hoi mijn dochter is 's morgens zoals veel kindjes erg vroeg wakker, de laatste weken haalt ze zes uur niet eens en dan is het brullen vanaf het moment dat ze haar ogen open doet tot ze eruit mag. ik ben alleen soms nog zo moe... het is al gebeurd dat ik ondanks het gebrul niet echt wakker word en ze dus een tijd ligt te brullen om eruit te mogen. staan jullie altijd meteen op ook al is het nog onmenselijk vroeg of vinden jullie dat het geen kwaad kan om ze af en toe eens een half uur of uur te laten wachten? tussen ons leggen is geen optie dan zet ze de hele slaapkamer overhoop...
als ik ze bijv om 5 uur pas hoor huilen dan ga ik wel even kijken, hebben ze gepoept,of is de luier te vol hebben ze zich nat geplast, zijn ze hun speen/knuffel kwijt, als alles prima in orde lijkt geef ik ze een kus knuffel leg ik bij ze neer en ik ga weer, hier is het zo dat we niet voor 7 uur uit bed gaan, al moet ik tig keer heen en weer lopen, voor 7 uur gaan we niet naar beneden, en als ze nu de hele week goed geslapen hebben en zo opeens worden ze een keer om 6 uur half 7 wakker doe ik natuurlijk niet moeilijk, maar wanneer er weer regelmaat in komt van vroeg wakker worden, laat ik ze liggen tot 7 uur met tussendoor steeds even kijken en weer een kus geven of hun knuffeltje weer bij hun leggen.
Hier precies zo Ook niet voor 7.00 uit bed, dan maar 100 keer eruit om hem terug te leggen en zeggen dat hij moet slapen. Na een keer of 5 slaapt hij dan weer verder. Als ze het eenmaal doorhebben dat ze bijv bij je in bed mogen, dan is het elke morgen feest. Giorgio heeft het in ieder gebal heeel snel door.
hier ook niet. meestal is het iets met de luier ja. of ligt de kleine dwars/klem in zijn bed ofzo. haha. als ik er heen ga, probleem oplos slaapt hij weer door. dat is wel prettig. maar goed, niet iedereen heeft het zo gemakkelijk dat realiseer ik me ook. en misschien komt de 'ellende' nog bij ons...
het probleem is dat mijn dochter echt een hééél fel karakter heeft. ze kan gemakkelijk een uur aan een stuk echt brullen, soms zelfs langer, en als ze mij hoort wordt ze helemaal hysterisch. gaan kijken en tutje geven helpt niet, tut vliegt dan door de kamer... en dan ga ik er meestal toch maar uit na een tijd. Op een bepaald moment zat ik er zo door dat ik oordoppen heb ingedaan en haar een tijd heb laten doorbrullen omdat ik éch niet meer kon
Mja ze weet dat je toch wel komt Wij hebben nu afgesproken dat ze eerst even mag spelen. Dat scheelt al gauw een uur en soms wel langer ook.
nav je andere topic zou ik je toch willen aanraden om hulp te vragen, jij wordt steeds moeier en kan het daardoor allemaal ook niet meer opbrengen, je reageerd dan waarschijnlijk sneller geïrriteerd en dat voelt je dochter weer aan waardoor ze nog meer behoefte krijg aan bevestiging. doorbreek die cirkel, dmv hulp zoeken, weekendje weg zonder kids (als dat mogelijk is), peuterspeelzaal waardoor jij even kan bijtanken misschien?
Wij staan niet altijd direct op als de kleine man wakker wordt. Hij vindt het heerlijk om nog bij ons te liggen, boven wat te spelen of dvd'tje van Bumba of teletubbies te kijken op bed. Zelf wilt hij ook niet altijd direct op staan. Wordt sowiese zelden voor 8 uur wakker. Vaak is het 8.30 / 9.00 uur. In het weekend kunnen we dan wel eens lekker tot 10 uur op bed liggen.
Mijn zoontje wordt ook vrij vroeg wakker, zonder dat er echt iets aan de hand is. Meestal ligt hij dan te zingen in bed of te vertellen tegen zichzelf. Meestal laten we hem dan liggen totdat wij willen opstaan of dat we uitgeslapen genoeg zijn om hem tussen ons in te leggen (lees: wij liggen en hij kruipt, springt, danst om het bed heen).
Hier pakken we onze dame meestal nog ff bij ons in bed. Lekker ff keuvelen. Evt dvdtje op en we hebben bij ons bed een paar boekjes liggen, kan ze "lezen".
Wij gaan altijd nog heel even knuffelen of stoeien in bed, maar dat is ook echt maar heel even. Na max 2 minuten vraagt ze of ze yoghurt mag en gaan we naar beneden. Gelukkig wordt ze altijd pas rond 8:30 wakker dus dan vind ik het niet zo erg.
als ze gaat huilen wel. Maar dat doet ze gelukkig niet heel erg vaak dus als het nog 6 uur is en ze ligt gewoon te brabbelen ga ik in 'negeermodus' en laat ik haar lekker liggen tot 7 uur.
onze dochters slapen gelukkig best nog wel uit, vaak hoor ik de eerste pas rond 8.30... dan haal ik haar eruit en gaat ze bij mij in bed tv kijken... daarna is mijn oudste ook wel een keer wakker en liggen we met zn drieen en soms vieren nog even in bed.... mijn man begint pas rond 10.00 met werken (eigen baas). Ik zou ze niet laten huilen als ik ze hoor, dan ga ik wel even kijken en stop ze weer onder... komt namelijk weleens voor. dan zeg ik dat het nog veel te vroeg is en ze nog even moet slapen... dan hoor ik daarna niks meer gelukkig....
Wij laten de kinderen niet wachten als ze wakker zijn en eruit willen. Eva komt zelf eruit en als het erg vroeg is en Lisa slaapt nog, sturen we haar terug naar bed. Maar dan kan ze meestal niet meer slapen, ze speelt of leest dan nog wel een half uurtje. Dat we vroeg opstaan komt eigenlijk door Lisa, als die wakker is kunnen we die echt niet laten liggen. We hebben het 1 keer geprobeerd, ze krijste alles bij elkaar, toen we haar uit bed hadden gehaald begon ze te spugen, de rest van de dag was ze uit haar doen en snel verdrietig, de nacht erna was drama, telkens heel verdrietig wakker worden. Dus ach, onze dag begint vaak rond 5:30 . Op tijd naar bed dan maar als je niet tegen weinig slaap kan. In het weekend slapen we wel om de beurt uit tot een uur of 8.
hier verschilt het elke ochtend. ene keer half 7 al wakker en dan gaat ie nog even half uurtje in zn kamer spelen met tussendoor steeds naar ons lopen. als ie 7uur wakker is dan komt ie bij ons op bed erbij liggen en tv (NL3) kijken. enuhh vandaag was het 8uur(HEERLIJK!) en hij wilde bij ons komen liggen en Wereld is Mooi kijken. Vind het geen ramp als ie bij ons komt liggen, kunnen wij ook nog even dat half uurtje extra luieren
Ik zie zo gauw niet staan hoe oud je dochter is, en hoe vroeg vroeg is, dat maakt voor mij veel uit. M´n zoon is 3 en komt zelf z´n bed en z´n kamer uit. Als hij roept terwijl het nog te vroeg is (voor 6 uur bijvoorbeeld), gaat een van ons naar hem toe om te zeggen dat het nog te vroeg is, en dat hij z´n bed in moet. De eerste paar keer zette hij het op een huilen, maar we leggen het hem uit en doen z´n kamerdeur weer dicht. Hij is dan snel weer stil, het is wel duidelijk dat het menens is. Dochterlief is pas 1. Als zij huilt gaan we er naartoe, proberen haar weer terug in bed te krijgen, maar als dat niet gaat staan we op. Soms wil ze wel even bij ons op bed spelen, gezellig eigenlijk wel. (en heel soms gaat zoon dan bij haar op de kamer spelen en hebben ze het samen heel gezellig, voor een half uurtje of zo) Vanaf half 7 of 7 uur mogen ze sowieso op, het is dan gewoon ochtend. Doordeweeks moeten wij dan ook opstaan (wekker staat hier altijd om 6.30). In het weekend staan we allebei op, of als één van ons zoooo moe is blijft die liggen en gaat de ander met de kids aan het ontbijt. Zoonlief vindt het leuk om bij ons op bed TV te kijken, daar kunnen we soms ook nog wat tijd mee rekken. Dochter houdt dat ook wel even vol, maar als zij honger heeft kun je maar beter een broodje voor d'r gaan smeren De enige tip tegen die moeheid 's morgens vroeg: ga 's avonds vroeg naar bed, desnoods direct nadat je dochter in bed gaat. Uitslapen doe je 's avonds, als je kleine kinderen hebt.
@snoopy: tja helaas sliep AS ook snachts nogal slecht.. dus op een zeker moment ga je dus op de bank verder slapen zo ongeveer. en dan komt de dag dat ze oud genoeg zijn om af te spreken dat ze "nog een half uur" moeten spelen en een klok hebben. of dat je kunt zeggen "je mag best uit bed maar je gaat maar lekker even spelen"
Doordeweeks staan we allemaal vroeg op omdat altijd 1 van ons wel moet werken, 3 ochtenden moeten we beiden weg. Maar ook dan is mijn oudste dochter vaak wakker en is ze lekker met haar knuffels aan het kletsen en spelen in bed. Dat kan ze zo een uur volhouden, hihi. Sinds kort roept ze ons echt als ze er klaar mee is en wil opstaan, voorheen ging ze dan huilen/jammeren. Dan ga ik haar wel direct halen uiteraard. Meestal is dat rond een uur of 7 maar soms ook wel 8 uur of half 9. Op zaterdagochtend heb ik "vroege dienst" en dan sta ik op zodra ik haar hoor kletsen zodat ik zelf beneden met een kopje thee even wakker kan worden voor ze me echt roept. Als de jongste wakker is, haal ik haar meestal direct uit bed. Behalve als het echt nog vroeg is (voor 6 uur ofzo), dan probeer ik nog even of een speentje werkt maar dan ga ik er zelf wel vast uit voor voornoemd kopje thee . Meestal is ze rond half 7, 7 uur wakker dus niet onchristelijk wat mij betreft
Lisa slaapt (sliep?) ook slecht 's nachts, ze werd zo'n 5 keer per nacht wakker, 's avonds rond 23 uur had ze ook altijd zo'n periode dat ze wakker was. Maar sinds 2 dagen slaapt ze erg goed door voor haar doen, ze gaat om 19 uur naar bed, wordt helemaal niet wakker 's avonds en 's nachts en vanochtend vroeg huilde ze wel wat, maar werd snel zelf weer stil, heerlijk! Om 6:30 was ze echt wakker. Ik merk voor mezelf eigenlijk geen verschil, kan wel goed tegen weinig slaap en merk niet echt verschil als ik meer slaap. Alleen vind ik uitslapen wel heerlijk! Eva was altijd een flinke uitslaper en nu zijn ze het allebei niet
dat dacht ik ook altijd.. functioneerde nog prima maar merk dat nu met wat meer slaap ik ook spontaan meer slaap nodig lijk te hebben en dat bovendien ik toch minder prikkelbaar ben 3,5 jaar niet fatsoenlijk slapen bleek meer gewenning aan geen slaap dan het daadwerkelijk niet nodig hebben. Slaap nu alsnog zelden later dan tot 8 uur hoor.. maar dat is ook omdat ik doordeweeks toch om 6 uur eruit ben. dus dan is 8 uur ineens al 2 uur langer (en dat is best veel voor mijn doen) Meestal zit ik rond half 8 beneden. Zeer beschaafde tijd volgens mij