N.a.v. Het miljonair topic: Zou jij vertellen hoeveel je hebt gewonnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Maar waarom erover gaan liegen? Dat begrijp ik niet helemaal :(

2. Dana

Dana Niet meer actief

tja meestal als je de loterij wint gaat dat onder zoveel media aandacht dat geheimhouden niet lukt hoor :D

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik heb het net van heel dicht bij mee gemaakt. en ik weet nu dat het heel moeilijk is om helemaal stil te houden dat je een groot geld bedrag hebt gewonnen.
    mensen hebben dat gauw in de gaten. want je zet het geld niet op de bank om er vervolgens niets mee te doen. als je ineens een mooi groot huis gaat bouwen en 2 nieuwe auto´s koopt krijgen mensen ook hun vraagtekens en word er gauw gepraat erover.

en mensen hoeven alleen maar wat op te vangen als je er over praat en de praatjes gaan al gauw rond!!

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zou ook zeker niet aan de grote klok hangen hoeveel ik gewonnen had. Maar ik zou wel een huis kopen (woon nu in flatje) dus het zou wel duidelijk zijn dát ik wat gewonnen had.

En wat betreft t bedelen..oja, ik kan zeker wel wat mensen verzinnen die dan toch echt zouden 'verwachten' dat je ze wat geeft. Die bedelen nu al, terwijl er niks te halen valt :D

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Buren van mijn moeder hadden 10 miljoen gewonnen.
    Omdat het op tv was geweest (postcode loterij) kregen ze erg erg erg veel bedelbrieven!!!
    Gewoon van onbekende mensen waarvan hun kind erg ziek was enzo.
    En familie waar ze een tijd niks van gehoord hadden klopten ook bij ze aan voor geld.

Dus als wij veel geld zouden winnen...zou ik het anderen waarschijnlijk niet laten weten.

6. Within

Within Niet meer actief

Ik zou tegen naasten zeggen dat het HEEL veel geld is, tegen anderen dat het "een leuk bedrag is"
    Anders krijg je inderdaad opeens heel veel vrienden.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja precies om dat soort dingen. Ik snap van die loterijen ook niet zo goed waarom dat zoveel mediabekendheid moet krijgen. En zeker de postcodeloterij, dan is je adres ook meteen bekend.
    Dat ze de mensen laten zien die 25.000 euro gewonnen hebben, oke.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik geloof niet dat ik het voor me zou kunnen houden. Haha, zou er graag achter komen wat ik zou doen.

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik moet het eerst maar eens winnen. Dan kijk ik dan wel wat ik doen.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Van die bedelbrieven snap ik ook echt totaal niet! Ik ken zat mensen met heel veel geld en die krijgen dat toch ook niet? Waarom dan wel zoiets sturen naar iemand die een loterij wint? Mensen die het zelf verdienen hebben vaak meer mogelijkheden tot het uitbouwen van een vermogen, dan zou ik het daar proberen als bedelaar haha

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou uberhoubt niet vertellen dat ik wat gewonnen heb. de aasgieren komen er snel genoeg achter. en mensen die je wilt helpen hoeven ook niet exact te weten hoe het zit.

12. Locusta

Locusta Niet meer actief

Toch gebeurt het veel. Bijna alle (grote) prijswinnaars in de show hadden er last van. Mede daarom kregen ze ook begeleiding. De mensen die gaan bedelen zijn gewoon heel wanhopig of klaplopers....

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja die mensen zijn er wel dus
    dat was in dat programma ook broers en zusters die volgens hun ook wel recht hadden op een klein autootje en waarom ze nou niet even hun ouders hypotheekje af hadden betaald.
    het was echt zo

zelf kan ik me ook niet bedenken miljoenen te winnen en dan niet er over te praten en niet je ouders broewrs of zussen iets te schenken
    maar dat is mijn mening
    en dan heb ik het niet over 1 ton ofzo maar over 6 miljoen ofzo

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik weet wel dat het bestaat maar ik snap het gewoon niet! Waarom zou iemand die iets hebben gewonnen gelijk alles weggeven? En waarom niet proberen bij iemand die echt geld heeft? Maar goed, ik zal dat soort mensen nooit snappen!

Ik zou met het geld inderdaad wel mijn zus en het broertje van mijn man geld geven. Die hoeven dan niet veel meer te doen als het aan mij ligt.

15. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou mijn naaste omgeving wel laten weten dat we een prijs hebben gewonnen, maar niet vertellen hoe veel. Dat gaat ze geen klap aan. Ze weten bijvoorbeeld ook niet hoeveel ik verdien.

Het lijkt me wel heel lastig als mensen opeens wat van je verwachten. Maar op zich staan wij redelijk stevig in onze schoenen, dus ik denk dat we er wel mee om zouden kunnen gaan.

Deel Deze Pagina