Hallo allemaal Wil graag mee kletsen Ik ben 24 jaar en zijn 2 jaar bezig voor een wondertje Nu kunnen wij niet zelf zwanger worden mijn eileiders zijn verkleefd en m'n partner z'n zaad is niet goed nu zijn we doorverwezen en 19 dec hebben we onze intake in het mck Leiderdorp voor ivf Vind het zo erg spannend ben zo benieuwd wat ons allemaal te wachten staat Baal ervan dat kerst en oud en nieuw ertussen zit maaar we wachten al zolang kan dat er ook nog bij Voor iedereen heel veel succes Liefs
Hoi allemaal, ik ben 25 jaar en start waarschijnlijk begin december met de 1e IVF/ICSI behandeling. 'Waarschijnlijk' omdat mijn menstruatie dan wel op tijd moet komen vanwege de kerstsluiting, maar eigenlijk is die gewoon ontzettend regelmatig dus daar heb ik wel vertrouwen in. Met mij is alles goed, het ligt aan mijn man. Vind het erg spannend over hoe en wat als we straks écht begonnen zijn, maar gelukkig is dat al volgende week.... @manuela, Ook wij lopen in het MCK, ik vind het er erg fijn. Hangt een goede sfeer en tot nu toe was iedereen die ik heb gezien (tijdens de intake en onderzoeken) erg aardig!
Lalas wat spannend zeg voor jullie Duurde het lang bij jullie vanaf de intake en die onderzoeken Ik ben zo ongeduldig wil zo graag beginnen Wij hebben voor mck gekozen omdat kennissen ons dat aanbeveelde die zijn daar ook in behandeling geweest Groetjes
Wij hadden onze intake in de eerste week van oktober. Later in oktober de onderzoeken.. en deze week startgesprek met de arts.. Gaat dus wel eventjes tijd overheen, maar vanaf de intake had ik wel het gevoel: goed we zijn in ieder geval ERGENS mee bezig.. Al mag het van mij ook wel écht starten nu...
He bah meid. Wat een verhaal. Hoe ontzettend herkenbaar. Op de test na dan want ik heb niet getest. Maar verder alles herkenbaar. De ongi symptomen het lege chagrijnige gevoel. Ik ben ook kapot. Maar in jou geval is de lichte positest wel iets positiefs. Het geeft geen garantie maar er is tenminste wat geweest en misschien is het er ook nog. Ik hoop het echt wel voor je. Dikke knuffel
Ja en nee. Heb natuurlijk last van lichte bloeding. Dus verwacht ergens mijn ongi. Maar hoop stiekem dat het ineens weg is en ik toch zwanger ben. Maar dat is natuurlijk wel heel onwaarschijnlijk nu.
Ik heb weer getest, wilde weten of m'n voorgevoel klopte.... hageltje wit Ik had al een slecht voorgevoel, moet alleen nog wel de utro gebruiken tot 1 december. Pfffff. Twijfel of ik niet gewoon ga stoppen zodat m'n menstruatie opgang kan komen en dat ik voor de kerst nog (bij goed ontdooien) een cryo tp kan krijgen. Als ik tot 1 december de utro gebruik, dan wordt ik op z'n vroegst 3 december ongi. Door alle hormonen van deze ronde kan m'n cyclus wat trager zijn en m'n ei wat later zijn ca cd18-20. Dan zou de tp dus met de kerstdagen zijn en dan is het lab dicht. Kutzooi. Sorry ik ben gewoon boos, hoopte zo op een plakkertje. Weet dat de kans op zwangerschap kleiner is dan niet, maar toch...ik dacht 2 embryo's dat moet toch een goede kans geven? Niet dus.
O meid ik vind dit zo vervelend om te horen. Ik hoopte het ook echt voor je. Wat betreft de utro. Lastig he?! Wil vaak ook eerder stoppen maar mag dat dan niet. Wanneer is je officiele testdag dan? Mss totaan dan doen en daarna gewoon stoppen?
Wat balen Roosje! Vind het ontzettend jammer. Gelukkig blijk je toch cryo's te hebben. Hopelijk ontdooien ze goed. De cryo terugplaatsing gaat dat in een gestuurde of natuurlijke cyclus? Als het in een gestuurde cyclus (met progynova en utro) gaat dan heb je terugplaatsing pas rond cyclusdag 20 (bij ons in het AMC in elk geval). Valt dat dan tussen kerst en oud&nieuw? Oh ja, in gestuurde cyclus begin je op cyclusdag 1 met progynova. Zorg dat je die op tijd in huis hebt dus. In natuurlijke cyclus is de terugplaatsing eerder maar weet niet op welke dag precies. Hangt ook af van je eisprong. Ik heb komende maandag afspraak om cryo's in te plannen. Zit zelf ook met bovenstaand probleem. Kunnen we wel samen duimen voor een positieve test Kop op Roosje, die cryo's zijn vast plakkertjes. Wat stoppen met de utro betreft. Ik zou donderdagochtend nog een testje wagen (late innesteling bestaat echt. Ik heb er een topic over gehad). Als die test blanco is dangewoon stoppen met utro. sterkte
In natuurlijke cyclus cryo tp. in de zomerstop ronde in de iui's was m'n ei ook pas dag 20.... Cyclus helemaal van t padje door de hormonen. Uiterlijk 24 dec. Tp. Maar moet dan wel 3 dagen na ei zitten. Dus worst case cd 23. Moet dan uiterlijk 1 dec ongi worden. Utro tijdens de iui was 3 bolletjes per dag en dan duurde het 2 dagen voordat t doorbrak na stoppen. Ik gebruik nu 6 bollen, dus dan duurt t zeker 2 dagen voordat t door breekt. Maar je hebt t over late innesteling. Kun je me daar meer over vertellen. Kun je bijvoorbeeld 6 dagen na tp pas een innesteling hebben? Hoeveel dagen na een innesteling kun je pas positief testen? Weet je dat?
Hier gestopt met de utro en bloed zet zich nu goed door. Heb wel even een vraagje. Wie weet er wat meer over. Namelijk kwaliteit van de eicellen. Ik ben 31. Ze noemen dat nog nest jong ook voor ivf. Had 3 bevruchte eicellen waarvan er twee achter bleen in groei en dus vernietigd zijn. Andere was wel goed en is toen ook teruggeplaatst. Maar nu maak ik me zorgen om de kwaliteit van mijn eicellen. Mss ook de reden dat ik nu nog niet zwanger ben. Zelf goed gedeelde nestelen zich blijkbaar niet in. Zijn mijn zorgen reeel of is het gewoon pech. Wie kan me helpen of heeft dezelfde ervaring (gehad) en wat was toen de oorzaak?
Is je AMH en je FSH op dag 3 geprikt? wat waren je waardes? HOeveel follikels had je en hoeveel eitjes waren er uiteindelijk gevonden. Hoeveel hormoon spuit je en welke soort. Soms wordt er te hard geremd en is een ndere combinatie een betere fit voor jou. Er zijn heel veel variabelen en domme pech is er helaas een van. Vergeet niet dat de kans op niet zwanger door ivf per cyclus nog altijd groter is dan wel zwanger. het is helaas geen wonder middel, maar jij bent idd nog jong en als jouw waardes verder goed zijn lijkt het me raar dat het niet zou lukken.
Ja, het kan dus voorkomen dat het embryootje een dag of 6 rondzwerft voordat het gaat innestelen. Dat is bij mij dus gebeurd. Maar goed dat verhaal heb je gelezen begreep ik uit je pb-tje. Er is een site waar van dag tot dag wordt beschreven wat er gebeurd na terugplaatsing. Voorheen stond het voor zowel een 3 dagen oude als 5 dagen oude embryo. Ik zie nu net dat alleen nog de blastocyst (5 dagen) wordt beschreven dus de twee dagen voordat het een blasto wordt moet je er dus even bij op tellen. Dit is de site:What Happens After an Embryo Transfer? | Fertility Center
Nee ik ben niet op waardes geprikt. Doen ze dat na terugplaatsing dan? Krijg je wel juiste waardes als je utro gebeuikt dan? Er waren 4 follikels aangeprikt waarvan er uiteindelijk 3 daadwerkelijk een eicel hadden en bevrucht zijn. Ik spoot 75menopur en cetrotide als remmend middel.
Je AMH (zegt iets over je eicelreserve) icm FSH kunnen op cd 3 kunnen iets zeggen over een evt. naderende overgang en wordt meestal gechecked voorafgaande het IVF/ICSI traject. Als het goed is is dat jou ook gecheckt.
Zou kunnen dat je meer follikels hebt bij hogere stim. Ik spoot al 100ie bij iui had dan 2 A 3 follikels. Spoot voor IVF 300ie. Normaal liggen de hoeveelheden voor IVF tussen de 150 en 225 ie
Officieel Game over! 8:00, 16dpo, 13dntp....er gaat toch niet boven duidelijkheid....een hagelwitte test en voor het geval ik het nog niet begrepen had: bij het afvegen roze bruine prut. Nog 2 dagen smeerderij en dan mag ik stoppen met de utro. Ik hoop dat het nu wel ondanks de utro vandaag echt rood wordt, want dan is het dag 1 van m'n cyclus en dan is een tp voor de kerst zeker nog haalbaar.....het goede nieuws is dat mijn lijf dus na 16 dagen wel door de utro heen komt, dat scheelt dan weer. Ik ben verdrietig, maar ik zag het wel aankomen. We beginnen vol frisse moed aan ronde 20. Bovendien, we kunnen zelf ook nog flink oefenen deze maand, dan hebben we dubbel kans, de tp van 1 of 2 eskimootjes en op natuurlijke wijze....dan moet het toch lukken!