang ze maar niet echt stil moet zijn en zitten).

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Het kinderboekenmuseum is erg leuk inderdaad. Ken je het Natuurmuseum in Tilburg ook al? Dat is ook een leuk museum voor jouw jongste en je kunt het combineren met spelen in een (gratis) waterspeeltuin in Loon op Zand.

Deel Deze Pagina