Goedemorgen, mag ik ook meeschrijven en vooral meelezen? Ik ben afgelopen maandag begonnen met koolhydraatbeperkt eten. Ik vind het wel moeilijk om de balans te vinden tussen de eiwitten en vetten.
Ik kan je de hand schudden. Heb helaas een zeldzame botziekte. In oktober een zware operatie gehad aan mijn bovenbeen en knie. Bijna 10 weken stil moeten zitten en nu langzaam weer wat opbouwen.... En wat gaat dat langzaam en moeizaam.... Ik heb wel een fysio die heel erg met me meedenkt en ook weet dat ik gewicht kwijt wil. Daarom kijken we dan samen naar wat er lichamelijk wel mogelijk is. Misschien voor jou ook een optie? Daarnaast kan ik ook niet leven zonder brood... Avondeten vind ik helemaal niks, voor brood kun je me wakker maken.... Heel knap dat je al wel gewicht kwijt bent!
Ja ik vind brood ook heel lekker. Maar toch maar beperken tot max 3 per dag. Zotten toch best wat koolhydraten in. Vanmiddag voor lunch 3 boterhammen gegeten o. Kwart over 12. Maar heb nu echt wel honger. Maar ja. Mag pas 3 uur-half 4 mijn middagsnack. Anders zit ik eind van de middag weer met honger. Komt nu ook omdat ik spierpijn heb van de training gister. Mijn spieren roepen om eten. Maar laat ze maar van mijn vetjes snoepen. Daar is genoeg van. Haha
Precies. That’s the spirit. Anders afleiding zoeken of ff een blokje omgaan. In het andere topic, aanleiding voor dit clubje, gaat het er trouwens ff lekker aan toe zeg
Mijn menu voor vandaag: O 30 gram havermout, 175 ml amandelmelk en 'n halve appel met wat kaneel M 175 gram broccoli, 75 gram champignons, 100 gram rosbief en een beetje sojasaus T plak kaas en 30 gram grillworst A gebakken peterseliewortel, 125 gram rode zalm en 200 gram bloemkool T 2 gekookte eitjes en wat komkommer
Ik heb juist echt niks met brood. Broodjes soms. Maar cracker of beschuit trekt mij ook niet. Croissantjes worstenbrood wel haha
Nou sinds mijn man zelf brood bakt Haha erg lekker is dat. Tot nu toe op vandaag 2 boterhammen pindakaas 1 klein koekje 2 boterhammen kaas en roomboter Vega saucijzen broodje Straks nog Appel Avondeten Yoghurt Vandaag beetje cheat dag geloof ik
Nou ik zit op mijn handen maar waag me er niet aan, want ik kan je garanderen dat mijn bericht niet zo vriendelijk van toon blijft als die van jou.
Ja ik vind dat dus echt niet normaal. Heb je er weer eentje die het beter weet. En een half brood eten voor de lunch? Dat heb ik nog nooit gedaan, weer zo'n cliche.
Hier vandaag een redelijke dag. O: kwark met cruesli T: banaan L: maaltijdshake , kon niks bedenken T: kop thee en klein stukje chocola (had zin in zoet en chocola vind wel lekker, maar niet zo lekker dat ik de neiging krijg alles op te eten) A: taco's, dat zal wel niet al te best zijn
Ik mis blijkbaar echt iets, zal zo even gaan kijken.... Welkom voor de nieuwe dames! Ondanks de pizza van eergisteren, was ik toch weer 2 ons lichter vanochtend! Ik heb dan ook niet de volledige pizza opgegeten en gekozen voor een pizza met groente ipv vlees. Vandaag heb ik asperges, champignons, zalm en wat puree als avondeten. Nu al zin in, al moet de zalm nog gekocht worden...geen zin in, want dan moet ik de deur uit en het is KOUD
Veel te koud haha, dus heb man op pad gestuurd, kom ik ook niet in de verleiding allemaal lekkere dingen mee te nemen.
Nou, als ik hem op pad stuur neemt hij zeker weten allemaal onzin mee hoor Hij is de reden dat er altijd “troep” in huis is. Snoep en chips zijn voor mij ook niet de reden dat ik te dik ben. Het is bij mij portie-controle en teveel van koolhydraten. Icm zijn die 2 helemaal killing Ik gooi nu echt het roer om en probeer het bij max 3 a 4 sneetjes brood te houden en bij het avondeten meer groente en eiwit ipv pasta/aardappels/rijst.
Ook slim! Ik ben net zelf geweest en heb braaf van alles voor man en kids gekocht maar niks voor mezelf. Heb zowaar net met de kids een negerzoenentaart gemaakt. Staat nu in de koelkast te stijven. Ga er niks van nemen of een piepklein hapje om te proeven. Voorheen had ik gewoon een royaal stuk genomen.
Ja en ook zo lekker weer er op doorgaan. De post erna is mogelijk nog erger. Jammer, want dat is nergens voor nodig.
Haha wat een verschillen he. Snoep is bij mij echt een enorm ding. Brood eet ik liever niet dan wel. Man is een enorme gezondheidsfreak, dus die snackt eigenlijk nooit.