Waar moet ik op vertrouwen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mk17, Jan 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag..
    Sinds een aantal maanden zijn mijn vriend en ik aan het proberen zwanger te worden.
    Ondanks dat we nog niet héél lang "bezig zijn", heb ik, om mijn laatste eisprong vast te stellen, een ovulatietest in huis gehaald.. Uitgerekend wanneer ik er mee kon beginnen en ja, meteen op mn vruchtbaarst! Dus daar ook meteen aan gewerkt.. Nu is het afwachten, maar wat ik niet helemaal begrijp, ik ging er van uit dat mijn eisprong later zou zijn, deze dacht ik juist uitgerekend te hebben.. :(
    Wie kan me antwoord geven op mijn vraag.. Vertrouwen op de ovulatietest of op het uitrekenen van je eisprong.. haha, want die veranderd nogal bij mij!;)

2. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    17 slaat niet op mijn leeftijd hoor!! ;)

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ovulatietest, maar voor de zekerheid kun je de eerste keer best nog een keertje extra testen. Sommige vrouwen hebben nl. te veel dagen een positieve test (bij degene bij wie de test nooit positief wordt, hoor je duidelijk niet ;) ).

4. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je snelle reactie!!
    Dan hebben we "het" goed gedaan..;) Maar goed, ik ga nog maar nergens van uit.. Maar hoop er wel heel erg op.. :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Welk merk ovutest heb je trouwens gebruikt?

En inderdaad, je kunt beter niet uitrekenen of van sites uitgaan of van appjes uitgaan die je eisprong berekenen. Die kunnen niet in je lichaam kijken immers en gaan uit van een gemiddelde. Je eisprong kan juist veel later of eerder komen en dan klus je mooi op de verkeerde momenten!

Ovutesten zijn wat dat betreft wel beter. Die meten de hoeveelheid LH in je urine en geven positief aan bij een LH-piek.

Nog wat vragen:
    Wat bedoel je met een positieve ovutest?
    Waren er twee streepjes zichtbaar?
    Waren de twee streepjes even donker of juist niet?

6. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ovulatietest van Clear Blue gebruikt.. Je krijgt dan een smiletje te zien als je je vruchtbaarste dagen hebt.. anders is het een leeg rondje.. Ik had dus een smiletje.. Toen ik het stripje weer uit de tester haalde zag ik inderdaad 2 zo goed als gelijke kleur streepjes..

7. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Be Happy: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! ;)

Share This Page