Ben ik het nog niet mee eens hahah Ligt gewoon aan je kindje, mijn zoontje groeit echt helemaal niet hard, dus hij heeft heel lang in de wagenbak gelegen, zit nu nog in de maxicosi en zal daar voorlopig ook nog inzitten. Kleertjes was hier helemaal feest, want hij heeft zeker 2 á 3 maanden in mt 50/56 gezeten en vanaf 3 á 4 maanden tot hij 8 maanden was in 62/68.... Maar goed dat maakt ook niet uit moet ieder voor zich weten maar ik vind het in ieder geval niet zonde van de aankopen
Wij hebben ook super veel via mp. en nog steeds doe ik dat graag. tis leuk om koopjes op die manier te score merkleding voor een leuker prijsje dan in de winkel
Kinderwagen 40 euro mp Meubelen 50 euro (ledikantje en commode) zelf geschuurt en geverft (blauw hoe kan het ook anders haha) Ook ik heb voor we zwanger raakten veel al gekocht
Wij hadden het geld wel maar ik vind het persoonlijk niet echt nodig om een bedje te kopen van 500 euro eigenlijk. Dus zag op MP een leuke kinderkamer (zonder kast want die konden we niet kwijt) voor 250 euro, toen we daar kwamen zat er ook nog een badset met standaard bij en een maxi cosi, nu wilden wij niet bezuinigen op MC en wagen dus die wilden we nieuw hebben en hebben we van mijn ouders gekregen, bij de tweede wel met dezelfde wagen gedaan maar toen heb ik duoseat van mijn ouders gekregen en heb ik van iemand hier een MC voor meisje tweedehands over gekocht. Qua kleertjes C&A, zeeman e.d. hebben keileuke babykleertjes.. Het is maar net hoe creatief je bent, en waarop wil je bezuinigen e.d. de ene vind dat belangrijk en de andere weer wat anders..
Tweedehands....Marktplaats is echt een uitvinding wat dat betreft! Zelf zitten we niet krap, maar we kunnen ook geen duizenden euro´s zomaar uitgeven en dat vind ik persoonlijk ook erg overdreven. De wagen en Maxi Cosi hebben we nieuw van mijn moeder gekregen. Zelf heeft zij een tweede wagen gekocht voor 40!! euro via Marktplaats die er nog perfect uitziet. Bedje was een familiestuk dus schuren lakken en klaar, nieuw matrasje van de Leen Bakker erin en voila. Kast is een ladenkast en commode ineen van de Ikea (een gewone ladekast op goede hoogte dus) voor 70 euro. Verder hebben we alleen zelf laminaat in het kamertje gelegd en dat was dat! Kleertjes heb ik allemaal bij de Zeeman en Hema gekocht, bij de Hema nog voornamelijk in de uitverkoop ook dus dat scheelt enorm. Voor die paar weken die ze ze in het begin aankunnen ga ik echt geen tientallen euro´s voor een truitje of rompertje uitgeven. Box ook via Marktplaats, 30 euro (voor een Bopita), idem dito voor Baby Bjorn. ehhh...nou dan ben je een heel eind hoor! Ik ben wel bij de babywinkels geweest maar bij een gemiddelde Babypark betaal je gewoon echt 10 keer zoveel als voor hetzelfde badje bij de Hema. Het is echt goed te doen vind ik persoonlijk, voor de bruiloft vond ik het lastiger het goedkoop te doen! Plus dat we ook nog eens heel veel krijgen natuurlijk. Zo vond ik het speelkleed van Precious Planet van Fisher Price heel leuk, maar dat kost 100 euro, dat vond ik echt overdreven. Maar toen mijn opa en oma vroegen wat ik wilde hebben voor de geboorte....dat dus!
wij hebben het op zich niet slecht, maar wij zijn ook al onze spaar geld kwijt geraakt aan onverwachte zaken. zoals nu door die leuke belastingen ( uitbuiters :x ) ik kijk nu al vooruit heb ik wat geld over heb dan koop ik alvast wat en dan vooral voor de maanden 6 t/m 1 jaar omdat je vaak voor de eerste maanden echt veel krijgt van familie en vrienden en kijk marktplaats af voor hele kamertje oriënteer mij een beetje. vind de prijzen zo wie zo in die baby zaken veels te duur voor wat ze leveren. ik heb zelf een zaak alleen dan in kleding maar weet best wel wat de inkoop van dit soort spullen is geweest en dan kijk je er wel anders na. ik heb dan het voordeel dat ik een zaak heb en kan ook kinder kleding met grote aantallen aan kopen voor een zacht prijsje
Wij zijn aan het sparen voor ons (hopelijk) toekomstige kindje. Ik ben zelf wel voor nieuwe producten, maar wanneer er iets leuks te krijgen is via bijv. MP, wat veel goedkoper is, dan sta ik daar zeker open voor. Ik heb nu ook nog makkelijk praten, omdat het nog niet zover is. Alles is behoorlijk duur en als je dan besparen op meubels via MP, waarom niet....we zullen wel zien.
Wij hebben het ook niet zo breed, en kunnen per maand heel weinig of niet sparen. Wij hebben een complete nieuwe babykamer van mijn schoonouders gekregen, daar hebben we ook echt veel geluk mee gehad. En ook heel veel spullen gekregen van mijn schoonzus en zwager, vooral de duurdere aankopen; Wandelwagen, maxicosi, autostoeltje, kinderstoeltje en verder nog wat speelgoed en kleertjes. Verder zijn we nu 2 jaar niet op vakantie geweest. Gelukkig is mijn man bouwvakker, dus die krijgt (in mijn ogen), veel vakantiegeld, dus kunnen we eind mei weer opgelucht ademhalen. Dan staat er namelijk eindelijk weer veel geld op onze spaarrekening, en hoeven we de eindjes niet meer aan elkaar te knopen als er een onverwachte financiele tegenslag komt. Zoals deze maand, de jaarnota van Energie Direct. Onze spaarrekening is dus zo goed als leeg, maar uiteindelijk ga je toch leven naar wat je hebt, is mijn ervaring althans.
Ik heb vandaag een heel leuk ledikantje gescoord op MP. 20 Alle babykleertjes uit de kringloop. Luiertjes van MP en D&V. Hooguit 200 voor de hele rit. Buiten dat het fijn is om niet te veel te betalen voor spullen vind ik het hele nieuw kopen vervelend, vooral omdat ik me er zo bewust van ben dat ergens anders dan spullen worden weggegooid. In een babywinkel zal je me niet tegenkomen, wat een afzetterij om voor 3 meubelstukken rustig 700 te vragen!
Ik studeer nog maar heb eigenlijk alles nieuw gekocht/gekregen. Kinderkamer van spaargeld, nieuwe kinderwagen, box + wipper gekregen en de rest gewoon gekocht zelf. Je kan het net zo duur maken als je zelf wilt.
Ik studeer maar heb het geluk dat mijn vriend een goede baan heeft, we dus een ruim budget hebben/hadden wat babyspullen betreft. Toch vind ik het onzin om een kamer van 1500 te kopen als dezelfde kamer voor 500 (of minder!) tweedehands op MP staat. Toch zou ik een kinderwagen, MC, autostoel, kleding, badje niet tweedehands kopen. Maar als we het financieel niet zo breed hadden gehad wel. Wat ik wel erg vies vind is een tweedehands matrasje. Ik las laatst iets dat mensen ook matrasjes tweedehands kochten en dit vind ik niet echt smakelijk. Verder is het natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt en hoeveel je uit wilt geven. Daarnaast zijn er vaak wel mensen in je omgeving waar je spulletjes van kunt krijgen (mocht je dat nodig hebben) en anders kun je altijd even bij de kringloop kijken.
Ik denk dat als je het geld er voor hebt 'gewoon' naar een babywinkel gaat en uitkiest wat je het mooiste vindt. Heb je het geld er niet voor dan ga je 'gewoon' winkelen op marktplaats oid. Ik vind het een beetje raar als je dan commentaar gaat geven op mensen die bijvoorbeeld wel heel veel geld uitgeven voor de babyuitzet. Dan kan er ook wel een topic geopend worden van mensen die het raar vinden als je je babyuitzet tweedehands gaat kopen. Als je het niet hebt, kun je het gewoon niet doen. En ls je het geld wel hebt mag je het ook gewoon uitgeven. Ik had 7 jaar geleden de luxe dat ik het wel kon. Ik heb toen alle spullen bij Kidsfactory in Breda gekocht. Als het goed gaat ligt ons 4de kleintje in november ook weer in deze kamer. Het heeft ons toen veel geld gekost, maar de kwaliteit is perfect!
Ik vind het absoluut niet raar dat mensen die het geld hebben het nieuw kopen, maar ik vind het persoonlijk (in ons geval) onnodig. Wij hadden meer dan genoeg geld voor een splinternieuwe kamer, maar ik zag het kamertje voor 450 op MP en deze was zo goed als nieuw. Dan zie ik niet in waarom ik hem voor 1500 zou kopen. Mijn zoontjes garderobe is duurder dan zijn hele slaapkamer bij elkaar. Voor het bedrag wat ik de afgelopen 4 maanden aan kleding heb uitgegeven kan ik wel splinternieuwe 2 babykamers kopen. Zo kan iedereen voor zichzelf bepalen waar hij/zij hun geld aan uit willen/kunnen geven.
Zo bedoel ik het ook hoor. Laten we allemaal gewoon doen waar we ons zelf goed bij voelen en wat onze portemonnee aan kan. Maar ik 'ergerde' me er een beetje aan dat ik in bepaalde reacties proef dat het een beetje 'raar/onnodig' is als je wel veel geld uit geeft aan een babykamer. Ik denk dat veel meiden het geld er niet voor hebben (en dat begrijp ik heel goed hoor) maar dat is natuurlijk iets heel anders als het er niet voor over hebben. En dan moeten de meiden die het geld er wel voor hebben daar niet op aangekeken worden. Je zou je bijna bezwaard gaan voelen met een peperdure nieuwe babyuitzet!
Ja iedereen moet doen wat ie zelf wilt en idd als je meerdere kindjes wilt krijgen dan is investeren in een goed kamertje geen slecht idee!! Wij kunnen trouwens wel gewoon kamertje halen in een winkel maar vind het persoonlijk niet nodig om heel veel geld aan uit te geven, een babykamer heeft vaak zo weinig geleden dat ik het graag tweedehands koop, kijk andere dingen die meer gebruikersslijtage hebben zou ik wat voorzichtiger mee zijn (maxi cosi, kinderwagen e.d. die hebben wij nieuw gedaan omdat ik daar gewoon mijn prioriteiten had liggen) En ja matrasje zou ik ook nooit tweedehands doen, wij hebben hem toen meegenomen omdat het alles of niets pakket was maar gewoon thuis weggegooid haha, bij de leenbakker heb je voor 35 euro een keigoed matrasje daar laat ik ons kindje niet op een gebruikt matrasje voor liggen.. Het ligt er maar net aan WAAR je je geld aan uit wilt geven... ik ga liever shoppen voor kleding e.d.
wij hebben de kinderkamer van mijn schoonouders gekregen.. wandelwagen van mijn vader, box van de oma van mijn vriend. Zelf hoefde wij niet veel te kopen. Kleertje heb ik veel van mijn zus geleend, zij heeft een jaar eerder een kleintje gekregen, dus precies dezelfde periode.
Wij hebben bijna alles 2e hands gekocht. Kinderwagen Quinny Buzz voor 250 euro Reiswieg + zittertje + regenhoezen Kinderkamer (kast commode ledikant hemel voor 300 euro arrosleep dekbedden setjes 3x babyfoon) Box met lade voor 25 euro Wippertje + flessenwarmer voor 12 euro boxkleed (nieuw) voor 22 euro Matras + maxicosie+ matrashoezen 2x (nieuw)voor 149 euro Verder heb ik heel veel baby kleertjes gehad van mijn schoonzus. Dus ook allemaal 2e hands. babybadje + waskussen + hoezen gratis Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. En echt alles ziet er perfect uit!! Alleen de commode is ligt beschadigd. En wel te verstaan er zit een heel klein putje zo groot als de letter o. En precies op de plaats waar je waskussen ligt. Wij waren dus maximaal 800 euro kwijt. Incl. behang en gordijnen
Babyuitzet heeft ons echt niet veel gekost. Ledikant van tante gekregen, commode ook. Veel 2ehands spullen zoals luieremmer, badje etc van schoonzus gekregen. Heb heel weinig zelf moeten kopen. No way dat ik honderden euro's aan een nieuwe dure babykamer zou uitgeven, vind dat echt heel zonde van het geld.
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Man en ik hebben het heel erg goed en wij hebben het geluk dat we heel goed kunnen sparen. Dus op het moment dat we zwanger waren hebben we alles kunnen kopen wat we wilden zonder consesies te doen. Heb ook nog nooit wat op Mp gekocht gewoon omdat me dat totaal niet trekt. In de familie zijn wij bijna de enige die het financieel goed hebben en in het begin voelde ik me echt bezwaard dat wij alleen maar nieuw en dure spullen hadden staan door de manier hoe dat zei er op reageerden. Maar tegenwoordig heb ik daar echt het lak aan. Ja idd alles is nieuw en idd het was veel geld, maar who cares ik heb het er voor over.
Ondanks dat ik een miskraam heb gehad na ruim 13 weken waren we toch al aan het rondkijken voor spullen voor de babykamer. Wij hebben een serie van Ikea op het oog, maar ben vanaf dag 1dat ik zwanger was op mp gaan kijken. Uiteindelijk heb ik de comodekast die nieuw 100,- was in bijna nieuw staat voor 35,- gekocht. Een kledingkastje die mn nichtje gebruikt bij opa en oma vond ik altijd al heel mooi. Ze hadden het erover dat deze weg moest, dus die word over gespoten in het wit en dat is de kast. Het bedje ben al wel tegengekomen, maar zolang ik nog niet zwanger ben kijk er niet zo heel veel mee na. Maar ben er wel mee bezig. Vind het zonde om zo veel geld uit te geven aan een kamertje als het niet nodig is. Het is namelijk niet zo dat we het geld er niet voor hebben, maar die overige 65,- euro die we bespaart hebben zit in de spaarpot voor ons kindje. Kinderwagen heb ik ook via mp. Maak altijd een afspraak dat ik eerst wil kijken voordat ik besluit of ik het meeneem. Deze was super schoon, stevig en ook weer in bijna nieuw staat. En deze hebben we voor 150,- gekocht. (Uiteindelijk van mn schoonouders gekregen). De box die we wilden was nieuw bijna 150,- euro. Deze hebben we van marktplaats voor nog geen 40,- gekocht. En de rest gaat in de spaarpot. Zo heb ik alles wat ik wil, en spaar alvast voor mn kleintje. (Sorry van mn lange reactie)