Mvm

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by JNZ, Jan 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,878
    8,042
    113
  2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nou dan hou ik het voor gezien..
    o_O

3. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Vind het best schokkend artikel. Al die vrouwen die jarenlang eigenlijk opgelicht zijn.

Ik heb zelf nooit pregnyl gebruikt, alleen ovitrelle. En ook nooit meegedaan. Vond/vind zwanger zijn al spannend genoeg en mijn woon locatie leent zich ook niet voor het neerzetten van die flessen.

maar bij mij had het ook het imago van een soort liefdadigheid.

ik vind dit wel echt heel slecht. En dan zo schimmig doen vanuit dat bedrijf. Het stinkt letterlijk en figuurlijk

nizzie86 and Mississippi like this.
  4. Cobon

Cobon Niet meer actief

Vind ik ook! En voel me erg dom nu, ik ging ook uit van een soort liefdadigheid. Had er helemaal niet bij nagedacht verder..

5. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    je hoeft je zeker niet dom te voelen. Je bent sowieso niet de enige. Waarom zou je ‘dom’ zijn als je voor de gek gehouden wordt?
    Heel veel verloskundigen ‘trappen’ er ook gewoon in lees ik. Hopelijk brengt dit artikel wat teweeg.

Als het wel allemaal legitiem is, dan is nu wel het moment voor Aspen om daar open over te zijn. geloof er alleen niks van dat het alleen naar humane fertiliteit medicatie gaat

6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Zuul, Do1981 and Achterkantvandemaan like this.
  7. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,878
    8,042
    113
    Als het echt waar is wat er in het artikel staat, dan hoop ik dat dit nieuws zich snel door heel Nederland verspreidt. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van MvM. Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze met de productie van Pregnyl zijn gestopt, maar dit wordt nog steeds voorgeschreven in ziekenhuizen. Hadden ze dan nog zoveel op voorraad? En als de productie inderdaad gestopt is, waarom schrijven artsen het dan nog voor? Zij zouden toch ook moeten weten dat pregnyl eindig is en dus al voorsorteren op iets anders?

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,233
    28,221
    113
    Ik kwam er een aantal jaar geleden achter dat het een vreemd zaakje is, dat MvM. Vrouwen doneren gratis hun urine en het bedrijf maakt er winst mee. Dat klopt al niet.
    Daarnaast inderdaad het zusterbedrijf die het gebruikt(e) voor varkens en andere onduidelijke onderzoeken. Hoop onduidelijkheden en er is nog steeds weinig tot geen enkele opheldering gegeven door mvm. Dat zegt voor mij wel genoeg. Dit is al jaren bekend namelijk.

nizzie86, Kaktus and Do1981 like this.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Op zich bijzonder dat moeders voor moeders werkt aan een reactie. Die hebben ze toch al gegeven in het stuk? (Mvm = aspen)

ben benieuwd of ze dan nog wat anders gaan zeggen. Als iemand hier tzt die reactie tegen komt ben ik erg geïnteresseerd!

Tijdje terug hadden we het er hier op het forum overigens al over dat pregnyl uit de handel gaat. Zoals ik het lees hebben ze nog wat rest verplichtingen en valt er nog wel wat te bestellen en zullen er idd oude voorraden zijn.

@KleineLai ik had wel ooit dat verhaal meegekregen van lang terug. Suffe is dan toch dat ik dacht ‘er wordt verder nu niets meer over gezegd, dan zal dat nu wel goed zitten’

en ook dit artikel zal lang niet iedereen bereiken en uiteindelijk kunnen ze waarschijnlijk gewoon doorgaan hiermee

nizzie86 and Kaktus like this.
  10. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,878
    8,042
    113
    Thanks. Ik heb het helemaal gemist.
    Maar was dan de link nooit gelegd (hier) dat als pregnyl uit de handel.gaat, dat mvm niet meer nodig is?
    Het verbaast me dat er helemaal niks over werd gezegd via andere kanalen.
    We zouden dan toch nu iedereen moeten oproepen om te stoppen met mvm?

Kaktus likes this.
  11. Lska

Lska Actief lid

Jul 24, 2015
    316
    303
    63
    Female
    Tijdens de eerste zwangerschap wel meegedaan omdat een vriendin toen Pregnyl gebruikte. Deze keer niet meegedaan want met die flessen is het niet echt geheim te houden. Misschien nu ook wel blij om.
    Ik ben benieuwd naar een officiële verklaring want als de productie van pregnyl inderdaad is gestopt en pregnyl uit de handel wordt genomen dan is het geen moeders voor moeders meer maar moeders voor varkens ofzoiets.

Achterkantvandemaan likes this.
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    In mijn optiek wel. Maar ben wel benieuwd naar een aanvullende verklaring ( als die er komt)

Achterkantvandemaan likes this.
  13. Cobon

Cobon Niet meer actief

Do1981 likes this.
  14. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,878
    8,042
    113
    Cobon likes this.
  15. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    inderdaad mager. Geen uitleg of toelichting. Krijg toch de indruk dat niet het hele verhaal wordt verteld.

Dank voor het delen @Cobon !

Achterkantvandemaan and Cobon like this.
  16. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik mag hopen dat dit niet hun enige reactie is.. ik vind het ook erg summier en niet overtuigend.

Do1981 and Achterkantvandemaan like this.
  17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Is toch eerder al eens iets over in nieuws geweest 1x in zoveel tijd komt dat terug

18. Kaktus

Kaktus Actief lid

Jul 4, 2021
    384
    261
    63
    Female
    Ja dank voor het delen @Cobon. Ik ga me ook maar uitschrijven bij mvm want het zit me niet lekker.

Wel een andere mvm gevonden: moeders voor morgen. Vragenlijsten invullen gedurende zwangerschap en dat gebruiken ze dan voor onderzoek naar effect van medicijnen etc. Je moet toch wat goeds doen voor de wereld:) of heeft iemand hier ook slechte info over??

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Nou, ik lees net dat artikel in de krant. Voel me toch een beetje genaaid nu… heb 3x meegedaan.

20. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,867
    2,549
    113
    Precies dit! totaal geen reactie op het artikel zelf.
    Ik ben ook vegetariër en schrik hier dus echt van :( bah zo naar.
    Ik voelde me toen zo schuldig dat ik met 11 weken gestopt ben vanwege de misselijkheid maar nu maar 'blij'

Share This Page