Mirena na 2 bevallingen, pijnlijk?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Minny, May 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo, ik ben onlangs bevallen van ons tweede kindje.
    Nu zit ik erover te denken om een Mirena te laten plaatsen. Maar ik lees nogal veel over dat het zetten erg pijnlijk is. En daar ben ik juist zo bang voor.

Maar is dit ook zo als je al 2 keer bevallen bent?

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vond het na de eerste bevalling al niet pijnlijk. het is even vervelend meer pijnlijk vond ik het niet.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb het 6 weken na de laatste (2e dus) bevalling laten zetten, en tsja, prettig was anders!
    ik vond het best pijnlijk, maar dat is even een kwartiertje doorbijten. ben er verder heel tevreden over, dus dat was het zeker waard!

4. Miss J

Miss J Lid

Feb 18, 2010
    79
    0
    0
    Ik ben via een keizersnee bevallen maar vond het zetten van de mirena niet pijnlijk..
    Proberen te ontspannen..

5. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    ook ik heb de mirena laten plaatsen, ik kan je zeggen dat het geen pijn doet, eerder vervelend, tegen de tijd dat je denkt, dit voelt vervelend, zit hij ook al op zijn plaats, en probeer inderdaad te ontspannen, ik moest diep in ademen door mijn neus en goed uitademen door mijn mond, en daar bij sloot ik mijn ogen, en als je er echt tegen op zie, kun je altijd een uurtje van te voren een ipbrufen nemen help ook wel.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik vond het ook niet pijnlijk. Had van te voren een brufen genomen en heb echt niets gevoeld.
    En ik was ook bang voor de pijn.
    HEb dit van te voren ook gemeld bij de huisarts en zodat hij zich daar ook bewust van was en daar rekening mee kon houden.

7. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ik heb m laten plaatsen na 3 bevallingen...vond het niet pijnlijk..tja lekker is natuurlijk anders..maar zoals gezegt ..eerder vervelend dan pijnlijk..
    Is voor iedereen zo anders, wat voor de een pijnlijk is ...stelt voor de ander niets voor ..denk dat je gewoon verstand op nul moet zetten ...proberen te ontspannen...het is het echt waard hoor...*in mijn geval dan..viert klein prive feestje..al bijna een jaar niet ongesteld..en fijn dat mijn man dat vind !!:p;):D *

8. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Ik vond het niet pijn doen. Heb er eigenlijk weinig van gevoeld.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Na de 1e vond ik t al niet pijnlijk en nu na de 2e al helemaal niet meer;)

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Oh bedankt voor jullie reacties. Klinkt opbeurend. Maar denk wel dat ik m dan door de gynaecoloog wil laten zetten! Dat mag toch?

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind wat mijn2kids zegt te stellig, het verschilt per persoon. niemand kan je vertellen hoeveel pijn het bij jou zal doen.

een vriendin van zonder kinderen voelde niets, en ik vond het erger dan weeen. je weet het alleen als je het probeert.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat mag zeker bij de gyn....die heeft die van mij nl ook gezet;)

13. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik heb maar 1 bevalling gehad..en na 5 mnd na mijn bevalling de mirena laten plaatsten en ik had behoorlijk pijn dit is voor mij 1x en nooit meer..en ik heb een behoorlijk hoge pijngrens maar goed bij iedereen voelt het natuurlijk anders...

Share This Page