Jeetje.. Als het echt allemaal waar is... Bij de 1e zwangerschap meegedaan omdat ik zelf via vruchtbaarheidsbehandeling zwanger raakte en dus ook pregnyl gebruikt heb. 2e zwangerschap ook weer pregnyl gebruikt en idee was om weer mee te doen. Alleen omdat ik na de 1e zwangerschap een bloedtransfusie heb gekregen mocht ik niet meer meedoen. Misschien maar beter ook als ik dit allemaal hoor 1e zwangerschap heel subtiel proberen neer te zetten buiten...maak je een aantal weken later je zwangerschap bekend zegt de buurvrouw lachend: Ik dacht het al want herkende de man van mvm die opeens weer in de straat was. Haha. Zij was 2 maanden eerder uitgerekend dus bij haar ook net klaar.
Pfff wij hebben een VK-abonnement en m’n man tipte me dat ik dit echt even moest lezen. M’n mond viel open! Tijdens m’n vorige zwangerschap hadden we nog geen auto en oprit/tuin hadden ben ik wekenlang met die flessen naar de contactpersoon gefietst. Lekkende pies in de fietstassen, ik aan het vloeken. Maar ik gun elke vrouw die in een traject zit een zwangerschap, net als ik toen eindelijk had! Deze keer wilde ik het niet meer, ook al heb ik nu een oprit en auto. Voelde me wel een beetje schuldig. Maar jee, wat ben ik blij dat ik niet meegedaan heb. Ik voel me ook niet meer schuldig. Ben echt wat teleurgesteld, en zelfs boos voor alle veganisten en vegetariërs!
Ik vind dat het niet veel met veganisten of vegetariërs te maken heeft, maar dit is toch voor iedereen kak? Iedereen is voorgelogen. Niemand wil denk ik dat z'n pies naar varkens gaat, ook al liggen die savonds op de bbq. Zou wensen dat iedereen massaal zou stoppen met mvm, maar vrees dat dit nieuws verder weinig mensen bereikt. Heb het verder nog helemaal nergens gehoord of gelezen, alleen hier. Jullie wel?
Wauw.. en ik heb wat afgejankt met mn we zwangerschap omdat ik niet mee mocht dien ivm meerdere bloedtransfusies, nou blij toe dat t niet mocht.. overigens heb ik altijd ovitrelle gehad van t zkh..
Ik twijfelde ook al , maar blij dat ik nog niet gebeld had toen dit bericht werd gedeeld in ons groepje. Was namelijk hier een heel gedoe geweest met de flessen, maar als je dacht het is idd voor andere om zwanger te worden dan wil je je daar wel over nadenken. Nu ik lees dat ze het ook gebruiken om varkens eerder zwanger te krijgen zodat er meer varkens zijn om te slachten….. Brrr
Echt schandalig dit. Als ik het goed begrijp zijn ze sinds 2019 gestopt met de productie. En zijn artsen ook rond die tijd steeds meer overgestapt op een synthetisch alternatief. Ze gebruiken het nu alleen nog - voor een zeer select groepje vrouwen die niet tegen het standaard medicijn kunnen - voor een hele kleine groep mannen en jongens (waarvoor ook andere mogelijkheden zijn of worden onderzocht) - voor verkoop naar arme landen (waar ook zwangere vrouwen wonen en die intussen ook zelf produceren) - voor andere klanten die ze niet mogen noemen EN waar ze geen zicht op hebben. Ze weten dus niet eens precies hoeveel er voor andere doeleinden wordt gebruikt. Want er staat geen boete of iets op doorverkoop naar iemand die er wel afslankpillen of dierenmedicatie van maakt. Ze hebben het liever niet.... Tja daar koop je niets voor. Feit is dat Nederlandse vrouwen standaard andere producten krijgen. En het voor dat doel dus niet meer nodig is.