Eerste tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ellalalaaa, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai Mede-mama's,

Hier weer een mijlpaal bereikt! Het eerste tandje!
    Nu dacht ik altijd dat kindjes VOORdat het tandje zichtbaar is een beetje ziekig zijn.
    Maar het lijkt erop dat mijn dochtertje er nu pas last van krijgt. Ik zie al een wit puntje onder in haar mondje.
    Zou dit kunnen? of is het toch iets anders??
    (Ze is de hele dag al beetje jengelig, wil niet alleen spelen en slaapt veel)

Iemand ervaring?

Ella

2. susy26

susy26 Niet meer actief

toen Lorenzo zn eerste tandejs kreeg ,heeft ie er geen last van gehad, ik zag die tandjes en ik had zoiets van , mm hij is niet ziek, jengelig ofzo, gelukig maar.. maar toen het volgende tandje kwam weer wat hangerig, en rode wangetjes, en vooral best wel last toen toe z'n eerste kies kreeg, heeel erge luieruislag! tis sund, en ook geen eetlust. allemaal bij me willen liggen. maarja kiesjes duurt nog even.....Hoop dat het meevalt.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Zit er dik in! Toen bij ons die eerste puntjes zichtbaar waren, duurde het niet lang meer. Ze hoeven maar een heel klein stukje er door te zijn, dan zijn ze vaak al van de klachten af. Hier ook inderdaad hangerig, slecht willen eten, rode wangetjes... tandjespoep, verhoging, kwijlen en overal op willen bijten kan er ook bij horen.

Een bijtring vindt je dochter vast fijn! Even in de koelkast en daarna lekker op laten bijten. Hier is het haar favoriete speelgoed, zelfs als er geen tandjes door komen kan ze er heel druk mee zijn ;)
    Sterkte in de tandjesstrijd, op naar de volgende! Rond de 5 maanden kreeg mijn dochter eerst haar twee ondertandjes, daarna was het een tijdje stil. Deze week is ze van 2 naar 5 tandjes gegaan, bovenin zijn er 3 bijgekomen en een vierde laat zo te zien niet lang op zich wachten... Het verklaarde opzich wel haar humeurtje van vorige week :D

4. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Bij ons geen pijl op te trekken, soms geen last, soms ervoor, soms erna. Soms week dunne luiers, dagen jengelig, soms niks aan te merken. Blijft leuk....die tandjes :)

5. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!
    Misschien komt het 2de tandje er wel achteraan. Dat ze nu daar last van heeft.
    Wat gaat de tijd akelig snel!! Ze wordt zo snel groot!!

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje had er ook geen last van, had opeens 2 tandjes!
    met haar hoektanden hetzelfde.

Vanacht was ze opeend om 4 uur wakker en wilde de fles en was huilerig, is iets verkouden dus dacht dat het daardoor kwam, geen koorts, maar sliep heel raar, uurtje wakker, uurtje op, huilerig. Zie ik vanmiddag opeens bij haar aan de bovenkant 2 riggeltjes van haar 2 tandjes.

Het gaat echt zo snel, nog geen 10 maanden en nu 6 tanden...ze komen ook steeds met 2 tegelijk.

Deel Deze Pagina