Baby van 5 weken blijkt buikslaper...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Na 5 weken aanmodderen met korte slaapjes en veel huilen, ons dochtertje van 5 weken nu eens in de box op het buikje gelegd.
    Ongelooflijk wat een rust!!!!!!!!!
    Een lange diepe slaap, en 's middags nog eens...:)
    Ze valt altijd op onze borst in slaap.
    Leg ik haar op de rug in bedje of box gelijk na 5 minuten wakker :(

Het advies van het consultatiebureau is: niet doen in bed, alleen als je erbij bent...;)

Maar wat nu?
    Wie herkent dit, wat hebben jullie gedaan?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Heel herkenbaar. Onze jongste zoon wilde ook alleen maar op zijn buik slapen. Dus zodoende sliep hij vanaf 2 weken al op zijn buik, ook in zijn bedje wanneer we er niet bij zijn. Nu scheelt het (gevoelsmatig) wel dat we aerosleep hebben en dat hij vanaf zijn geboorte zijn hoofdje al zelf overeind kon houden.

Dus ik zou het gewoon doen, zeker als je er een goed gevoel over hebt en je kleintje lekker slaapt...

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dat is een goede tip, ik ga eens googlen op Aerosleep, al is het geen garantie natuurlijk.
    Onze dochter is ook wel erg sterk in haar nekje.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina slaapt sinds ze 3 weken oud is op haar buikje (dit nooit gezegd op het cb en ze hebben er ook nooit naar gevraagd)
    Ze slaapt gewoon niet op haar rug en vind het fijn op haar buik. Wij hadden ook wel de aerosleep vanaf dat ze op haar buik ging slapen en dat geeft ons een veilig gevoel.
    Heb vertrouwen in je kindje...

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook 2 kindjes die buikslapen. Daniel met zo'n 2 weken, lydia met 6dagen al. Ze kon dr hoofdje al geod draaien, en op dr rug kon ze dr spuug niet kwijt dus bij mij was de keus snel gemaakt. Heb geen aerosleep ofzo.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier ook een buikslaper. Mijn zoontje sliep al heel snel op zijn buik. Op zijn rug sliep hij echt niet, dus de keuze was hier snel gemaakt.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier ook een buikslapertje. Toen ze nog zo klein was sliep ze overdags in de box. Rond 14 weken ongeveer (weet het niet meer exact) ging ze boven slapen.
    'S nachts sliep ze in een co sleeper. In het begin sliep ze 's nachts op de zij, in een zijlig kussen. Maar als snel vond ze dat niet meer prettig en legde we haar ook 's nachts op de buik.
    Ik vond het prettig haar naast mij te hebben. Door het samen slapen komen ze niet in een al te diepe slaap.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #8 Kwabbernoot, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    Hier dito, mijn beide heren slapen van heel kleins af aan op hun buik. En beide heren doen dat nog steeds.

Ik weet dat er risico's aan zitten. Maar weet je, als een kindje echt niet slaapt op zijn rug en de hele boel bij elkaar krijst, dagen lang, dan lijkt die stress mij ook een groot risico vormen op wiegendood. Dus het is dan kiezen uit de minst slechte optie in mijn ogen.

Wij hadden een sensormatje voor de jongste, nooit gebruikt. Het voelde goed, hij kon zich vanaf dag 1 opdrukken, dus ik heb gewoon op hem vertrouwd.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna was en is nog steeds een buikslaper.
    Meira is ook een buikslaper ben ik achter. Ik baker haar nu in maar als ik haar op haar buik leg is ze dus (zonder in te bakeren natuurlijk ) zo in slaap.
    Ze is ook sterk in haar nekje . Als ze niet meer in de doek past of er te sterk voor is gaat ze ook gewoon op haar buik slapen hoor.

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    het zoontje van vrienden van ons bleek ook na 2 weken een buikslaper ze hebben hem gewoon laten slapen op z'n buik (op zijn rug wou hij echt niet) aerosleep gekocht en alles is heel goed gegaan het cb is er idd zwaar op tegen maar dat zijn ze wel tegen meer dingen volg gewoon je gevoel wat jij het beste vind

11. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    De 2de slaapt ook al vanaf de 2de week op haar buik.
    De eerste keer dat het gebeurde heb ik het hele slaapje (2uur) er naast gezeten om te kijken hoe het ging. Ik vond het toen zonde om haar wakker te maken.
    Aan het einde van het slaapje drukte ze zich zelf op om haar hoofdje de andere kant op te leggen.
    Sindsdien slaapt ze op haar buik.
    Het gevoel ken ik dus. Kijk naar je kleintje en ga af op je gevoel. Als ze met haar gezicht 'in' het matras had gelegen was ik minder gerust geweest. Maar ze ligt dus altijd op een van haar wangen, ze wisselt zelf.

Bij het CB vonden ze dat ze zo'n mooi rond schedeltje had ;)
    Ik heb toen 'eerlijk' verteld dat dat mogelijk kwam door het slapen op de buik. Ze deden er niet moeilijk over, wezen mij alleen op het advies dit niet te doen. Ze was met me eens dat het een sterke dame is.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier ook een buikslaper. Hier ligt ze nu veel in de wandelwagenbak. Op begin in de box maar daar slaapt ze niet meer. Ga haar binnenkort in haar eigen bedje op de buik leggen, hebben idd ook de aerosleep en ze is super sterk in haar nek.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier zegt het CB ook dat ze daar geen voorstander van zijn maar de gaan er niet fel tegenin.

MariekeRox vindt dit leuk.
  14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    hier ook vanaf 5e wk op de buik, heerlijk!! ze sliep toen echt super! Aerosleep hebben wij ook, ach de een zegt dat het niet helpt.....maar het gaf ons in ieder geval een gerust gevoel!

15. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik zie het wel zitten, ze ligt op dit moment ook op haar buik te slapen in de box.
    Alleen mijn vriend is erg voorzichtig en wil het liever niet...;)

16. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Lekker op.de buik leggen! Miss camera om eens.extra te checken? T is maar net die.eerste maanden. Xxxxxxxxxxxx

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn tip lekker op haar buik leggen.

hier hebben we 8 weken aan gemodderd met de oudste eb toen hem op de buik gelegd. het cb was er echt op tegen maar ik was stront eigenwijs.

de tweede ligd al vanaf ze 3 dagen oud was op haar buik.
    hier heefd het cb er alleen maar op gezegd dat wij zelf weten wat het beste voeld.

nu rolde ze ook al heel snel en dat kun dan toch niet meer tegen houden

Deel Deze Pagina