http://lekkerleven.org/3-jarige-schreeuwt-demonisch-tijdens-8-urige-vlucht-klimt-over-stoelen-reactie-moeder-maakt-internet-woedend/ Ik als leek denk dat dit meer is dan een driftbui, lijkt mij dat dat jongetje iets mankeert. Maar goede genade zeg... Ik zou wel 1000 keer nadenken voor ik met mijn kind het vliegtuig zou instappen. Om mezelf, mijn kind en de passagiers de ellende te besparen .
Ik vraag mij dan weer af, waarom iemand dit gaat filmen en dit de wereld inslingert? Ik ken dit kind niet, ik ken deze moeder niet, ik weet niet wat eraan voorafgegaan is. Kortom, ik kan hier niet over oordelen (desondanks ben ik blij dat ik niet in dit vliegtuig zat ).
Ik vind het echt sneu, dat dit kindje zo op internet komt te staan. Dat gezegd hebbende, ik ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zat. Ik vind het erg heftig overkomen en ontzettend zielig voor iedereen in het vliegtuig, de moeder en het kind. De maker van het filmpje en de tekst onderaan het artikel vind ik ook belachelijk. Wat een (ver)oordelen. Je weet niet wat er gebeurd is en waarom. En niemand helpt de mama ook?
Eens met bovenstaande reakties. Plus: als er inderdaad de mogelijkheid was de wifi aan te zetten en de moeder aangaf dat dat wellicht een oplossing zou kunnen zijn, dan werk je daar in zo'n geval toch aan mee? Al is het alleen maar voor het comfort van de rest van de passagiers.
Wat een achterlijk commentaar zeg. Wat een idoterie om dat op internet te zetten op deze manier. Onze zoon gilt niet, maar maakt ook de hele tijd een geluid, een soort harde neurie. Zeker wanneer hij in een vreemde omgeving is, of gespannen, hoor je hem de hele tijd. Wij kunnen om die reden ook niet reizen met het vliegtuig (want dat geeft veel overlast, net zoals dit kind veel overlast geeft) en geloof me, dat is een enorm gemis. Wie weet wat de reden is om toch in het vliegtuig te moeten stappen met een kind dat beperkt is of een (gedrags)stoornis heeft. Wellicht het afscheid van een belangrijk familielid of een medisch onderzoek. Het zou fijn zijn als artsen een slaapmiddel/kalmeringsmiddel konden voorschrijven voor dit soort kinderen. Ik zou mijn kind onder zeil wel durven vervoeren. Of als er een speciale cabine was, een afgesloten ruimte in het vliegtuig.
En als er dus meer aan de hand is met deze jongen, dan moet zijn moeder maar nooit met hem vliegen? Niet iedereen zit voor zijn vakantie in een vliegtuig. Plus, je weet van te voren niet hoe iemand op vliegen reageert, wie weet zag de moeder dit ook niet aankomen. On topic, schandalig dat dit op internet wordt gezet. Dit is een grove schending van de privacy.
Ik zou inderdaad kijken naar andere mogelijkheden, blijkbaar heeft dat mannetje het niet naar zijn zin. En dat 8!! uur lang.
Ik kan uiteraard ook niet weten wat er precies aan de hand was, maar op het moment dat één van mijn kinderen zou gaan schreeuwen en over stoelen zou gaan klimmen, had ik echt allang ingegrepen. Het is geen baby en oud genoeg om gecorrigeerd te worden (met of zonder eventuele stoornis). Dat staat los van het filmen en op internet zetten, dat is grensoverschrijdend. Gelukkig voor het kind dat alleen zijn rug is gefilmd (of heb ik iets gemist?) Je behoort het daar op te lossen met moeder en het personeel.
En soms heb je die mogelijkheden niet. En soms zie je een reactie niet aankomen. De beste stuurlui staan aan wal tenslotte.
Ik heb vooral medelijden met deze moeder, wat zal zij zich ellenidig en opgelaten hebben gevoelt deze vlucht. Mijn dochter vliegt ook gemiddeld 3x per jaar heen en terug voor vakantie en dit ging tot de laatste vakantie altijd erg goed. De heenreis was ze lief en vrolijk maar de terugreis was ze ineens ontzettend bang. Ze heeft de hele vlucht (gelukkig maar 1 uur en 40 minuten) geroepen "NU UIT". En geloof me ik voelde me super opgelaten, alleen met 2 kinderen waarvan 1 onhandelbaar was. Gelukkig zaten er allemaal gezinnen om ons heen en kreeg ik bij het uitstappen complimenten voor mijn gedult en rust maar ik voelde me alles behalve dat!
Hoe wil hem corrigeren dan? Mijn dochter heeft nog regelmatig nachtangst, ze klinkt dan ook zo, alleen is ze binnen een uur stil. Maar no wat dat we haar stil krijgen met corrigeren. Kinderen met een beperking kan je niet altijd in die zin corrigeren. Was het maar zo makkelijk.....
Dat dit een complete verrassing voor moeder zou zijn geloof ik niet, maar dat kan. Dat het ongelooflijk aso is dit op internet te zetten ben ik het 100% mee eens. Maar het gaat niet enkel om het welzijn van dit jongetje he?? Hier zaten tientallen passagiers in,voor hen was dit toch ook 1 grote ellende. Moeder kan ongetwijfeld iets doen, dit zo uren door laten gaan kun je echt niet maken.
Jemig, wat sneu dat dit gefilmd en online is gezet.. maar als het mijn kind was, had ie een flinke tik gekregen...ik werk met jongeren/volwassenen met ernstige gedragsproblematiek en heel laag niveau en die doen dit zelfs niet..
Mijn oudste heeft ook veel nacht angst gehad. Dan kun je doen wat je wilt maar dan blijft hij gillen huilen krijssen. We hebben destijds op vakantie op een camping midden in de nacht hem zelfs onder de douche gezet om hem eruit te krijgen maar zelfs dat werkte niet. Ieder kind is anders, ik heb er 2 en dat zijn al totaal verschillende kinderen. Het is makkelijk oordelen als je kind nooit van dit soort buien heeft of heeft gehad. Dan is het allemaal de schuld van slechte opvoeding. Was dat idd allemaal maar zo makkelijk. Het is gewoon zielig voor iedereen zowel kind als moeder, als de overige passagiers. En om dan een filmpje te plaatsen online, zonder verdere verdediging van de ouder of uitleg hoe en wat, en erbij zetten dat dit de hele vlucht heeft geduurd en dat die moeder helemaal niets deed is een ongelofelijk triest.
Jemig, hoewel zo'n filmpje op internet slingeren niet bepaald chique is, vind ik dit wel onacceptabel gedrag hoor. Daar moet je als ouder toch wel wat harder tegen optreden dan enkel sussen vind ik. Dat bleek namelijk niet bepaald effectief. Als het kind wat mankeert is het een ander verhaal misschien. Wat een hel voor die medepassagiers zeg, 8 uur pff..
Snap ik, het ligt inderdaad niet zo zwart/wit, maar er is een verschil tussen niks doen en je erbij neerleggen of wel in actie komen. En schreeuwen is een, maar over stoelen klimmen? Ik mag hopen dat ouders er iets van zeggen en het niet accepteren. En stel dat moeder zou beweren dat ze haar kind niet onder controle heeft, hoe moet het dan als er turbulentie is? Of iets anders waardoor je in de gordels moet? Hoe zit dan bijvoorbeeld met de veiligheid? Want die kan je dan ook niet meer waarborgen. Er zijn grenzen, hoe vervelend ook.