Een fase? Nou ik neem aan dat als jou kindje zelf wilt eten, je niet over een paar maanden weer gaat voeren? Nouja bij moeilijke dingen misschien, maar verder is 't toch heel normaal dat een kindje zelf eet? Lekker laten doen, ze ontdekken de wereld!!
Gelukkig dat jullie mij niet ontaard vinden Tuurlijk mocht ze het wel eens zelf proberen. Maar dan alleen bij makkelijke dingen, zoals aardappel puree. Daarnaast gebeurde dat echt nog niet met 8 maanden. Meer als ik zag dat de oog/hand coördinatie beter ging. Eigenlijk kon ze het toen al best goed. En dat ze het toestond dat ik het deed....ze had gewoon geen andere keus. Ik bepaal wat er gebeurt. Ze was ook niet anders gewend natuurlijk.
mijn dametje is 8 maanden oud en eet ook al zelf hoor. ik leg haar brood of eten voor haar neus (ongeprakt) en ze pakt het zelf met haar handjes. smullen dat ze doet
Meike wil ook zelf.doen. Sinds ik t prak en ze de vork zelf vast houdt gaat t super. Ze eet een beetje met der handen en wij scheppen met haar samen steeds wat op de vork, voorlopig gaat dat goed......hopelijk blijft t ff zo. Als ze begint te huilen saam tafel.dan laten we haar en beginnen zelf, meestal start ze dan wel. Zo niet.....dan gaat ze van tafel en eet ze gewoon niet. Krijgt wel altijd yoghurt, wij gebruiken toetjes niet als beloning of straf.
mijn zoontje wilde nooit gevoerd worden. Werd ie mega ongeduldig van. Op advies van hier ben ik hem gewoon stukken gaan geven. En hij vindt het prachtig. En ja het is af en toe wel een rommeltje en mijn man vindt dat maar niks. Maar ja er zijn wel ergere dingen in het leven dan een keer extra te moeten stofzuigen