Er is een zending naar mij onderweg, bestaande uit 2 pakketten. Via mijnpakket.postnl.nl houd ik in de gaten, wanneer ze bezorgd zullen worden. Nou, dat schiet dus niet op! Mijn pakketten liggen al 5 dagen STIL in Mailingcentrum Leeuwarden. Donderdag 24-01 was de leverdag en -tijd: Vrijdag 13:00-15:00 Vrijdag was dit veranderd in: Zaterdag: 08:00-17:00 Zaterdag was dit veranderd in: Maandag 11:30-13:30 Maandag was dit veranderd in: Dinsdag: 12:00-18:00 En ja hoor, vanmorgen was dit veranderd in: Woensdag: 12:30-15:30 Het betreft twee relatief grote pakketten. Ik verdenk de PostNL medewerkers in Leeuwarden er van om de pakketten bewust te laten staan, omdat ze geen zin hebben in het versjouwen van een groot pakket en dat ze het laten staan voor de ploeg van de volgende dag. Maar die doen hetzelfde. Ik heb donderdagavond de inhoud van de pakketten nodig!!! Ik heb al een klacht ingediend via de website, op Twitter wat geschreven bij @webcare_postNL, op hun Facebook wat geplaatst, maar tot nu toe nog geen reactie... Ik weiger om te bellen naar een betaald nummer. Als ik het niet op tijd heb, dan moet ik de bestelling annuleren en wat anders verzinnen. Ik ga dan in elk geval een melding maken bij de Consumentenbond. Heeft iemand anders nog tips?
Kan je op internet niet de gratis variant achterhalen van het betaalde nummer? Dit is natuurlijk echt belachelijk.. heb het zelf ook wel eens 3 dagen gehad, toen was er iemand ziek van de pakkettendienst.
Jeetje, daar ben je lekker klaar mee! Heb hier (gelukkig) zelf geen ervaring mee.. Zou dan ook niet weten wat je nog meer kan doen dan wat je al hebt gedaan.. Succes in ieder geval!
Heb het ook gehad een paar maanden geleden. Iets was op woensdag verstuurd, bleef maar liggen bij de tnt werd ook telkens uitgesteld en uiteindelijk pas dinsdag bezorgt! De pakkerbezorger vertelde mij dat er een hoop fouten gemaakt worden en dat ze op het sorteercentrum flink personeelstekort hadden.
misschien even het bedrijf bellen waar je het besteld hebt dat die misschien postNL kunnen benaderen en dan ook duidelijk aangeven dat je als je het donderdag niet hebt je het annuleert. Heeft misschien meer nut als zelf postNL bellen.
Kun je dan zien hoe laat ze het brengen? Ik zit al een hele dag te wachten op een pakket dat al met de bezorger mee is, maar geen idee hoe laat het geleverd gaat worden. Zul je natuurlijk zien dat het straks gebracht wordt als ik net even weg moet. Het moet getekend worden, dus wordt ook niet achtergelaten bij de buren.
Als je steeds een melding krijgt nog op het mailcentrum dan wordt hij steeds niet gecand op het sorteercentrum Dan kan het of druk zijn... of het pakket is zoek Bij het eerste dan wordt hij dus nog gescand... En bij het tweede zal de afzender contact met postnl moeten opnemen Ik zou dus nu de afzender bellen en hen vragen een nieuw pakket te sturen. Dan heb je het misschien nog op tijd. De afzender zal vast vaker een pakket zoek hebben en weet verder de procedure wel. Jij kunt verder niks doen bij post.nl ( ik heb vroeger op de afdeling gewerkt waar je naartoe kan bellen als je meer wilt weten over het pakket)
Laatst toch ook weer een bericht in de krant dat een medewerker 12 zakken post in zijn schuilkelder had liggen? Ik zou er echt achteraan bellen tot ze er een punthoofd van krijgen en de belkosten op hun verhalen als ze niet gelijk mee willen werken.
PostNL is niet de verzender. Ze hebben wel een 088 nummer. Dat kost dan wel minder, maar kost toch geld. Gaat niet vanuit de belbundel van mijn mobile abonnement, maar ik kan morgen wel vanuit mij werk bellen. Daar was ik zelf nog niet opgekomen, dus bedankt!
Heb ik al 'contact' mee gehad. Dat wil zeggen, ik heb ze verteld, dat het daar blijft liggen en dat daardoor hun levertijd niet gehaald wordt. Ik heb erbij gezegd, dat ik wéét dat de levertijd op de website indicatief is, maar dat het wél verwachtingen schept en dat in dit geval door PostNL hun imago schade oploopt. Krijg ik als antwoord dat de levertijd slechts een indicatie is en dat ik binnen 3 weken mijn pakketten kan verwachten. Met een telefoonnummer erbij voor als ik meer vragen heb à, uiteraard, 0,10 per minuut. https://mijnpakket.postnl.nl
Het gebeurt mij wel eens bij H&M orders.... Dat ligt bij het pakcentrum van H&M, zij melden het pakket al aan nog voor ze verzenden. Het lijkt mij wel volkomen onzin dat ze het niet meenemen omdat ze te lui zijn om dit in de auto te zetten! Het kost PostNL namelijk ook ruimte. Misschien kan de verzender achterhalen waarom ze nog niet in de uitlevering zijn?
Toch nog een keer contact opnemen met de verzender, zij kunnen laten onderzoeken waar het pakket is. Waarschijnlijk is ie gewoon kwijt en dan is het hopen dat je snel een nieuwe krijgt opgestuurd. Hadden wij pas ook, de bezorgdatum werd steeds verschoven. Uiteindelijk hebben we snel een nieuwe gehad. Het ding was wel dom verpakt: er stond heel groot op wat erin zat... met plaatje en al. Blijkbaar kan je dat beter niet doen.
Wat was het dan? En de eerste zending zeker nooit meer aangekomen? Heb nog een mail gestuurd naar de verzender... Nu met het specifieke verzoek om PostNL te bellen en te vragen waarom de zending blijft hangen.
Briljant van ze. Om 16.00 een link naar de melding dat er vandaag geleverd gaat worden tussen 8.30 uur en 21.30 uur en meteen daarachter de melding dat ze hun best doen om het tijdsframe te verbeteren. Tjongejonge zeg. Uiteindelijk geleverd om 19.00 uur toen ik gewoon thuis was.
Leveren ze zo laat nog? Gisteren werd er wel rond 19.00 uur aangebeld, maar ik lag met de baby aan de borst en m'n oudste zat op het potje... Geen idee wie het was, maar ik verwachtte in elk geval niet PostNL.
Ja hoor, ze leveren nog tot half tien 's avonds. Toevallig vorige week nog een pakketje om 21.00 uur hier afgeleverd. Snap ik ook wel, 's avonds hebben ze toch meer kans dat er iemand thuis is. Wel een beetje jammer dat ze niet vooraf kunnen (of wille) zeggen welk dagdeel het gaat worden. Hopelijk komt het nog goed met je pakket.
Mooi dat er vooruitgang zit in de track & trace Ik wil je wel op het hart drukken dat een bestelling annuleren niet mogelijk is als de bestelling al verzonden is. Een leveringsdatum is altijd een indicatie. De verkoper heeft geen controle meer op de bestelling zodra die verzonden is, en de koeriersdienst kan ook door factoren waarbij overmacht in het spel is niet op tijd bezorgen (het heeft immers gesneeuwd en gevroren). Het is niet leuk als iets niet op tijd wordt bezorgd, dat begrijp ik. Je kan echter niet je geld terugeisen als je niet kan aantonen dat de verkoper of de koerier in strijd met de wet hebben gehandeld.