n.a.v. het spaar-topic: babyspullen kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij hebben het meeste gekregen..
    babykamer heb ik van de buurvrouw gekregen,
    maxi cosi van de andere buurvrouw..
    baduitzet, klamboe en kinderwagen van mijn moeder..
    box van marktplaats,
    wipstoel gekregen bij abbo..

veel kleertjes krijgen we ook,
    en wat we zelf kopen hoeft natuurlijk niet duur te zijn! ;)

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Natuurlijk moet iedereen zelf weten hoeveel geld je uitgeeft aan de babyspullen. Wij kunnen prima alles splinternieuw betalen maar dat heb ik er gewoon niet voor over. Wij gaan voor het kamertje waarschijnlijk gewoon op MP kijken, bij de IKEA of een hele goede aanbieding ergens anders. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Ik vind 1500 euro belachelijk duur voor een kamertje. Het is niet zo dat ik dan iemand die dat wel betaald veroordeel of dat diegene zich bezwaard moet voelen maar dat is gewoon mijn mening. Ik heb het er zelf niet voor over. Maar zoals ik al zei dat meot iedereen zelf weten.

De wandelwagen wil ik wel graag nieuw, maar hoef ook niet het duurste en nieuwste model. En dat geld eigenlijk voor alle spulletjes.

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Buiten het feit dat we het financieel niet kunnen uitgeven alles nieuw, vind ik het ook wel een kick geven om op mp of kringloopwinkels afte sjouwen en daar dingen goedkoop en mooi op de kop te tikken. Heerlijk gewoon. Commode heb ik wel nieuw omdat die toen niet op mp te koop was (ja ergens in Groningen, maar wij wonen in brabant) en dat was dan alsnog met de benzine erbij even duur geweest. Comode is btw van Ikea-leksvik. Ik wil het ledikantje ook van Ikea leksvik en verder heb ik al aardig wat spul zowel van de zeeman als tweedehands. Badje trouwens ook van de ikea en de badstandaard 2e hands. En als er superaanbiedingen zijn van luiers ben ik er vaak ook wel bij. :D

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    #44 consider, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    Wij hebben alles nieuw gekocht.
    Gewoon omdat het makkelijk konden betalen en we ons oog hadden op een bepaald kamertje.
    Deze was van de nieuwe collectie en stond sowieso niet 2de hand op marktplaats.

We hebben ook alles nieuw gekocht omdat we 2 kindjes willen, en dus bepaalde dingen 2x willen gebruiken.
    En verder had ik geen familie of vrienden waarvan ik dingen kon lenen.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Trouwens...een kennis van mij was tegelijk met me zwanger, en zij kocht echt alles op marktplaats.
    Ze vond het belachelijk dat ik alles nieuw kocht.
    Maar de dingen die ze kocht waren echt verschikkelijk....een wipstoeltje die aan de bekleding te zien zeker al meer dan 10 jaar oud was.
    Tja logisch dat je die voor een prikkie kunt kopen, maar ik had hem gratis nog niet willen hebben.
    Ook koopt zij alle kleding voor haar zoontje op marktplaats, meestal in een heel groot pakket en alles zo goedkoop mogenlijk.
    Niet echt modieuze kleding en vaak verwassen.

Maar goed het is net waar aan je je geld wilt uitgeven.
    Ik weet dat ze geld genoeg hebben...maar ze willen alles stoppen in de verbouwing van hun huis.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    wij hebben alles nieuw gekocht. De bugaboo kregen we van mijn schoonouders, maxi cosi van mijn moeder en de vervolg autostoelen van mijn vader.
    Maar vrienden van ons hebben veel via MP gekocht en daar zitten best leuke spullen tussen

7. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    denk dat het bij marktplaats ook is dat je met afspreken dat je het eerst wilt zien en dan oordeelt van: ja of nee.
    En dan hoef het echt niet zo te zijn dat je met gare en afgeleefde spullen naar huis gaat.

Alleen moet je dat wel durven. Kan me best voorstellen dat het niet makkelijk is om dan inene nee te zeggen. Maar ja, heb zoiets van: in een winkel neem ik ook niks mee wat ik niet wil hebben, hoe leuk het er in de folder ook uit ziet...

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De babykamer hebben we van marktplaats voor 150 euro. Wel wat slijtage maar ik vind dat acceptabel. De maxi-cosi hebben we dan wel weer nieuw maar ik vind veiligheid belangrijk, die zou ik nooit via mp gekocht hebben. De kinderwagen wilden we ook graag nieuw hebben, maar die kun je ook voor een tweede kindje weer gebruiken en we hebben niet het duurste van het duurste. Wipstoel hebben we een goedkope gekocht en bevalt prima. De box en babybadje hebben we tweedehands net als heel veel kleertjes. Speelgoed struin ik rommelmarkten en mp voor af, vind het leuk om te doen en als je leuk slaagt geeft dat toch weer een kick.

Deel Deze Pagina