My first IVF....wie nog meer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roosje72, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Goed verwoord dat horde lopen.
    Jammer dat je vakantie niet door gaat...was wel ff lekker geweest denk ik.
    Ik heb ook naar een pipelle gevraagd. mijn gyn gelooft er ook niet in. In DD doen ze het wel vaker. wat ik wil doen is deze ronde 'gewoon' in DD en de pregnyl lf ondersteuning zoals gepland deze ronde doen.
    in dd krijg je 5 daagse emmys terug en worden eventuele cryo's in gevroren op dag 5. een dag 3 cryo, blijkt, heeft maar 50% kans op overleven, tegen over een 5 daagse die 90% kans heeft. Mocht het dan nog nodig zijn en er zijn cryo's wil ik eerst een pauze maand inlassen, want dan heb ik in 5 maanden 3 IVF pogingen gedaan en ik ben er eerlijk gezegd een beetje moe van. dan kan ik herladen, lekker op vakantie en dan indien nog nodig een pipelle ronde doen en dan weer een cryo tp. of het ooit zo ver komt???? geen idee. ik heb vandaag niets meer van de kliniek gehoord, wat ik eigenlijk wel had verwacht. ben wel een beetje teleurgesteld daardoor.
    morgen maar weer zelf bellen....

2. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hee Roosje,

Ja haha zo zie ik het ook echt, als zo'n hordeloop :) ik zie mezelf elke keer bij zo'n horde staan en ... springen! Hopen dat ik 'm niet omgooi ;) Tja, je moet wat :)

In DD doen ze wel eens een pipelle inderdaad maar mijn gyn in DD wilde dat bij mij niet doen. Geloofde er niet zo in... vandaar dat ik zei; wat weet hij er nou van haha.. dus ja, ook in DD doen ze dat niet zomaar helaas, is denk ik net welke dr. je hebt.
    Ja, klopt, in DD doen ze blasto's en niet aan 2 of 3 daagse emmy's, daar geloven ze helemaal niet in. Dat is ook de reden dat de onze het niet hebben overleefd. Hadden ze die 5 dagen wel overleefd, dan was de kans op ontdooien inderdaad goed geweest. Ze hebben daar schijnbaar veel succes mee. Maar dan moeten mijn emmy's het wel tot die 5 dagen schoppen ;) en dat is helaas niet gebeurd. Hopelijk deze ronde wel.
    Zou je vandaag gebeld worden door DD? Je moet er erg achteraan gaan hoor, ze zijn giga druk en het is een redelijk draaideursysteem helaas. Blijven bellen, niet wachten!

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    ML heeft het voor elkaar gekregen om een paar dagen uit de week vrij te krijgen. Helaas gaat de zonvakantie dus nog steeds niet door maar we gaan wel naar een huisje in de bossen, zodat we toch even kunnen ontspannen in een andere omgeving en hij eventueel tussendoor naar werk kan. Ik start wel vandaag met de provera. Vandaag worden ook mijn meds geleverd. Yes :)

4. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    ik ben er in 2012 ook al eens geweest. alleen toen hebben we besloten iui in groningen te doen. IVF kon toen altijd nog.
    Nu doe ik het via de kliniek waar ik nu al loop. ik kan er dus direct naar toen. alle begeleiding in nl. Maar ik ga vast op verkenning, mocht dat nog nodig zijn.
    Ik weet dat het risico bestaat dat een emmy de 5 dagen niet haalt, maar ik heb steeds wel veel eitjes gehad ( eerste punctie 10, 9 bevrucht, 2 verse, 2 mislukte ontdooiingen en tweede punctie 13, 11 bevrucht, 2 verse en 5 mislukte ontdooiingen). Als ik ook maar een vergelijkbare ronde kan hebben aan ronde 2 dan moeten er toch wel 2 potentiele blastos bij zitten lijkt mij. en als ze het niet halen dan had die 3 daagse het waarschijnlijk ook niet gered in mijn lijf. dan weet je tenminste ook waar het fout gaat. dat is voor mij belangrijk, het weten waarom.

5. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pipelle gaat niet door. Huisarts vindt het ook geen goed idee.. Ze heeft zelf ook op een IVF afdeling gewerkt, dus ik moet zowel haar als het AMC maar geloven dat het niet zo zinvol is als ik had gehoopt. Huisarts wil wel meewerken aan bloedonderzoek. Dus stollingsonderzoek, schildklierwaardes, progesteron, vitamine B12 en ijzer. Dus dat is wel super lief van haar!

Roosje, inderdaad, ik ben ook steeds maar op zoek naar een reden... Wil het ook zo graag weten.. Want voor de rest lijkt het allemaal zo perfect...

6. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Unicorn wat fijn zeg even paar dagen genieten..

Dames wat houd de pippelle in ? Geen idee wat ik daar onder moet verstaan.

Vandaag de 1 e fm gehad op dag 10
    Rechts 16,14,13 en links 15, 12. En wat kleinere van 10 a 11
    Bms was 13.

Nou donderdag weer terug.

7. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @debbi, keurige fm hoor...iet er goed uit!
    Een pipelle is scratching. Er worden in de ronde voor de tp krassen gemaakt in de bm wand. Daar zouden dan nieuwe cellen groeien en het zou de innesteling moeten bevorderen...de meningen zijn verdeeld

8. QmarQ

QmarQ Nieuw lid

3 mrt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen de punctie in het amc.

Is de punctie echt zo pijnlijk😞

9. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hi QmarQ, het is echt goed te doen!! Ik heb stiekem thuis 2 paracetamol genomen. Je krijgt er daar nog 2 en 2 valium en morfine in je buik gespoten. Hoeveel follikels heb je? Grappig, ik zit ook in het AMC! Succes morgen meis!!

10. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik zit ook in het AMC. Twee puncties gehad. De eerste was niet zo fijn. De tweede was een eitje. Voelde helemaal niks en was volkomen in de gloria van de medicijnen. Lekkere cocktail was dat.
    Succes morgen.

11. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oee dat klinkt niet echt lekker de pippelle!!

Jaa goeie score ik vond het best tegenvallen hihih

En ik loop ook in het amc :)

12. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes vandaag !!
    Spannend hoor we horen wel hoe het gegaan is.

13. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Unicorn
    jij zei dat Pipelle DD niet ziet zitten heeft dat met jou te maken of de behandeling überhaupt?
    Pipelle in Dd nemen ze een hapje uit het slijmvlies controleren ze of bacteriën en afwijkingen etc en dal gaatje bevorderd de innestelling van het embryo.

Dr C zei in Dd doen ze dit al jaren met goede ervaring.

Bij mij is het wel aangeboden.

14. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net terug fm gehad 4 grote van 20a21
    3 kleine van 15 bms was 15 mm

Punctie staat gepland voor zaterdag

15. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen Debbi!

16. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je amy !!

17. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Succes Debbi! Het is mij 100% meegevallen. Hopelijk jou ook.

18. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    Succes Debbie
    duim voor je

19. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    Hallo

We hebben de gisteren de brief binnen gekregen voor de afspraak
    bij de verpleegkundige op 17 maart:D:D en er zat een brief bij dat ik mei zal beginnen met het traject. Dus we gaan het allemaal zien.

we kijken er allebeide heel erg naar uit want we moeten best wel lang wachten.

ik ben blij dat ik hier kan lezen wat er allemaal gaat gebeuren.

liefs Roelien

20. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Roelien dat je nu een beetje zicht krijgt op de start van jullie traject!

Deel Deze Pagina