Hoi allemaal, wij zijn ook in januari gestart met onze 1e keer ivf. We zijn hiervoor in behandeling in Düsseldorf. Ik heb nu 8 spuiten gonal gezet en 2 cetrotide. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou kunnen maar het lukt me toch elke keer.. we zijn nu 4 jaar bezig en hiervoor was ik met mijn ex ook al de mmm in gegaan. Ik heb pco en endometriose. Al met al 10 jaar verder en nog steeds met lege handen.. onze laatste behandeling in nl ziekenhuis was een ramp.. de gyn daar zei dat we maar moesten gaan verwerken dat we nooit kinderen zouden hebben. Dus nav dat gesprek zijn we een adoptie traject ingegaan. Dat hebben we nu weer even stil gelegd omdat het me niet losliet. Ik kreeg de tip van een alternatieve arts om eens naar Düsseldorf of Gent te kijken en na wikken en wegen hebben we ons aangemeld in Düsseldorf. Een lange wachttijd op het intake gesprek (4 maanden) maar toen ging het ineens heel snel. Ons werd voor het eerst verteld dat we nog prima kinderen zouden kunnen krijgen als we er wel nu voor wilden gaan gezien mijn leeftijd (36). En dat terwijl in Nederland is gezegd dat we ons verlies en kinderloosheid maar moesten gaan verwerken! Dat was eind november en nu heb ik dus al prikken gezet en mijn 1e echo gehad. Morgen echo 2. Ben heel benieuwd. Ik wil niet te veel hoop hebben maar het feit dat iemand er wel in gelooft doet bij mij ook weer ergens een lichtje aan.. Roosje succes morgen! Spannend allemaal dit.
goedemorgen Dames, Succes @Roosje duim voor je @Pannenkoek hoe ben jij de nacht door gekomen. En laat je maar lekker verwennen vandaag. @Unicornbaby Welkom en jij natuurlijk ook succes. Liefs Roelien
@roosje72, succes zometeen! Ik ben prima de nacht door gekomen. Gisteren nog wel om de 3u een paracetamol ingenomen en 1 voor het slapen gaan. Ik ben gisteren inmiddels ook met de bolletjes utrogestan begonnen. Heb zo'n inbrenghulsje gekregen, daarmee gaat dat heel makkelijk. Ik ga zo rustig opstarten en kijken of ik gewoon naar m'n werk kan. Werk op een kantoor waar ik veel zit, dus denk dat dat wel gaat.
@unicornbaby, wat een verhaal! Fijn dat je nog een poging kunt doen in het buitenland. Succes met je echo straks!
Wow spannend zeg! Hoe was je eerste echo? Veel follikelgroei? En moet je ver rijden iedere x nu dan? Ik wil misschien ook die kant uitwijkwn als de tweede poging niet lukt. Succes liefs
@unicorn, welkom. Wat een lange tijd zeg. Ik zelf heb er 8 jaar voor moeten knokken voor nr 1, dus kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik Heb zojuist punctie gehad, 13 follikels aangeprikt. Nu een beetje beurs. En zo stoned als een garnaal. Laat nog weten wat de score is
Mooie oogst! Ben benieuwd wat de uiteindelijke opbrengst is! En uiteraard op naar mooie bevruchtingen! Rust lekker uit!
@roosje72, weet je al hoeveel eicellen er gevonden zijn waar ze mee aan de slag gaan? Gaat het een beetje met je?
@pannenkoek, De resultaten van de punctie, tromgeroffel svp: 13 eicellen De resultaten van de mannelijke bijdrage: 5,2 miljoen zwemmers Morgen worden we tussen 12:00 en 14:00 gebeld over hoeveel er bevrucht zijn. Nog even verder duimen dus. De laatste 3 follikels waren echt pijnlijk om te prikken, verder goed te doen.
@pannenkoek, roelien, roosje, kayleigh; bedankt voor jullie welkom! Vorige week zondag ben ik begonnen met gonal-f spuiten en vrijdag had ik de eerste echo. Het zag er ok uit maar met zo'n 11 mm nog niet groot genoeg dus nog even doorspuiten. Vandaag echo 2 gehad.. helaas nog niet heel veel gegroeid, 13 mm nu gemiddeld. Zo'n 12 a 13 follikels te zien op de echo. Het is nu oppassen voor overstimulatie en belangrijk dat de huidige gestaag door blijven groeien. Kortom; doorspuiten met gonal en sinds afgelopen zaterdag ook cetrotide (wat een vervelende spuit vind ik dat). Donderdag weer terug voor een echo. Hopelijk zijn ze dan groot genoeg en kan de punctie ingepland worden. De gyn hoopt dat zaterdag de punctie kan plaatsvinden. Anders maandag. Ik hoop het maar durf tegelijkertijd ook weer niks te hopen. Zo'n gek gevoel. Kayleigh, je vroeg nog naar het rijden.. ja het is erg ver rijden. We wonen in Den Haag dus het is ruim 2,5 uur rijden enkele rit. Meestal doen we er zo'n 3 uur over. Omdat ik dit erg veel vind voor 1 dag (zeker alleen voor een echo'tje), doen we er een hotel overnachting vooraf aan vastplakken. Dat is echt heel goed te doen en maakt het ook leuk(er) vind ik. We maken er nu elke keer een soort van uitje van. Ik moet alleen nog zo'n handig koeltasje hebben want ik sleep me nu rot met een enorme koelbox haha. We hebben nooit IUI/ICSI/IVF gedaan hiervoor, alleen via medicatie/pillen. Dit omdat ik endometriose en pco heb. Ik reageer(de) steeds anders op de aan mij toegediende hormonen dan 'volgens het boekje' zou moeten. Waar ik ongesteld van zou moeten worden, werd ik dat niet. Waar ik niet ongesteld van zou moeten worden, werd ik dat. Enz. Tussendoor veel pijn gehad en operaties (cystes verwijderen, verklevingen weghalen etc). waardoor e.e.a. ook weer steeds stil kwam te liggen. Tot die ene arts zei dat we het moesten opgeven. En we dus bij DD terecht zijn gekomen waarbij die arts zei dat we wél een kans maken! Ik ben als de dood voor naalden en had echt nooit verwacht zelf te prikken (in mezelf) maar ik doe het nu toch al ruim een week. Heel bizar vind ik dat. Ik vind het er niet makkelijker op worden hoor, dat moet ik er ook bij zeggen maar ja, alles voor het doel @Roosje; wow 13 eicellen!! Super zeg! Zal duimen voor bevruchting! @Pannenkoek; weet jij al meer over bevruchting en tp?
Tot nu toe, goed nieuws!!! Er zijn 4 eicellen gevonden, daar hebben ze er 3 van kunnen gebruiken en uit alle 3 zijn embryo's ontstaan!!! Morgenmiddag wordt er 1 teruggeplaatst.... Spannend!
Wat goed pannenkoek Gefeliciteerd spannend Hopelijk delen de andere mooi Door Zodat ze ingevroren kunnen worden
@pannenkoek, morgen tp. Houd je mijn plekje op de bank warm? Ik schuif donderdag middag aan om 14:15 Ik ben zojuist gebeld door t ziekenhuis. Van de 13 eitjes zijn er 11! bevrucht, hopen dat ze goed doordelen en dat er ook een par cryo's zijn. Wij laten er 2 terug plaatsen. Heb gelijk een afspraak gemaakt met de acupuncturist. Die heb ik donderdag ochtend om 8:30.....oooohhhhh meisjes wat is het weer spannend
ohhhh pannenkoek & roosje wat spannend!!!!!! Ik ga heeel heeel heeel hard voor jullie duimen!!! Ik ga donderdag weer naar het ziekenhuis voor de 3e echo. Morgenavond dus weer vertrekken, overnachting in hotel en dan 's morgens vroeg de echo. Ik hoop zooo dat de follikels gegroeid zijn. Vorige keer waren ze maar heel weinig gegroeid dus ik hoop dat het dit keer wat meer is. Ben 2 x prikken per dag een klein beetje zat aan het worden haha, ik wil graag actie nu! Zegt vriendlief ook nog 'schatje, ik heb gedroomd dat ik in de spiegel keek en een baby'tje op m'n arm had en dat voelde zo fijn'.. nou ik stond half te janken! Maar goed, eerst maar duimen dat er geen overstimulatie is en dat de follikels wel groeien... Succes met de tp meiden!