N.a.v. ben jij al donor: orgaandonatie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Orgaandonatie kinderen

1. Ja

2. Nee, omdat

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tuurlijk niet ;)
    Maar ik zou het emotioneel niet aankunnen om de organen van m'n zoontje weg te geven en mezelf kennende hier zeer lange tijd moeite mee hebben. Als iets niet goed voelt moet je het niet doen

Zelf geef ik er niks om als ik mijn organen moet doneren of die van m'n man, maar m'n kind ligt bij mij anders, heeft zelf geen keuze, dus maken ik en mn man de keuze voor hem om het niet te doen

2. Jel

Jel Niet meer actief

Maar ik denk dat het niet verkeerd is om toch regelmatig even zo'n topic te openen. Het kan weer meerdere mensenlevens redden als mensen na het lezen van zo'n topic besluiten toch maar donor te worden.

En ook doordat ik het in de media hoorde, dat ze meer donoren nodig hebben, vind ik het niet verkeerd om er (wederom) even wat aandacht aan te schenken.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb geen idee en beslis dat op dat moment.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Ik heb voor de optie "anders" gekozen omdat ik echt niet weet hoe ik zal reageren als ik een kind verlies, op dit moment denk ik dat ik in een status van complete paniek zou zijn en dat er met mij weinig te overleggen valt op zo'n moment maar je ziet ook zo vaak dat juist de ouders zo sterk zijn op zulke momenten, dan zou ik het doen maar heel eerlijk, ik hoop maar dat ik zo zal reageren en sterk genoeg ben omdat dan te beslissen.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb ook "anders" gestemd.

Vooral omdat het iets is, waar ik niet over na wil denken.
    Hoop die keuze nooit te hoeven maken...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet het niet... ik denk het eigelijk niet. Ik vind het nogal wat om die beslissing te nemen voor mijn kind.
    Als mijn kind ouder is (bijv 10 ofzo) en aan zou geven dit te willen zou ik het wel doen.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik hoop dat ik in zo'n situatie de kracht kan vinden om hem voor orgaandonatie beschikbaar te stellen. Maar ik kan me heel levendig voorstellen dat ik dan vooral wil dat iedereen met zn fikken van mijn kind afblijft...

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee, omdat: mijn kind zelf nog niet kan aangeven of hij wel/geen donor wil zijn. Daarom zou ik ervoor kiezen om het niet te doen. Ook al omdat het mij een vrij heftige ingreep lijkt, nadat je je kind al hebt verloren. Ik denk dat ik op daar op dat moment niet óók nog eens over wil nadenken, en al snel voor 'nee' zou kiezen.
    Maar belangrijkste is en blijft dat ik vind dat mijn zoon die keuze zelf bewust moet maken. Het is zijn lijf, en daar mag ik niet over beslissen. Als hij 12 is en zegt dat hij donor wil zijn (en ook weet wat dat precies inhoudt), dan zal ik die wens zeker respecteren.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Tot nu toe niet

De kans dat mijn kinderen mijn ziekte hebben is aanwezig ( was na de geboorte pas bekend dat het TOCH erfelijk is)

En tot de 4 jaar zullen ze ook van mijn kinderen niets willen omdat na 4 jaar er eventueel pas te zien is of ze kans hebben op mijn ziekte

Maar als blijkt dat ze dat niet hebben ja dan zou ik het denk ik wel doen andersom zou ik namelijk heel dankbaar zijn als iemand mijn kindje op die manier kan redden

Maar ik snap het ook als je indd denkt : blijf met de poten van mijn kind af

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Pfff word een beetje treurig van dit topic... Ik zou het vreselijk moeilijk vinden, vooral dat van dat onschuldige kinderlijfje... Maar de gedachte dat ik een ander kind zou kunnen redden zou wel een doorslaggevende factor zijn om het wel te doen. Dat onschuldige lijfje wordt begraven en dan heeft niemand er wat aan en ik denk dat mijn zoontje uiteindelijk ook zou willen dat hij iemand redt. Maar het blijft een walgelijke gedachte. Kunnen we het niet gewoon over mascara's en wasverzachter hebben :(

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook 'ja' gestemd, maar dat is hoe ik er nu over denk. Rationeel ben ik helemaal voor. Maar of ik deze beslissing ook kan nemen als het moment daar is? Dan voeren de emoties de boventoon, en wie weet beslis ik dan heel anders. Denk dat je zulke dingen pas weet als je het meemaakt. Van tevoren kun je nog zo nadenken en jezelf voornemen hoe je reageert, maar uiteindelijk weet je het nooit.
    Hoop dat ik op zo'n moment niet voor mezelf kies, maar voor de vele kinderen op de wachtlijst.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Geen idee. Ik kan nu wel heel edelmoedig 'Ja' zeggen, maar wie weet in welke toestand ik op dat moment ben. Dan wil ik hem misschien geen enkel moment bij mij weg hebben..

Bleh, wil er nu niet meer aan denken * probeert aan leuke dingen te denken * :(

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pfoeh, wat een moeilijke vraag!
    Ik weet het écht niet!
    Ik denk dat ze mijn organen dan maar meteen moeten nemen, want denk niet dat ik het zelf zou overleven als het me zou overkomen. :)

Bah, ernietmeeraanproberentedenken...:)

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.802
    113
    Natuurlijk! Ik weet hoe belangrijk het is om donororganen beschikbaar te hebben; voor jouw kind is er geen hoop meer, maar je kan misschien de dood van een ander kind vermijden. Ik denk dat juist die gedachte je kan helpen bij de verwerking en "zingeving" van het verlies van je kindje.

Ik heb zelf een orgaan-uitname (van een volwassene) meegemaakt: het was de heftigste dag uit mijn opleiding, maar iedereen was zich ervan bewust dat met de uitgenomen organen er iemand geholpen ging worden, zo was de sfeer ook, en de nazorg voor het lichaam (de ondersteunende apparatuur wordt halverwege de procedure uitgezet, echt te weird) was ook op de kille OK heel mooi en respectvol.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dit.

16. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Heel duidelijk JA.
    Geen twijfel over mogelijk, met manlief ook wel over gehad en die zegt ook heel duidelijk JA.
    Wij zijn zelf ook donor.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou er geen moment over twijfelen, hoe verschrikkelijk moeilijk het dan ook voor ons zou zijn. Maar stel je voor dat je hiermee een ander kind weer een leven kan geven...hoe kan je dan "nee" zeggen?! ;):)

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja zeker weten. Alleen al om het feit dat ze er dan toch niet iets goeds uit de dood voorkomt en zal het denk ik ook allemaal beter een plekje kunnen geven. Je kindje verliezen lijkt me verschrikkelijk en hoop het nooit mee te maken, pfff. De gedachten alleen al ( laat traantje vallen). Als het zou gebeuren dan hoop ik dat het doodgaan nog ergens zinvol voor moet zijn geweest en niet zomaar domme pech. Een ander leven redden zou mijn een goed gevoel geven. Papa denkt er anders over dus tja. Hoop er nooit antwoord op te hoeven geven. Ik ben wel donor

19. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Mijn oudste geeft zelf aan dat ze dat graag zou willen, mijn jongste is daar natuurlijk nog te klein voor. Ik denk dat ik voor haar ook zou kiezen voor 'ja', maar elders ook al gezegd is: je weet niet hoe je je op dat moment voelt (en ik wil dat ook niet weten).

Mijn man en ik hebben ons ook geregistreerd als donor.

Ik hoop dat we nooit voor die keuze komen te staan!

20. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik zou het wel doen maar mijn man heeft een andere mening hierover. Ik hoop nooit voor de keuze te moeten staan.

Deel Deze Pagina