Boze schoonmoeder babyshower

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1203mama, Mar 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Heyy

Zaterdag mijn babyshower gehad het was echt superleuk en ik ben echt super verwent. Heb het echt heel erg naar mijn zin gehad. Babyshower was georganiseerd door mijn beste vriendin maar stiekem wist ik wel van alles af alleen zij weet het niet:p
    Nu was er in het begin al gezeik met mijn schoonmoeder. Ze was in de groepsapp gegooit en daar is ze gelijk weer uitgestapt want dat kom ze momenteel niet aan vanwege haar ziektebeeld.. nou oke begrijpelijk geen probleem.. maar gaat ze wel mijn moeder boos berichten erover wat ik al nergens op vond slaan. Toen is mijn schoonzus ook uit de app gestapt door onbekende redenen.. Allemaal prima ze zou op de hoogte worden gehouden. Paar weken terug kreeg ik van mijn schoonzus een belletje dat ik en mn vriend moesten komen.. hadden ze achter iedereens rug om zelf een 'babyshower' georganiseerd waar mijn schoonmoeder achteraf niet eens voor is komen opdagen. Was ook wel echt gezellig maar het voelde voor mij niet als een babyshower. Alleen mijn schoonzus en oma van die kant waren er en cupcakes and thats it.. maakt me echt niet uit hoor je me niet over klagen. Nu had ik dus zaterdag mijn babyshower huisje vol allemaal versieringen leuke luiertaart en showertaart gipsbuikje gemaakt.. echt super leuk. En toen kwam het hele gezeik via facebook.. want schoonmoeder was niet uitgenodigt en ze was boos.. onder alle fotos een reactie zetten een heel lul verhaal op der eigen facebook alsof ze voelt alsof ze in der rug word gestoken. Ook boos op mn vriend omdat hij niks had laten weten.. heeft lekker de dag voor mij een stuk minder leuk gemaakt..
    Als je je eigen babyshower organiseerd achter iedereens rug om verwacht je toch niet meer uit genodigt te worden op die van mijn vriendin.. die zich door het hele geintje van mn schoonmoeder ook aardig in haar rug gestoken voelde..
    Pff kan zo boos worden om dit.. snap gewoon echt het hele gezeik niet..

Sorry voor het hele verhaal dames maar moest ff mn ei kwijt..
    Als ik nu op fb lees worden mijn vrienden en familie uitgemaakt voor de ergste dingen en zijn het vreselijke mensen en zij is maar zo zielig.. grrr

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Jemig wat een verhaal joh. Erg jammer dat je schoonmoeder een smet legt op een heel gezellige babyshower. Heftig ook dat ze je vriendin zo aanvalt terwijl die heeft georganiseerd om jou een leuke dag te bezorgen. Het is nooit leuk om je gepasseerd te voelen, maar dit is wel een heel heftige reactie. Je geeft niet aan wat haar ziektebeeld is, maar vermoedelijk iets psychisch?

Maar ziek of niet, dit kan echt niet. Ik zou direct contact met je schoonmoeder opnemen en aangeven dat ze boos mag zijn, maar dat jij het niet accepteert dat ze je vrienden en familie zo aanspreekt en dat je wilt dat ze alle nare reacties weghaalt voor 12 uur. Alternatief is dat je zelf alles weghaalt en haar van FB gooit.

3. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Gooi het er maar lekker uit!

Ze gaan toch zelf uit die groepsapp dus ze wisten ervan.
    Feestje draait om jou en sommmige doen of alles om hun draait met zulke dingen.

Tja je kan er helaas weinig aan doen en als je wat zegt is het waarschijnlijk toch niet goed dus lekker hier je geklaag doen :) en het proberen van je af te zetten want ken het wel, je kan je er aan blijven ergeren maar heb je alleen jezelf mee terwijl je nu moet genieten.

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    pfff schoonmoeders en babyshowers haha. Raar dat ze dan zelf uit de app stapt en dan vervolgens zegt dat ze er buiten gehouden wordt. Mijn schoonmoeder snapt de verassing niet. bij mijn dochter zei ze doodleuk tegen mij dat ze er niet voor terugkomt van de camping en nu dat ze het overdreven vindt omdat het 2e kindje is. oftewel er komt weer een babyshower alleen wanneer is de vraag.

5. 1203mama

Zinaa
    Niet echt iets psychisch. Ze hweft wel borderline waardoor ze vaker dit soort heftige reacties heeft.. maar voorderest heeft ze last van reuma, artrose, fibromylagie.. feitelijk elke bot, spierziekte die maar in het boekje staat.. en ze heeft dan in de afgelopen 2 jaar 2 tia's gehad.. er iets van zeggen is bij haar echt geen optie.. dan heb ik het echt helemaal verpest..

Nicole1987
    Ja inderdaad probeer me er ook niet te druk om te maken.. heb nog genoeg om me zorgen over te maken :p
    Moet nog dekentjes, lakentjes kopen enz enz hihi:p

Patty86
    Pff ook weer een lekkere schoonmoeder dus.. de ene is boos omdat ze niet was uitgenodigd de ander heeft geen zin.. tis ook nooit goed ;)

6. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

Sep 14, 2015
    358
    64
    28
    Female
    Wat naar dat jij de dupe wordt van iets, wat eigenlijk niet jouw schuld is of in jouw macht ligt. Sowieso een overdreven reactie, maar dat is al eerder gezegd :). Laat zo een mooie dag alsjeblieft niet verpesten hoor, het is zo speciaal en leuk!

Ik vraag me eigenlijk meteen af; wat vind je partner van dit verhaal? en spreekt hij zijn moeder er op aan? ik heb ook een schoonmoeder die haar nukken heeft, en zodra ze me écht tot boven het hoofd stijgt, vind ik dat mijn man zich er ook wel mee moet gaan bemoeien. Doet hij dat niet, dan maken de gevolgen mij ook niet meer uit (maar goed, dat is karakter, en ook niet altijd goed denk ik). En dan los ik het zelf wel op, met iets minder tactische opmerkingen, en zo nodig, blijf ik lekker weg. Haar interesseert het namelijk ook niet zo hoe wij ons voelen denk ik dan. Anyway, ik denk echt dat je support kunt gebruiken hierin van je man/partner.

Hopelijk kun je straks lekker (enigszins) onbezorgd gaan genieten!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    jeetje vind 't best erg! Waar mensen een probleem van kunnen maken. Ze gaat toch zelf die groepsapp uit?
    Ondanks dat zou ik de eer aan mezelf houden en contact opnemen om het "uit te praten" en dat dit echt niet kan! Straks is er een baby'tje en gaat ze zich dan ook zo gedragen?
    Beetje kinderachtig hoor. Misschien moet je dus zelf 't goede voorbeeld geven en er boven staan.
    Maar zal 't wel aan kaarten!!
    Succes zeg!

8. 1203mama

Rneetjj
    Voor mijn vriend is het erg lastig om er tussen te komen.. hij is opgevoed door zijn moeder (met ook de nodige problemen) en hij heeft gewoon een hele goede band met haar.. zeker omdat ze al 2 x in het ziekenhuis heeft gelegen en het na de 2e echt best wel slecht ging durft hij niet echt wat te doen.. ze woont zelf aan de andere kant van Nederland en mocht er weer wat gebeuren wil hij niet dat er ruzie is op dat moment.. wat ik me ook heel goed kan voorstellen.. ik heb er wel uitgebreid met mijn vriend over gepraat en we hebben het goed uitgepraat..

Harlene
    Met mijn schoonmoeder valt gewoon echt niet te praten.. en ik heb echt geen zin in het gezeik.. als ik er wat van mocht zeggen staat gelijk heel facebook vol.. belt ze gelijk haar zoon en schoondochter op en dan ben ik het slechtse persoon op deze aarde..
    Ze kan echt van een mug een olifant maken..
    Ook heeft zij voor ons (omdat ze het zelf wou) de babykamer zo goed als geregeld.. alle grote spullen wiegje, kinderwagen, maxi cosi enzz.. dus dan krijg je daar ook nog al het gezeik over dat zij alles voor ons heeft gedaan en dat wij dan zo doen.. ik weet precies hoe het allemaal gaat...

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Maar waarom is ze niet voor jouw babyshower uitgenodigd? Omdat schoonzus haar eigen babyshower had georganiseerd? Daar was ze toch niet bij aanwezig of begrijp ik het verkeerd?
    Ik snap dus wel dat ze teleurgesteld is. Dat ze geen groepsapp wil zal ze haar redenen voor hebben. Dan had er op een andere manier met haar gecommuniceerd kunnen worden.

Maar...zoals zij nu bezig is op jouw facebook keur ik niet goed. Ik zou haar zelf bellen en het proberen uit te spreken en haar te vragen of ze in het vervolg haar frustraties en verdriet persoonlijk met jullie wil uitspreken en niet via facebook. Dat is niet de plek ervoor. Accepteert ze dit niet, dan zou ik haar blokkeren op facebook.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Precies dit!! behalve t laatste stukje. Blokkeren zou ik nooit doen als je de relatie nog enigzins wil behouden

11. 1203mama

Mijn schoonzus had de babyshower niet georganiseerd maar mn schoonmoeder zelf bij mij schoonzus thuis.. maar toen kon ze plotseling niet komen.. amar de babyshower was haar idee.. mijn schoonzus had daar eigelijk niks mee te maken. En toen ze uit de groepsapp stapte werd zij boos op mijn moeder omdat mijn moeder het telefoonnummer heeft gegeven. Mijn moeder heeft toen gewoon eerlijk gezegt wat ze dacht en daar werd op gereageerd 'dag .....' en daarna heeft ze niks meer laten horen en der eigen babyshower georganiseerd.
    Maarja als zij der eigen babyshower organiseerd of ze er nou heen gaat of niet dachten wij eigelijk allemaal dat ze niet meer betrokken hoeft te zijn met onze babyshower

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Lastig! Ik vind je redenering logisch. Met al die problemen is een ruimte vol onbekende vaak lastig voor iemand en dan in combinatie met dat ze zelf een shower met voor haar bekende mensen regelt zou voor mij de boodschap zijn dat ze die drukte teveel vind.

Het is absoluut niet netjes wat ze op fb heeft gedaan. Ik had een gesprek met haar gehad en met uitleg verwijdert op fb. Maar wat ik zou doen is bij mij ook beïnvloed door mijn eigen sm met bps en haar streken. Ik ken jouw sm niet.

Niet alleen de situatie die je aangeeft is tricky, maar ik vraag me ook af wat jullie kleine mee zal krijgen van haar. Hoe ga je daar mee om?

13. 1203mama

Ik heb echt geen idee hoe ik het met de kleine moet gaan doen.. ze wilt super erg betrokken zijn en vind dat opzich geen probleem maar dan verteld ze verhalen dat haar moeder af en toe voor de deur stond en gewoon zei 'ik neem de kinderen mee ze komen einde van het weekend terug' naja dat moet ze bij mij echt niet gaan proberen want ze gaat toch echt zonder kind weg..
    Ga haar al express niet vertellen dat de bevalling begint want zodra ik thuis kom staat zij al voor de deur en daar heb ik vrij weinig zin in.

Mijn band met mn schoonmoeder is helaas helemaal niet zo goed.. als ik er ben doe ik gewoon normaal.. maar ze loopt alleen maar leugens te vertellen ook tegen mij vriend.. laatste keer was ik met mijn vriend en ze belde op en stond op speaker.. ze wist niet dat ik erbij was en ze heeft me serieus in tranen gekregen met wat ze over mij en mn moeder zei.
    Ik heb een voogd gehad omdat ik een tijd niet naar school ben geweest.. en nu gaat ze mijn vriend lopen wijsmaken dat ik die voogd had omdat me moeder niet goed voor me zorgde en dat ze zich zorgen maakt over hoe ik met mn kind ben en dat ik ook problemen met jeugdzorg enzo ga krijgen.. dat deed echt wel zeer.. daarna evht lang geen contact gehad.. maar ben er na dit evht wel een beetje klaar mee :(

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou haar in elk geval op Facebook aan de lijst 'niet toegankelijk' toevoegen. Dan ben je wel bevriend met haar, maar dan ziet ze niet wat je allemaal post - tenzij je je posts op openbaar zet. Dat is stap 1. Stap 2 is gewoon al het commentaar van haar verwijderen. Stap 3 is niks meer van haar aanpakken; nooit niet. Geen wiegje, geen commode, geen jasje, boxpakje of wat voor iets dan ook. Stap 4 is haar gewoon in haar eigen sop laten gaarkoken - zoveel mogelijk afstand bewaren, niet op visite gaan tenzij het echt niet anders kan en dan vooral maar zo weinig mogelijk zeggen. Stap 5 is de allermoeilijkste; proberen om je emotioneel hermetisch voor haar af te sluiten.

Sommige mensen hebben dit soort maatregelen echt hard nodig.

15. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Dit dus.
    Jeetje wat een mens.. Ben normaal niet zo snel van het oordelen maar als ik je verhalen lees zou ik ook niet staan te trappelen om je kindje mee te geven of op bezoek te gaan.. Blijf bij jezelf meid en trek je niets aan van die leugens. Zorg dat je vriend je blijft steunen. En als het te erg wordt, het contact aardig verminderen!!
    Succes...

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Waar gaat het helemaal over? Als je zo met elkaar omgaat, wederzijds bedoel ik nu, dan is het toch nooooit goed? Als iemand een eigen feestje geeft is dat misschien onhandig of onnodig, maar backstabben...?

Naja, ik zit denk ik anders in elkaar. Lekker laten gaan.

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,782
    18,934
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Iemand had het over een schoonmoeder met nukken. Dit is een schoonmoeder met borderline. Dat is ongeveer hetzelfde als: het waait stevig en de orkaan Katrine.

Ik vind de reactie van je schoonmoeder heel kenmerkend voor iemand met borderline (die niet goed met medicatie in balans is). Eigenlijk kun je niks anders doen, dan proberen toch wat afstand te bewaren. Maar dat is in jouw geval moeilijk, omdat het toch (schoon-)familie is.
    Wat afgezegd is, zou ik wel proberen wat afstand te krijgen door haar minder informatie te geven via Facebook. En jezelf emotioneel hiertegen wapenen. Waarschijnlijk is het niet de eerste keer dat je zoiets met haar meemaakt. Echte zal zeker niet de laatste keer zijn. Je kunt dat niet veranderen, tenzij je haar volledig uit je leven bant. En dat zal niet makkelijk zijn, zelfs al zou je het winnen.
    Dus accepteer dat dit iets is wat bij haar hoort en waar jullie mee zullen moeten leren leven. Daarmee bedoel ik niet dat je niet mag klagen hoor! Lucht lekker je hart. Maar laat de drama verder gewoon zoveel mogelijk bij haar en laat het jou niet raken.
    Zij is ziek. Dat is naar voor haar en voor haar omgeving. Maar het is zoals het is. Laat het niet jouw leven (en zeker niet de mooie momenten in jouw leven!) verpesten.

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Sowieso zou ik haar niet bij je kind laten zonder dat jij erbij bent. Met bps kan iemand ineens heel erg omslaan, maar ik zou mijn kind ook willen beschermen tegen de manipulatie. Als ik het niet verkeerd lees dan gaat dat compleet langs je vriend heen. Waardoor jij van jullie 2 jij de beschermer zal moeten zijn.

Dat maakt een omgang tussen jullie gezin en de schoonouders ook zoveel lastiger. Als je vriend het zou kunnen zien zou het ook duidelijker aankomen bij haar.

Nu is het de vraag hoe sterk jij in je schoenen staat. En in hoeverre ze onrust veroorzaakt binnen jullie relatie. Want welke kant je ook op gaat zal dat effect hebben op je relatie met je vriend. Kies je ervoor om de omgang te verminderen maar te behouden zal je continu een paar stappen verder moeten calculeren. En heel erg waakzaam moeten zijn voor de manipulatie.

Ik heb na een hele periode van proberen gekozen om de schoonouders buiten het gezin te houden. De schaduwzijde daarvan is dat vl het niet kan zien, niet snapt en het hem verdriet doet. Ik voel me onwijs schuldig en baal dat ik niet sterker in mijn schoenen stond/sta. De positieve kant is dat er rust en stabiliteit in huis is.

Als je er goed mee om kan gaan, en daarin grenzen weet te bewaken raad ik je toch aan om het contact te verminderen maar niet te verbreken. Maar alleen jij kan inschatten wat er mogelijk is.

P.s. Ik hoop dat ik niemand in huis wakker gemaakt heb, want ik lag echt dubbel van deze opmerking

19. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Woooow de vooroordelen over bordeline hier....

Ik heb zelf ook bordeline en lijk in de verre verste niet op hoe de schoonmoeder beschreven wordt noch de vooroordelen die hier worden opgenoemd. Dus denk eerst even na voordat je zoiets zegt misschien? Best wel kwetsend om zoiets te lezen nml...

Terug on topic...

Ik zou haar gewoon negeren. Die vrouw klinkt alsof ze heel veel aandacht nodig heeft en vooral heel zielig gevonden wilt worden. Met zulke mensen valt vaak niet te praten. Het beste wat je voor jezelf en je kind kunt doen is hier gewoon boven staan en denken "whatever".. makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar geloof me... oefening baart kunst!

20. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Oh en je vriend hoort jou gewoon te steunen. Dat hij grenzen aangeeft bij zijn moeder zal ze in t begin misschien niet leuk vinden maar uiteindelijk gaat ze dat respecteren. Stelt hij geen grenzen zal ze over jullie allebei blijven heen lopen...

Share This Page