Sinds een aantalnweken komt de was muf uit de machine. Heb al een (lege) kookwas met azijn gedraaid, filter en machine helemaal schoon gemaakt, maar het werkt niet. Gebruik gewoon de waspoeder van Ariel en de wasverzachter van Perfekt, zoals altijd. Weet iemand dé oplossing?
Kan een teken van wasluis zijn. Pas er mee op, want dan is heel je was verziekt. Van hg heb je een middeltje dat heet wasmachinemonteur, zijn zakjes die je erin doet. Anders er even naar laten kijken.
TWee vaatwastabletten erin en inderdaad flink laten draaien op 90 graden. Anders lekker azijn met een geurtje eraan?
http://www.wasautomatenverhuur.nl/uploads/vetluisinstructie.pdf hier zegen ze dat vaatwastabletten ook kunnen helpen, met wat oude doeken erin.
iew klinkt vies...ik heb wel eens gehoord bij het kopen van onze wasmachine dat je het beste met poeder kunt wassen weet eigenlijk niet eens waarom maar het gaat in ieder geval al bijna 6 jaar goed
Hier ook veel kleren met vlekken. Idd wordt er aangeraden met poeder te wassen en als je met vloeibaar wast, niet teveel zeep gebruiken. Ook af en toe een kookwas.
Hmm, ik heb al een paat keer een kookwas gedraaid, maar zal het vanavknd voor de tweede keer vandaag doen en dan met vaatwastabletten. Gelukkig nog gren kleding weg hoeven gooien. En dan nog maar een keer alle rubbers schoonmaken... Bedankt voor de info, voortaan dus maar iedere week een kookwas!
Ik gooi 1 keer in de maand een hand vol soda in de trommel en dan op het warmste wasprogramma. Ik heb hier nergens last van..
Heb je het rubber ook al goed schoongemaakt? ff goed opzij trekken. ook helpt het om het bakje van het wasmiddel er een keer uit te halen en die goed schoon te maken en t gat waar die in zit. verder was de tip van de machineman.. 95 graden met soda. halverwege wasmachine stoppen uit schrobben met afwasborstel verder altijd open zetten als je m niet gebruikt ook t klepje. en zo min mogelijk vloeibaar wasmiddel en wasverzachter. dit zijn vetten die blijven plakken en dan gaan stinken.
Rubber en bakje zijn inderdaad ook al gepoetst. Dat van die wasverzachter wist ik niet, zal ik niet meer gebruiken dan! Heb altijd wasmiddel in poedervorm. Onze wasmachine kan helaas niet halverwege open. Op dit moment heb ik hem aan op 95 graden met 2 afwasmachineblokjes en wat oude doeken. Zal hem.hierna eens schrobben met soda en nog eens alles schoonmaken (rubbers, filter, bakje). Wat ren gedoe zeg! Maar ik heb een hoop over voor schone en heerlijk fris ruikende was