Avent starterset flesjes?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Bella7, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bella7

Bella7 Lid

Apr 30, 2008
    14
    0
    0
    provincie Groningen
    Hallo,

Ik weet niet zo goed wat ik in huis moet hebben, ik ben namelijk van plan om borstvoeding te geven, maar wil toch graag flesjes in huis hebben. Nu zijn er zo veel verschillenden, van s vorm tot groot, klein, open in het midden etc.
    Wat is wijsheid, ik las dat de prenatal nu een aanbieding heeft van de avent flesjes, 2 met brede hals met anti vacuumventiel van 125 ml en twee van 260 ml allen met een speen voor pasgeborenen en twee losse flessenspenen.
    Is dat wat?

Bella

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Eigenlijk is het zonde om zo'n starterspakket te kopen. Meestal voldoet 1 flesje wel als je bv gaat geven, een tweede is zo bijgehaald. Daarbij weet je niet of je kindje wel goed kan drinken uit een brede speen, mss heeft hij/zij wel veel liever een smalle speen.

Zo dronk mijn zoontje prima uit een Avent, terwijl mijn dochter daar ontzettend mee knoeide en veel beter dronk uit een Difrax S-fles met smalle hals...

Dus als Avent je aanspreekt (over het algemeen prima flessen) dan kan je er gewoon 1 in huis halen van bijvoorbeeld 260 ml. Die van 125 ml zijn al snel aan de kleine kant, al kun je die dan later weer gebruiken als limonadeflesje..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou, zeker als je borstvoeding wil gaan geven, maar 1 flesje gaan kopen en 1 speen (S). Avent staat erom bekend dat baby's die borstvoeding krijgen er goed uit kunnen drinken, maar Eva kan dat niet :(. Wij hebben nu Hema flesjes, dat is een standaard maat waar veel spenen op kunnen. Wij hebben een 3 standen kersspeen van het Kruidvat. Het is soms even uitvogelen waar je baby het beste uit drinkt.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die aanbieding is zeker voor 20 euro? Die is er namelijk bijna altijd. En hebben ze hem niet bij de prenatal op dat moment, dan hebben ze hem wel bij 1 van de drogisten.
    Ik heb zelf 1 flesje gekocht, de tommie tippee fles, dat is speciaal een flesje voor kindjes die borstvoeding krijgen, met een speciale speen, die lijkt op de tepel. Ik vond het flesje overigens ook gewoon erg leuk van vorm ;) .
    Mocht borstvoeding niet lukken, dan kan ik altijd die set nog halen, want zoals gezegd: Die aanbieding is er altijd wel...

5. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Vaak zitter er in die kado dozen ook wel een flesje in. Bij de babydump doos in ieder geval. Dan probeer je die toch. Bevalt die fles je niet kun je altjd nog andere flessen kopen.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Koop je toevallig ook een kolf? Daar zitten soms ook flesjes en speentjes bij, bijvoorbeeld bij de handkolf van Avent. Kwam k ook pas achter toen ik de eerste keer ging kolven...

Heb nu een fles (niet van Avent) die is best smal en hoog, die past mooi in de flessenwarmer, het duurt niet zo lang om op te warmen en je kan het hoofd van de baby ondersteunen en de fles vasthouden met een hand zodat je nog een hand vrij hebt... Handig als je ff een slokje drinken neemt of een bladzij wil omslaan... :D

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik zou ook niet de starterset kopen als je van plan bent bv te gaan geven. ik heb hem wel in huis (gekregen van een vriendin) maar alyssa kreeg in het begin krampjes met de avent. we hebben nu de opti-fles van difrax en dat gaat heel goed. ik probeer af en toe de avent maar dan krijgt ze toch mee lucht binnen. tis dus heel verschillend hoe kleintjes op de fles reageren. koop er eentje, zou ik zeggen. je hebt ook zo een nieuwe fles bijgehaald.

liefs doris

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ik ben ook bv van plan. Heb 1 fles gekocht van avent. Mocht er dan iets met de borstvoeding (of met mij) gebeuren, is er in elk geval een fles in huis. Gewoon een kleine. Pakje voeding heb ik onlangs van de vk gekregen.

Ik wilde eigenlijk heel graag de tommie tippee fles. Heb me er rot naar gezocht. Etos scheen hem te hebben, maar toen ik er was (best een eindje hiervandaan), hadden ze hem toch niet.
    Het voordeel aan de avent fles is dat je overal (zelfs bij de albert heijn) nog spenen en zo kan halen. Bij de zelfzamere flessen ben je ook naar onderdelen langer op zoek.
    Ik zou dus ook een beetje kijken welk merk fles bij jou in de buurt makkelijk te koop is. En dan hopen dat je kindje die goed accepteert.

Maar nogmaals, mij lijkt 1 fles in huis voldoende voor noodgevallen. Bijhalen kan altijd nog.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Hoi ik ga ook bv geven en ik heb de startersset van avent gekokcht met klof flesjes en de magnetronsterilisator en zelfs van die pads voor in je bh... Bij de babydump... Flesjes kun je mischien nog altijd gebruiken voor inderdaad limonade, of eventueel tweede kindje?!

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Heb je een Babydump winkel in de buurt? Die verkopen namelijk de Tommee Tippee flessen en de associores van dit merk. Etos verkoopt ze in principe wel, maar vaak zijn Etoswinkels franchise ondernemingen en die hebben lang niet het gehele assortiment als wat Etos normaal verkoopt. Zelfde probleem dus hier in het dorp, dat is ook een franchiser

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Veel spenen passen op alle standaard flessen. Dus eigenlijk is Avent dan niet eens zo handig, want er zijn maar een paar spenen anders dan Avent die ook op de Avent flesjes passen.

Wij hebben gewone flessen van de Hema en spenen van Difrax en het Kruidvat. Maar er passen dus veel meer spenen op.

De beste kolven vind ik trouwens die van Medela. En daar kunnen ook standaard flesjes op en die blijven ook nog eens beter zitten.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt idd! Alleen etos heeft ze. En vaak ook niet veel idd. Maar ik heb me er ook rot naar gezocht. Gek dat prenatal ze niet heeft eigenlijk. Maar ik ben dus uiteindelijk wel geslaagd, maar heb er niet eens bij stilgestaan dat ik dus spenen ook alleen bij etos kan halen (1 dorp verder) maar ach, zover is het nog niet. Mocht het lukken -borstvoeding, kolven, fles accepteren- dan is een reservespeen zo bijgehaald. Maar ik had er dus niet aan gedacht ;)

13. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik ga ook Bv geven, maar ik heb wel een starterset gekocht. Maar dat komt ook vooral omdat ik niet het gevoel wil hebben "te weinig in huis" te hebben. Ik kan ze later ook voor limonade of zo gebruiken, of voor een 2e kindje. En misschien lukt Bv niet, dan ben ik hopelijk meteen een eind op weg. En natuurlijk kan bijkopen ook nog altijd.

14. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik heb wel de starterset van avent gekocht! Ik wil wel borstvoeding gaan geven maar na 3 maanden moet ik ook weer aan het werk en dan moet ze wel een fles hebben om drinken uit te krijgen...

Ik werk zelf in de kinderopvang en merk dat de meeste kids toch wel het beste uit een avent fles drinken!

15. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,200
    113
    Brabant
    bij mij komt er geen aventfles..:) in het zkh te vaak gezien dat slechtdrinkende kindjes met een andere speen toch beter dronken. Bij ons een difrax of een standaard. Maar goed, dat was de vraag niet.. Ik wil ook bv gaan geven, maar ook vlug gaan kolven etc. En na 3 maanden idd weer werken, dus ik zal ook gewoon flesjes moeten gaan kopen...:) weer lekker shoppen

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Online: http://www.tommeetippee.nl/webwinkel/ve ... producten/

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb alles van AVENT, maar mijn dochter drinkt toch beter uit Tommee Tippee.

18. Bella7

Bella7 Lid

Apr 30, 2008
    14
    0
    0
    provincie Groningen
    Ik ga ook na drie maanden weer werken en zal dan dus flesjes nodig hebben. Ik heb de Avent niet gekocht maar zal eens kijken naar de andere die jullie beschreven de tommee tippee. Wat is dan nog wijsheid flesjes uitkoken of een sterilisator?
    Alvast al bedankt voor jullie reacties.

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ik heb een startersset gekocht van Tommeetippee op de 9maandenbeurs. Ik wil wel borstvoeding gaan geven, maar moet na 3 maanden toch weer werken. Dus vind ik het handig om ze vast in huis te hebben, dan kan je kindje ook wennen aan voeding uit de fles. Ook handig voor als je eens een dagje van huis bent tijdens je verlof zonder kindje.
    Ik heb toen meteen de magnetronsterilisator erbij gekocht. Gemak dient de mens denk ik dan maar :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik doe gewoon alles in een pan uitkoken. Mijn kolfspullen moeten er ook bij en dat wordt zo passen en meten in een magnetronsterilisator, in de pan kan ik alles er zo ingooien en dat past altijd zonder moeilijk te doen.

Persoonlijk zou ik niet meteen de Tommee Tippee aanschaffen, maar het eerst proberen met wat goedkopere flesjes en spenen. Wij hebben flessen van de Hema, zo'n kleine kost 1,50 geloof ik (is de eerste maanden groot genoeg) en de spenen van de Kruidvat kosten zo'n 2,50 per 2. Hier werkt het goed en kost een stuk minder. Voordeel is ook dat de flesjes zo onder de Medela kolf passen, hoef je niets over te gieten (ik nu wel, omdat ik met de kleine flesjes kolf en dan overgiet in een grote, omdat Eva nu meer dan 150ml drinkt. De kleine flesjes van de Hema zijn 125ml, maar er past makkelijk 150ml in ;))

Share This Page