ik dacht, ik knap de wc even op. heb vol enthousiasme alle tegeltjes eraf gebikt maar de gipsmuur is nogal beschadigt en zitten deuken en gaten in. en de betonmuur, daar zit nog de oude tegellijm aan, kan het er niet afkrijgen. nou zei gister iemand tegen me, dan moet je die muur aansmeren. eh ja, maar waarmee moet dat dan. en kan gips en betonmuur met hetzelfde. moet ik eerst die gaten opvullen? heb al geprobeerd met een vulmiddel, maar zodra het opgedroogt is, valt het er zo weer uit. ik wil zo graag beginnen met tegelen, maar kan niet verder met de muur zoals ie nu is.
Als het echt grote gaten zijn is stucen (schrijf ik dat zo ) denk ik de beste methode, maar dat is nog niet zo makkelijk! Anders even langs de bouwmarkt gaan om advies in te winnen.
Eerst je muren glad maken anders vallen de tegeltjes er zo weer af. Als het heel erg is moet je de muur idd stucen met een middel uit de bouwmarkt maar dat valt nog niet mee. Daarna kun je pas gaan tegelen. Lukt het stucen niet? Dan kun je eerst gipsplaten tegen de muur bevestigen en daaroverheen tegelen.
stucen? en waarmee doe je dat dan? en da's ook nog niet makkelijk lees is pffffffff ik heb je weer wat op de hals gehaald dus. maareh........ mijn vader heeft een eigen bedrijf en doet deze dingen dagelijks, maar ik lijk ook best veel op mijn vader en heb ook zijn koppigheid geërfd. ik vertik het dus om zijn hulp in te roepen hahaha. maar gipsplaten op gips ok, maar aan die betonmuur........ dat kan ik daar toch niet zo maar aanboren. zal toch morgen ofzo es kijken bij de bouwmarkt of ze foldertjes hebben ofzo
Bij de doe het zelf zaak hebben ze wel smeersels enzo om gaten mee te vullen speciaal voor gips, want dat zuigt natuurlijk extra veel vocht op, dus vandaar dat niet alles daar op blijft plakken. Ik geloof dat wij met fix & finish van Knauf in het vorige huis het e.e.a. hebben gedaan. Misschien moet je je muur eerst met iets voorbewerken, zodat de gatenvuller beter pakt.
Natuurlijk kun je gipsplaten op een betonnen muur bevestigen, gewoon met je boormachine, pluggen en schroeven. Dan is je basis weer glad. Als het alleen maar gaten zijn kun je volstaan met gatenvuller maar als je er ook nog lijm op hebt zitten die er niet afgaat zul je toch de hele muur moeten stucen.
Ik heb werkelijk geen idee, maar wil je toch even vertellen dat ik het ontzettend stoer van je vind dat je dat "zomaar even doet", ik zou niet durven!! Weet niet eens hoe ik het cement tussen de tegels zou moeten krijgen. Succes!!
Ik zou eerst het oude gips weghalen en daar weer nieuw gips voor in de plaats doen. Gaatjes dichten en voorstijk erop. Je kunt eventueel voor de andere betonnen wand ook gips zetten. Nadeel is dat je iets ruimte verlies hebt. Anders de gaten in de betonnen muur opvullen en laten drogen. Dan zou je het wat kunnen schuren en in de voorstrijk zetten. Vraag in de boumarkt naar het middel wat geschikt is voor jou ondergrond. Gips of beton. Als je gaat tegelen zorg dan dat je aan beide kanten een even grote tegel hebt. Dus niet in de ene hoek een hele en in de andere een minie stukje.
Gaten dichtmaken zou ik met Fix & Finish doen, niet met stucwerk. Lijmresten en andere oneffenheden: beetje schuren als het erg ongelijk is. 100% glad hoeft niet, je vangt wel wat oneffenheden op met de tegellijm. Maar een beetje nette ondergrond is wel zo handig. Ik heb zelf nog nooit een muur getegeld, maar wel diverse vloeren. Is veel makkelijker dan je zou denken! En nog leuk ook. Wat zul je trots zijn op het resultaat! Bij doe-het-zelf zaken hebben ze vaak ook handige folders waarin het wordt uitgelegd hoe je het kunt aanpakken.
dan zul je, je muurtje opnieuw moeten stucen.. moet je kijken naar een klein zakje rotband (zegt roodband ). anders even naar een karwei gaan ofzo en even info inwinnen.. bij ons werdt er namelijk rotband en fix en finisch gebruikt om de muur te egaliseren.. het fix en finisch wordt bij het rotband dus het stuc ingeggooit. stucen is een pokke klus hoor... het moet zoveel uur drogen en dan moet je schuren.. en lang schuren
Stucen kun je doen met fix en finish. Mijn man heeft dit ook gedaan bij de babykamer. Daar was tijdens het behang af halen ook stukjes muur meegekomen. Met fix en finish heeft hij het weer super glad gekregen zodat het behang er netjes tegenaan kon.
Dat doe je voor het stucen Hebben wij gehad met de licht knoppen, het beton wat boven de licht knoppen zaten vielen er zo pardoes uit tot op de leidingen.. dus vulleeeeee.... en dan pas stucen
Hey, ik zou ook de gaten dichten en er dan voor de zekerheid een stuc-laagje overheen doen. Ik heb zelf vorig jaar onze keuken en wc getegeld maar mij is toen aangeraden dit over de bestaande tegellaag heen te doen maar dit is bij jou al te laat. Heel veel succes, neem de tijd! Het resultaat is altijd erg stoer; heeft mamma zelf gedaan!
ok naar de bouwmarkt dus voor vulmateriaal en rotband. dit word de eerste keer dat ik ga tegelen. maar ben vaak genoeg met mijn vader meegeweest om toch wat snufjes op te pikken. hij plakt ze "uit de losse hand" maar ik ga van die kruisjes gebruiken. en dat, hoe je uitkomt met hele of halve tegel op het einde weet ik ook. inwassen heb ik wel al een aantel keren gedaan, al is dat makkelijker op de vloer dan aan de wand. maar ok, alles op een rijtje. gaten vullen (zal goed vragen wat ik er voor gebruiken moet, allebastine gatenvuller viel er zo weer uit) dan met rotband de muur glad maken. dan voorstrijk en dan hoop ik te kunnen gaan tegelen. als manlief de pot heeft verwijderd, dat laat ik dan wel weer aan hem over hahaha. ik weet niet meer wie het zei, dat het knap was dat ik "even" de wc ga doen. maar dat is hier eigenlijk heel vaak zo, dat ik de mannenklusjes doe. zo had mijn buurvrouw het er gister nog over dat ze dat zo grappig vond een aantal jaren geleden, manlief was de baby aant voeden, en ik stond 3 meter hoog op een steiger het huis te schilderen.
Hier ben ik ook degene die de 'mannenklusjes' doe haha! Dochter van een vakman, dus ja, dan doe ik alles het liefst zelf of laat ik het mijn vader doen! Succes met het stucen en tegelen, als het af is zet je dan wel ff een fotootje van het resultaat neer? Ben erg benieuwd!
Super stoer van je! Ik zou indd ook fix&finish doen is het makkelijkste als je zoon stucplaat erbij hebt (weet niet hoe het heet) is zeg maar een ijzeren plaat met een handvat. Daar doe je de fix&finish op en dan zet je hem schuin tegen de muur en haar je hem omhoog. Ging hier super goed iedergeval En tegelen indd met kruisjes en niet te zuinig met je lijm. Als je eenmaal bezig bent gaat het vrij vlot. Enige waar ik beetje moeite mee had was om de pijpen etc heen maar ik was toch in een halve dag klaar. (met het tegelen dan he)Veel succes! En kom je het eindresultaat even showen? Nogmaals heel stoer! Ik hou van girlpower Zet hem op!