Hallo, ik ben onlangs bevallen van ons tweede kindje. Nu zit ik erover te denken om een Mirena te laten plaatsen. Maar ik lees nogal veel over dat het zetten erg pijnlijk is. En daar ben ik juist zo bang voor. Maar is dit ook zo als je al 2 keer bevallen bent?
Ik vond het na de eerste bevalling al niet pijnlijk. het is even vervelend meer pijnlijk vond ik het niet.
heb het 6 weken na de laatste (2e dus) bevalling laten zetten, en tsja, prettig was anders! ik vond het best pijnlijk, maar dat is even een kwartiertje doorbijten. ben er verder heel tevreden over, dus dat was het zeker waard!
Ik ben via een keizersnee bevallen maar vond het zetten van de mirena niet pijnlijk.. Proberen te ontspannen..
ook ik heb de mirena laten plaatsen, ik kan je zeggen dat het geen pijn doet, eerder vervelend, tegen de tijd dat je denkt, dit voelt vervelend, zit hij ook al op zijn plaats, en probeer inderdaad te ontspannen, ik moest diep in ademen door mijn neus en goed uitademen door mijn mond, en daar bij sloot ik mijn ogen, en als je er echt tegen op zie, kun je altijd een uurtje van te voren een ipbrufen nemen help ook wel.
Ik vond het ook niet pijnlijk. Had van te voren een brufen genomen en heb echt niets gevoeld. En ik was ook bang voor de pijn. HEb dit van te voren ook gemeld bij de huisarts en zodat hij zich daar ook bewust van was en daar rekening mee kon houden.
Ik heb m laten plaatsen na 3 bevallingen...vond het niet pijnlijk..tja lekker is natuurlijk anders..maar zoals gezegt ..eerder vervelend dan pijnlijk.. Is voor iedereen zo anders, wat voor de een pijnlijk is ...stelt voor de ander niets voor ..denk dat je gewoon verstand op nul moet zetten ...proberen te ontspannen...het is het echt waard hoor...*in mijn geval dan..viert klein prive feestje..al bijna een jaar niet ongesteld..en fijn dat mijn man dat vind !! *
Oh bedankt voor jullie reacties. Klinkt opbeurend. Maar denk wel dat ik m dan door de gynaecoloog wil laten zetten! Dat mag toch?
ik vind wat mijn2kids zegt te stellig, het verschilt per persoon. niemand kan je vertellen hoeveel pijn het bij jou zal doen. een vriendin van zonder kinderen voelde niets, en ik vond het erger dan weeen. je weet het alleen als je het probeert.
Ik heb maar 1 bevalling gehad..en na 5 mnd na mijn bevalling de mirena laten plaatsten en ik had behoorlijk pijn dit is voor mij 1x en nooit meer..en ik heb een behoorlijk hoge pijngrens maar goed bij iedereen voelt het natuurlijk anders...