Mytylschool ervaringen?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Caruli, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi,

Mijn zoontje gaat als het goed is na de kerstvakantie naar de Mytylschool.
    Nu wil ik graag ervaringen uitwisselen met andere moeders van kindjes die naar clusterschool gaat.
    Is het anders dan een gewone basisschool?
    Voor mij is dit weer even wennen, de oudste gaat naar regulier onderwijs.

Het voordeel is dat de therapiën die hij nodig heeft gewoon onder schooltijd gedaan worden.

Hij zit nu nog op het revalidatiecentrum op een peutergroep, we zijn al op de mytylschool gaan kijken en hij vind het maar niks. Maar goed het zal voor hem ook weer even wennen zijn.

2. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze op een school voor speciaal onderwijs veel beter op de plaats zitten. Echt alle aandacht gericht op de problemen en ze halen zo veel mogelijk uit het kind om verder te komen. En ook alle therapie onder schooltijd waar ze ook precies weten wat ze moeten doen. En ja natuurlijk vindt je kind het nu nog niets en jij zelf ook niet. We willen allemaal graag dat het gaat zoals regulier is. Ik hoop dat je kind en ook jijzelf gaat ondervinden dat het leuk is en hij zijn plekje gauw gaat vinden op z'n nieuwe school. Succes

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hi,

Ik vind het super goed dat hij naar de mytyl gaat. Dat had ik altijd al gedacht. Dat is idd de beste plek voor hem. Maar hij heeft veel moeite met verandering. Zit nu 2,5 jaar op de peutergroep dus zal het een grote verandering worden voor hem. Dat vind ik dan wel even sneu voor hem.

4. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk. Ik denk wel dat hij het snel leuk gaat vinden. Toch weer even wat anders en misschien wel wat meer uitdaging op zijn niveau. Probeer er maar gewoon van te genieten.

Share This Page