Hoi! In mijn omgeving zitten bijna geen mensen die ook maar enige ervaring hebben met kinderen, mijn vriendinnen willen ook geen kinderen. Mijn ouders wonen ver weg en mijn moeder is ziek. Ik heb dus niet makkelijk een betrouwbaar persoon in de buurt die wel eens wil oppassen. Dat is ook moeilijker bij een tweeling. Hoe kom je dan aan een goede en betrouwbare oppas? Marktplaats vind ik toch wel een beetje eng, ik vind liever via via iemand, maar ik woon ook nog niet zo lang waar ik nu woon. Hoe hebben jullie dit geregeld voor als beide ouders een avondje weg moeten/willen?
Misschien eens bij buren/kennissen/familie die wel in de buurt wonen navragen of zij misschien nog iemand weten? Of hier op 't forum een oproepje plaatsen? (weet niet zeker of dat mag hoor). Hier zitten allemaal mensen die juist wel ervaring hebben met kinderen en ik denk dat er ook genoeg bij jou in de buurt wonen! Bij ons komt altijd het nichtje van mijn vriend, die werkt zelf op een kinderdagverblijf (ik zou zelf ook nooit zomaar iemand van marktplaats op laten passen).
Ik lees even mee, want ik heb ook geen enkel oppas voor m'n kindjes. Familie niet vrienden niet. En een betrouwbare nieuwe oppas vinden , is ook wel erg moeilijk. Vooral omdat ik zelf al heel erg de kat uit de boom kijk, haha.
Ik heb 1x via markplaats gedaan en heb haar eerste 4x laten komen overdag om ff uurtje met de jongens te laten spelen. En daarna mocht ze in de avond oppassen. Ik bracht hun naar bed toe en zij hoefte niet meer te doen dan alleen tv kijken Ging prima was zeker tevreden maar heb toen wel gedaan uit nood!
Mijn kindjes hoeven niet naar een kdv (heb eigen bedrijfje dus werk nu op een laag pitje thuis), maar kun je daar bijvoorbeeld vragen of ze iemand weten? Of zouden ze het zelf doen als bijverdienste? Dat is toch meer 'via via' dan marktplaats. (ik vraag het maar, ben nog nooit een kdv binnengelopen )
Dat was inderdaad het enige idee dat ik dan wel had, maar vind dat dan wel eng (haha, dat vind ik waarsch. met iedereen ) Fijn dat het goed uitpakte voor jou!
hallo ik deed ook oppas werk en deed dit via marktplaats ik had meerdere referenties waar mensen naar toe konden bellen waardoor mensen ook weer vertrouwen kregen ik zou vragen wat voorn opleiding ze hebben of referenties na vragen
Ik kom ook vaak via marktplaats aan mijn oppasadresjes, en kom altijd bij leuke gezinnen terecht. Eerst een kennismakingsgesprek om te kijken of het klikt en als het van beide kanten goed klikt dan een afspraak maken om eerst 2 uurtjes op te passen en te kijken hoe dat gaat. Dan kun je meestal al wel bepalen of iemand te vertrouwen is of niet. En vind het advies van Nouky ook goed wat betreft referenties, diplomas etc. Ik neem zelf altijd mijn certificaten mee die ik via het gastouderbureau heb behaald. Succes in iedergeval met het vinden van een oppas.