Was komt muf uit de machine

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sinds een aantalnweken komt de was muf uit de machine. Heb al een (lege) kookwas met azijn gedraaid, filter en machine helemaal schoon gemaakt, maar het werkt niet. Gebruik gewoon de waspoeder van Ariel en de wasverzachter van Perfekt, zoals altijd. Weet iemand dé oplossing?

2. tulip

tulip Niet meer actief

Kan een teken van wasluis zijn. Pas er mee op, want dan is heel je was verziekt. Van hg heb je een middeltje dat heet wasmachinemonteur, zijn zakjes die je erin doet. Anders er even naar laten kijken.

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat is wasluis?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    azijn erdoor en op 90 graden laten draaien kan ook wel eens helpen!
    kan ook teveel kalk zijn

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    TWee vaatwastabletten erin en inderdaad flink laten draaien op 90 graden. Anders lekker azijn met een geurtje eraan?

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
  7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
  8. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
  9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    iew klinkt vies...ik heb wel eens gehoord bij het kopen van onze wasmachine dat je het beste met poeder kunt wassen weet eigenlijk niet eens waarom maar het gaat in ieder geval al bijna 6 jaar goed ;)

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Jakkes, net een nieuwe machine. Die gaan we dus gelijk frequent even heet spoelen. :D

11. tulip

tulip Niet meer actief

Ja dat wasluis/vetluis is echt vreselijk, ik heb een complete witte was weg kunnen donderen.

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ga meteen de wasmachine op heet draaien!

13. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Hier ook veel kleren met vlekken. Idd wordt er aangeraden met poeder te wassen en als je met vloeibaar wast, niet teveel zeep gebruiken. Ook af en toe een kookwas.

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ben je ook een huisdier kwijt?

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, ik heb al een paat keer een kookwas gedraaid, maar zal het vanavknd voor de tweede keer vandaag doen en dan met vaatwastabletten. Gelukkig nog gren kleding weg hoeven gooien. En dan nog maar een keer alle rubbers schoonmaken...

Bedankt voor de info, voortaan dus maar iedere week een kookwas!

16. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Ik gooi 1 keer in de maand een hand vol soda in de trommel en dan op het warmste wasprogramma. Ik heb hier nergens last van.. ;)

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Heb je het rubber ook al goed schoongemaakt? ff goed opzij trekken. ook helpt het om het bakje van het wasmiddel er een keer uit te halen en die goed schoon te maken en t gat waar die in zit.

verder was de tip van de machineman.. 95 graden met soda. halverwege wasmachine stoppen uit schrobben met afwasborstel

verder altijd open zetten als je m niet gebruikt ook t klepje. en zo min mogelijk vloeibaar wasmiddel en wasverzachter. dit zijn vetten die blijven plakken en dan gaan stinken.

18. tulip

tulip Niet meer actief

whahaha, wat een reactie:D

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Rubber en bakje zijn inderdaad ook al gepoetst. Dat van die wasverzachter wist ik niet, zal ik niet meer gebruiken dan! Heb altijd wasmiddel in poedervorm. Onze wasmachine kan helaas niet halverwege open. Op dit moment heb ik hem aan op 95 graden met 2 afwasmachineblokjes en wat oude doeken. Zal hem.hierna eens schrobben met soda en nog eens alles schoonmaken (rubbers, filter, bakje). Wat ren gedoe zeg! Maar ik heb een hoop over voor schone en heerlijk fris ruikende was ;)

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Nee hoor, alle drie de katten liggen heerlijk op de koude vloer te pitten :p

Deel Deze Pagina