Mysterieus kaartje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nefertiti, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Daarom was het vermoeden ook dat er geen echte eisprong is geweest en dat vroeg ik me dus allemaal af. Het is gewoon gek dat ik, met exact dezelfde methode, voor het ei zo'n regelmatige temperatuur had en na het (vermoedelijke) ei zo wisselend. Er is in de methode dus niks veranderd, zelfde apparaat en alles oraal.
     
  2. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Oh heerlijk! Ik heb dat dus helaas niet haha! Dat maakt het lastiger.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Welkom in de wereld van oraal meten ;)
     
  4. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Haha okee. Nou, stel dat ik nu verder ga met vaginaal; gewoon met de huis tuin en keukenthermometer die ik heb van de etos? Die na 5 seconden al klaar is?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Helemaal goed.
    Dan elke ochtend op dezelfde tijd tempen. Niet er uit gaan in de nacht (dus savonds minder drinken ;)).

    En probeer de app fertility friend. Zeer overzichtelijk om de waardes in te noteren.
     
  6. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    FF had ik, maar ik vind Kindara fijner heb ik gemerkt.
    Ik drink niet zoveel in de avond, maar soms helaas toch lek als een mandje haha.
    Ik zal de wekker wat vroeger gaan zetten, kijken of dat meer stabiliteit biedt.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik drink na 19u niet meer, scheelt wel. Maar heb zelf ook uitgevonden dat het bij mij niets met temp doet als ik snachts 1x eruit ga (ervoor, erna en weer uur later gemeten en steeds zelfde) moet je zelf even uitvogelen dan.
    Ben benieuwd wat je temp kaartje volgende maand weergeeft! Succes :)
     
    Nefertiti vindt dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Dat is echt onzin, alsof je niet gewoon geen eisprong kunt hebben, of een virusje onder de leden, of je partner een virusje onder de leden waardoor het opeens een stuk warmer is in bed... Fluctuaties worden niet alleen maar door je meetmethode veroorzaakt. In het geval van ontpillen is de kans Hoe dan ook groot dat je niet meteen een goede eisprong hebt.

    Los daarvan wil je echt zo veel mogelijk uitsluiten, volg dan rogi's regels ;) ik doe het niet, met oraal en geen vast tijdstip krijg ik alsnog duidelijke kaartjes. Maar als er dan bij mij eens iets raars is, dan heb ik uiteraard minder zekerheid wat er dan is.
     
  9. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Ik heb uiteindelijk besloten het deze cyclus allebei te doen. Met mijn Daysy meet ik oraal en met mijn normale thermometer vaginaal. Kijken wat de verschillen zullen worden in afleesbaarheid.
     
    Leraje en Rosa5 vinden dit leuk.
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Drie uur slaap is wel erg kort voor een betrouwbare temperatuur vind ik. Ook oraal temperaturen is aan teveel invloeden onderhevig. En een minuut lang een thermometer in de mond maakt het wat mij betreft alleen maar minder betrouwbaar omdat je dan ook langer wakker bent. Mij lijkt het dus geen betrouwbare methode.

    Zelf heb ik zowel vaginaal als rectaal getemperatuurd en is dit allebei betrouwbaar gebleken. Na geruime tijd temperaturen is gebleken dat mijn temperatuur betrouwbaar was als ik minimaal 5 uur slaap had gehad en ik een vaste tijd in de ochtend aanhield waarbij ik ongeveer een kwartier kon smokkelen (kwartier vroeger of later temperaturen). Anderen hebben weer minimaal 7 uur slaap nodig en wijkt de temperatuur enorm af als ze uit bed moeten om te plassen.
     
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Slim zo kun je dus meteen zien wat er bedoeld word met minder betrouwbaar en zul je dat zelf ondervinden.

    Een tijd geleden zijn deze dingen nog op het nieuws geweest vanwegen de vele ongewensten zwangerschappen bij vrouwen die het als anticonceptie gebruikte.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Ben benieuwd!
    Doe dan wel eerst viaginaal en dan pas oraal ;)
    En hou wel elke ochtend dezelfde tijd aan ;)
     
  13. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Zo stellig zou ik het echt niet zeggen ;) Als je deze dingen gebruikt in combinatie met het controleren van je baarmoedermond en slijm dan kan het prima als anticonceptie worden gebruikt. Ben het ermee eens dat alleen op de computers vertrouwen wellicht niet afdoende is, maar je hoort altijd alleen de slechte verhalen. Ik ken inmiddels vele vrouwen over de hele wereld die dit al jaren als anticonceptie gebruiken (en die ook heel snel zwanger zijn als ze het omgekeerd gebruiken, dus ze zijn niet toevallig allemaal minder vruchtbaar haha).
    Ik gebruik dus zelf de FAM methode ernaast, nu om zwanger te worden maar erna als anticonceptie.

    Ik temp nu vaginaal met een Etos thermometer met 1 decimaal achter de komma; ik heb toch het idee dat dit minder precies is? Of maakt dat niet uit? Voor FAM moet je echt 2 decimalen achter de komma hebben (dat heeft mijn Daysy iig wel).
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Nee 1 decibel is prima.
    Het gaat om tienden van graden.. niet om honderdste ;);)
     
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Eens; ik heb de afgelopen twee jaar oraal getemperatuurd bij wijze van anticonceptie (week vóór (verwachte) eisprong veilige seks, vanaf 2 dagen na temperatuurstijging onveilig), zonder verder controleren van slijm etc (maar wel duidelijk aanvoelen van vruchtbaarheid/eisprong in mijn lijf), en ik ben ook niet zwanger geraakt. Daarvoor met een koperspiraaltje in wél een keer, dus ik ben niet totaal onvruchtbaar ofzo. Ik zou het niet aanraden als je 20 bent en nog regelmatig one night stands hebt oid, maar in een vaste relatie waarin een eventuele baby geen onoverkomelijk probleem is...
     
    Nefertiti vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina