Pakket blijft liggen in mailcentrum PostNL

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Er is een zending naar mij onderweg, bestaande uit 2 pakketten. Via mijnpakket.postnl.nl houd ik in de gaten, wanneer ze bezorgd zullen worden. Nou, dat schiet dus niet op!

    Mijn pakketten liggen al 5 dagen STIL in Mailingcentrum Leeuwarden. Donderdag 24-01 was de leverdag en -tijd: Vrijdag 13:00-15:00
    Vrijdag was dit veranderd in: Zaterdag: 08:00-17:00
    Zaterdag was dit veranderd in: Maandag 11:30-13:30
    Maandag was dit veranderd in: Dinsdag: 12:00-18:00
    En ja hoor, vanmorgen was dit veranderd in: Woensdag: 12:30-15:30

    Het betreft twee relatief grote pakketten. Ik verdenk de PostNL medewerkers in Leeuwarden er van om de pakketten bewust te laten staan, omdat ze geen zin hebben in het versjouwen van een groot pakket en dat ze het laten staan voor de ploeg van de volgende dag. Maar die doen hetzelfde. Ik heb donderdagavond de inhoud van de pakketten nodig!!!

    Ik heb al een klacht ingediend via de website, op Twitter wat geschreven bij @webcare_postNL, op hun Facebook wat geplaatst, maar tot nu toe nog geen reactie...

    Ik weiger om te bellen naar een betaald nummer. Als ik het niet op tijd heb, dan moet ik de bestelling annuleren en wat anders verzinnen. Ik ga dan in elk geval een melding maken bij de Consumentenbond.

    Heeft iemand anders nog tips?
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wel bellen en eisen dat het terugbetaald wordt.
     
  3. Kan je op internet niet de gratis variant achterhalen van het betaalde nummer? Dit is natuurlijk echt belachelijk.. heb het zelf ook wel eens 3 dagen gehad, toen was er iemand ziek van de pakkettendienst.
     
  4. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Jeetje, daar ben je lekker klaar mee!

    Heb hier (gelukkig) zelf geen ervaring mee.. Zou dan ook niet weten wat je nog meer kan doen dan wat je al hebt gedaan..

    Succes in ieder geval!
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Heb het ook gehad een paar maanden geleden. Iets was op woensdag verstuurd, bleef maar liggen bij de tnt werd ook telkens uitgesteld en uiteindelijk pas dinsdag bezorgt!
    De pakkerbezorger vertelde mij dat er een hoop fouten gemaakt worden en dat ze op het sorteercentrum flink personeelstekort hadden.
     
  6. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    misschien even het bedrijf bellen waar je het besteld hebt dat die misschien postNL kunnen benaderen en dan ook duidelijk aangeven dat je als je het donderdag niet hebt je het annuleert. Heeft misschien meer nut als zelf postNL bellen.
     
  7. Flower72

    Flower72 Bekend lid

    23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Kun je dan zien hoe laat ze het brengen? Ik zit al een hele dag te wachten op een pakket dat al met de bezorger mee is, maar geen idee hoe laat het geleverd gaat worden. Zul je natuurlijk zien dat het straks gebracht wordt als ik net even weg moet. Het moet getekend worden, dus wordt ook niet achtergelaten bij de buren.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Als je steeds een melding krijgt nog op het mailcentrum dan wordt hij steeds niet gecand op het sorteercentrum

    Dan kan het of druk zijn... of het pakket is zoek

    Bij het eerste dan wordt hij dus nog gescand...
    En bij het tweede zal de afzender contact met postnl moeten opnemen

    Ik zou dus nu de afzender bellen en hen vragen een nieuw pakket te sturen. Dan heb je het misschien nog op tijd.

    De afzender zal vast vaker een pakket zoek hebben en weet verder de procedure wel.

    Jij kunt verder niks doen bij post.nl

    ( ik heb vroeger op de afdeling gewerkt waar je naartoe kan bellen als je meer wilt weten over het pakket)
     
  9. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Laatst toch ook weer een bericht in de krant dat een medewerker 12 zakken post in zijn schuilkelder had liggen?
    Ik zou er echt achteraan bellen tot ze er een punthoofd van krijgen en de belkosten op hun verhalen als ze niet gelijk mee willen werken.
     
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    PostNL is niet de verzender.
    Ze hebben wel een 088 nummer. Dat kost dan wel minder, maar kost toch geld. Gaat niet vanuit de belbundel van mijn mobile abonnement, maar ik kan morgen wel vanuit mij werk bellen. Daar was ik zelf nog niet opgekomen, dus bedankt!
     
  11. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb ik al 'contact' mee gehad. Dat wil zeggen, ik heb ze verteld, dat het daar blijft liggen en dat daardoor hun levertijd niet gehaald wordt. Ik heb erbij gezegd, dat ik wéét dat de levertijd op de website indicatief is, maar dat het wél verwachtingen schept en dat in dit geval door PostNL hun imago schade oploopt. Krijg ik als antwoord dat de levertijd slechts een indicatie is en dat ik binnen 3 weken mijn pakketten kan verwachten. ;)
    Met een telefoonnummer erbij voor als ik meer vragen heb à, uiteraard, € 0,10 per minuut. ;)
    https://mijnpakket.postnl.nl
     
  12. Willie32

    Willie32 Actief lid

    2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Het gebeurt mij wel eens bij H&M orders....
    Dat ligt bij het pakcentrum van H&M, zij melden het pakket al aan nog voor ze verzenden.

    Het lijkt mij wel volkomen onzin dat ze het niet meenemen omdat ze te lui zijn om dit in de auto te zetten!
    Het kost PostNL namelijk ook ruimte.

    Misschien kan de verzender achterhalen waarom ze nog niet in de uitlevering zijn?
     
  13. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Toch nog een keer contact opnemen met de verzender, zij kunnen laten onderzoeken waar het pakket is. Waarschijnlijk is ie gewoon kwijt en dan is het hopen dat je snel een nieuwe krijgt opgestuurd.

    Hadden wij pas ook, de bezorgdatum werd steeds verschoven. Uiteindelijk hebben we snel een nieuwe gehad. Het ding was wel dom verpakt: er stond heel groot op wat erin zat... met plaatje en al. Blijkbaar kan je dat beter niet doen.
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #14 SushiLover123, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    Wat was het dan?
    En de eerste zending zeker nooit meer aangekomen?

    Heb nog een mail gestuurd naar de verzender... Nu met het specifieke verzoek om PostNL te bellen en te vragen waarom de zending blijft hangen.
     
  15. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mail terug gehad van de verzender:
    :(
     
  16. Flower72

    Flower72 Bekend lid

    23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Briljant van ze. Om 16.00 een link naar de melding dat er vandaag geleverd gaat worden tussen 8.30 uur en 21.30 uur en meteen daarachter de melding dat ze hun best doen om het tijdsframe te verbeteren. Tjongejonge zeg.

    Uiteindelijk geleverd om 19.00 uur toen ik gewoon thuis was.
     
  17. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Leveren ze zo laat nog?
    Gisteren werd er wel rond 19.00 uur aangebeld, maar ik lag met de baby aan de borst en m'n oudste zat op het potje...
    Geen idee wie het was, maar ik verwachtte in elk geval niet PostNL.
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    SPANNEND! Vanmorgen stond er 'Vandaag', maar nu staat er 'Nog niet bekend'.
     
  19. Flower72

    Flower72 Bekend lid

    23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ja hoor, ze leveren nog tot half tien 's avonds. Toevallig vorige week nog een pakketje om 21.00 uur hier afgeleverd. Snap ik ook wel, 's avonds hebben ze toch meer kans dat er iemand thuis is. Wel een beetje jammer dat ze niet vooraf kunnen (of wille) zeggen welk dagdeel het gaat worden.

    Hopelijk komt het nog goed met je pakket.
     
  20. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Mooi dat er vooruitgang zit in de track & trace :)

    Ik wil je wel op het hart drukken dat een bestelling annuleren niet mogelijk is als de bestelling al verzonden is. Een leveringsdatum is altijd een indicatie. De verkoper heeft geen controle meer op de bestelling zodra die verzonden is, en de koeriersdienst kan ook door factoren waarbij overmacht in het spel is niet op tijd bezorgen (het heeft immers gesneeuwd en gevroren).

    Het is niet leuk als iets niet op tijd wordt bezorgd, dat begrijp ik. Je kan echter niet je geld terugeisen als je niet kan aantonen dat de verkoper of de koerier in strijd met de wet hebben gehandeld.
     

Deel Deze Pagina