Herkennen jullie dit? Mijn dochtertje is net 1 jaar, en ze wil alleen maar zélf eten. Als ik haar een hapje eten voorhoud dan doet ze haar hoofd achterover of opzij en begint te huilen. Zodra ik haar het lepeltje met eten zelf in haar handje geef, eet ze alles smakelijk en lachend op! Is dit een fase? Ik ga er absoluut géén strijd van maken, maar vind het toch wel bijzonder!
Mijn zoon eet al vanaf 10,5 maanden zelf! Met handen welliswaar maar ok. Groente speelt hij wel mee maar dan mag ik hem daarbij nog wel eten geven. Brood, fruit en koekje mag ik niet meer geven. Dat wil hij zelf doen. Probeer het eens uit.
Lekker zelf doen.. hier geen fase.. of in ieder geval een fase die al 10 maanden duurt ... Prima toch? Ik vind die stapjes naar onafhankelijkheid!
Een fase? Ze zal uiteindelijk toch zelf moeten gaan eten Hier eet mijn dochtertje al vanaf een maand of 7 zoveel mogelijk zelf....voornamelijk met haar handjes, met bestek gaat nog niet zo lekker, maar als het even kan eet ze zelf. Vind ik niet meer dan normaal eerlijk gezegd.
een fase, nee hoor, gewoon groter groeien Mijn jochie was ook ergens rond het jaar. Als ik hem voerde sloeg hij de lepel uit mijn hand. Dus dan maar zelf.. Geeft even wat rommel in het begin, maar al snel kon hij best goed zelf eten..
Lekker geven. Wij hebben nooit gevoerd, maar vanaf 6 maand stukken uit het handje laten eten. Nu eet ze prima met bestek.
Een fase? Denk je dan dat ze als ze groter is weer gevoerd wil worden? En wil jij dat? Nee joh, dit is toch super en "normaal", ze wordt groot! Geniet ervan
Ik sluit me aan bij de rest. Mijn dochter eet ook al heel lang alles zelf. Met de handen, want met bestek wil nog niet zo lukken. Alleen dingen als macaroni en chili con carne enzo voer ik haar, want anders wordt het zo'n zooitje, en dat vindt ze prima.
De meiden waren 1½ jaar en toen mochten ze voor het eerst zelf eten maar ik had ze ook nooit een lepel gegeven. Ik heb geen zin dat mijn huis een zooitje is. Maar doordat ze al zo "groot" waren konden ze het wel gelijk goed. Mijn zoontje heeft ook nog nooit een lepel vast gehouden.
Haha, een fase . Tot wanneer had je haar willen voeren dan? Het is heel normaal dat ze zelf wil eten. Ik vind het soms weleens moeilijk om iets te bedenken wat hij zelf kan eten, bijvoorbeeld spinazie (wij eten spinazie uit een pak, ik vind verse echt goor) of boerenkool, lastig! Gelukkig mogen we dat weer voeren en dat was ik van plan te doen tot hij met bestek kan eten. Dat zijn we ook druk aan het oefenen! Maar aardappelen en de meeste groenten gaan al goed!
Simone eet vooral met haar handjes, ik ga haar echt niet alles voeren hoor, ik moet zelf ook nog eten....
Zo doe k het ook heb geen zin in groente wat tegen plafon of muren zit.. Brood eet hij wel zelf.. En hij vind het ook helemaal niet erg om nog gevoerd te worden
Als ik hem voerde zat het eten tot halverwege de muur, als ik hem zelf liet eten niet verder dan de vloer, dus die keuze was hier snel gemaakt
Hier vanaf 6 maanden zelf laten eten en af en toe met de lepel een hapje bijgevoerd. Vanaf een maand of 10 doet hij het helemaal zelf. Hij heeft nog nooit gegooit met eten en waarom zou die? En tuurlijk beland er meestal heel wat op de grond maar leg er een tafelzeil onder en voor de rest doet de poetsdoek de rest. Ik vind dat kinderen lekker zelf moeten kunnen aanrommelen en dingen ondervinden en ja dat kan soms wel eens een rommeltje worden I don't care. Even schoonmaken en klaar is kees.
Ik heb echt nog geen druppel eten ooit tegen de muur gehad, of rond zien vliegen. Toen bestek nog moeilijk was aten ze met de handen. Als een hap even mis ging, viel het of op t plastic slabbertje, of op de stoel/tafel/grond. Een doekje erover na het eten en klaar was kees. Zoveel troep hoeft het allemaal niet te geven?
Aten ze direct met mes en vork? Onze dochter eet vanaf 11 maanden de warme maaltijd zelf met de handjes (brood al eerder), is goed voor de motoriek en om te ontdekken. Hier ook nooit eten tegen e muren omhoog, weleens wat op de grond maar is zo opgeruimd.
hier ook al maanden met de handen en nu af en toe met de lepel. heel normaal en mijn ervaring is ook minder zooi met de handjes en zelluf doen als met lepel en mama/papa voert. Vla e.d. laat ze zich dan wel weer voeren omdat dat gewoon echt nog niet lukt gek he.. en vinger voor vinger gaat haar niet snel genoeg , dus dan geeft ze de lepel aan je en zegt daarbij ham .. hap O en op de grond is hier na het eten zo opgeruimd door een viervoetig hondebeest
Hier ook een zelfstandige eter! En nee, die fase gaat (gelukkig) niet meer over (ja, misschien over een jaar of 80 ) Bij het 'voeren' maaide ze gewoon de lepel uit je handen en zo... Nu valt er inderdaad wel eens wat op de grond, maar daar is ons viervoetig hondebeest ook erg blij mee!! Brood eet ze of met haar handjes of prikt ze stukjes zelf aan de vork en eet ze zo op. We helpen nog wel ooit bij het 'scheppen' met het avondeten. Dan vragen we: 'samen doen?' het antwoord is dan 'ja'. Boerenkool gaat trouwens ook goed met de handen, haha, lepeltje ging voor mw niet snel genoeg!! Net als de spaghetti... Gaat natuurlijk niet altijd even netjes, maar het meeste beland op het blad van de stoel... Het levert ook prachtige filmpjes op!! Lekker laten doen!