halve dagen werken gevolgen voor verdeling verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mirrem, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Bij mij zijn vanaf vandaag de laatste 3 weken van mijn werk aangebroken. Ben er echt ontzettend aan toe en af aan het tellen. Ik heb ervoor gekozen om tot 4 weken door te werken, zodat ik naderhand 12 weken heb om lekker met onze kleine door te brengen. Maar kan me zo onderhand supergoed voorstellen dat veel mensen met 6 weken stoppen!

Vorige week ben ik een paar dagen ziek thuis gebleven omdat het echt even niet meer ging. Heb ijzertekort, slaap slecht en die combinatie is niet echt bevorderlijk om je werkdagen door te komen.

Nu stelden zij bij P&O voor om anders halve dagen te gaan werken. Maar ja, eerst zeiden ze dat dat geen gevolgen had voor mijn 4/12 verdeling, omdat ik niet 100% thuis zou zitten. Maar nou hoorde ik vanochtend dat het toch gevolgen had en in zou houden dat ik, als ik terug wil naar halve dagen, mijn zwangerschapsverlof automatisch 6 wkn van tevoren in gaat ipv 4 weken?

Weet iemand hoe het precies zit?

Want ja, dat zou voor mij inhouden dat ik alleen deze week halve dagne werk en dan dus vanaf volgende week al moet stoppen (terwijl ik ook nog iemand in moet werken enzo en met mijn leidinggevende heb afgesproken dat ik tot 4 weken doorwerk)!
    Als dat zo is probeer ik die 2 andere weken namelijk ook nog wel door te komen,.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je volledig ziek bent, gaat je verlof automatisch in met 6 weken voor de uitgerekende datum. Hoe het precies zit als je voor de helft ziek bent, weet ik niet precies. Hierover kun je het UWV bellen, zij weten het precies. Overigens zou je P&O het ook moeten weten :)
    Je zou ook kunnen overwegen een paar vrije uren op te nemen, dan heb je in elk geval geen gedoe met je verlof.

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Zit helaas niet zo ruim in mijn uren, dus het opnemen van uren is niet echt een optie. Mijn leidinggevende heeft gelukkig aangegeven flexibel om te springen met mijn werktijden dus daar zit ook wat ruimte in. P&O zou het normaliter idd moeten weten, maar krijg nu van hen tegenstrijdige berichten, vandaar dat ik het nog maar even navraag om te kijken of een van jullie er vanaf weet.................

4. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Ik werk nu sinds 2 weken voor 50%,en mij is meteen verteld door mijn verloskundige dat het dan niet meer mogelijk is om tot 4 weken van te voren door te werken. Je mag alleen tot 4 weken doorwerken als je dat kunt doen met je normaal aantal uren. Maar misschien kun je een regeling treffen met je werk dat ze je niet officieel ziek melden en dat je in plaats daarvan wat vakantie uren opneemt.
    Succes

Deel Deze Pagina