N.a.v. het topic ‘eten, eten, eten’-club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Syane, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Herkenbaar Meintje dat stuk over wegen. Irritant he.

2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik wil me elke maandag gaan wegen, als ik dat ding aan de praat krijg Haha anders dinsdag :)
    Maar ik vind ook wel dat je soms gewoon wat lekkers/ ongezonds mag eten.
    Ik zie het aan familie, die gaan zo streng en hartstikke goed, maar na een tijdje houden ze dat toch niet meer vol.

Ienemiene je menu klinkt goed!

Wij eten alleen geen vlees Haha. Vind t best wel zoeken Nasr wat lekker en gezond is en vult en lactose vrij en vega, en wat de kinderen lusten. Ben t soms zo zat om altijd maar over dat eten na te moeten denken.
    Wij eten deze week:
    Kerrierijst, zelfgemaakte pizza, broodje hamburger (ook zelfgemaakt en vega) met krieltjes
    Omelet met veel groenten en brood en miss een soepje en een gehaktschotel.
    Kinderen lusten alleen de Kerrierijst en de hamburgers Haha.

Nimaso: gewoon geen chips halen dan? Of iets anders? Bij mij helpt altijd wel om zelf iets te maken, dan ben je er al wat langer mee bezig. Wij maakten laatst bij volkomen muffins met fruit. Echt super lekker.

Snoeki waarom snoep jij stiekem? En voor je man / kinderen? Of zoals mijn oom op een verjaardag zo half in de koelkast een stuk taart naar binnen werken :roflmao:

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ienemine ik haal de meeste recepten van koolhydraatarmrecept.nl. Als ik alles registreer op fatsecret dan haal ik wel voldoende vetten op 'n dag. Eiwitten vind ik een stuk lastiger.

Meintje ik neem me altijd voor om niet zoveel te wegen, maar iedere ochtend sta ik toch op die weegschaal.

4. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Qua wegen, ik vind het wel houvast bieden. Maar niet te vaak, want dan raak ik compleet in de stress. Wil het max 1 keer per week doen.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zo. Het boek ' weg met de weegschaal' uit. Is wel leerzaam. Herkennen wanneer je buikhonger hebt. Eet dan iets voedzaams. Smaakbehoefte? Pak dan datgene waar je echt trek in hebt en proef.. proef met zo lang tot de smaak niet meer zo lekker is.
    Of onrust honger. Dat is ook niet erg. Neem dan iets waar je trek in hebt. En eet dat op je gemak op. En vooral veel proeven. Want als je heel goed proeft, dan ben je iets na een paar happen zat. Heel gek.

Verder vandaag geen honger gehad.
    Gegeten: o: kwark met banaan.
    T. Boterham kaas.
    L. 3 boterhammen.
    T. Handje nootjes en havermout reep.

Straks witte bonen net aardappelpuree en kip. En vanavond nog een schaaltje kwark.

Vandaag was echt super makkelijk vol te houden.

Trots op mezelf!

Caruli, Lampie, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Mooi zo!

7. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hoi dames.

De afgelopen week even andere bezigheden gehad. Qua eten en drinken gaat het best. Ben voor mijn gevoel aardig goed bezig. Hoop dat de weeg chaal dat woensdag ook vind.
    Drink in ieder geval minder cola.

De magere yoghurt en kwark komen mijn neus uit. Dus af en toe een minder gezonde keus. Maar skyr bevalt wel.

Het koolhydraat arm brood bevalt wel. Ik koop het in de supermarkt of bij de bakker. Of bak het zelf. Bij de bakker een lekkere mix gevonden
    Verder heb ik de ap kies ik gezond gevonden

Groetjes jolanda

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Goed bezig!

Ik ga het dieet van weg met de weegschaal proberen. Ben benieuwd.

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Helaas niet gelukt met de bloemkoolrijst man had afgesproken een vriend te gaan helpen en zodoende daar blijven eten:oops:.

Hij had friet met stoofpot gemaakt :(.

De rest van de dag wel lekker gezond bezig geweest. Drie broodjes en alleen een speculaasje tussendoor. Dat ging dus best goed.

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat lekker is als vervanging voor magere yoghurt is een Smoothie. Die heb je met groente en fruit zijn kant en klare diepgevroren pakkketjes. Deze leg je 30 te ontdooien en dan maken met melk/ water of sinaasappelsap net wat op de verpakking staat. Smaakt toch weer wat anders.

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat fijn Meintje dat je weer wat mag bewegen. Beter iets dan niets he.Alle beetjes baten.

Ienimiene goed bezig gezondere keuzes oo zo’n dagje weg.

En voor wurmde asperges heeft gegeten yummie hoor ben blij als dadelijk het seizoen weet begint :p

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Het uit eten gaan zit er weer op. Ik heb 2 thee gedronken ipv fris of sap.
    Daarnaast gekozen voor een stukje gerookte forel, het brood wat erbij zat heeft mij dochter op.
    Een een flinke dagjes zonder saus en een groentenschotel.... En daar ging het mis. Het zouden allemaal verse groenten zijn met 1 ei.... Dat kreeg ik ook maar er lagen ook 2 gekookte aardappels bij een een hele kwak rijst en gehad ook hollandaisesaus.... Dat stond er niet bij. Van de rijst heb ik wat gegeten en de saus ook want dat zat over alles heen.

Ik hoop dat de schade meevalt, het was best lekker.

13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ben inderdaad heel blij met mijn 5 minuten fietsen, haha, alleen moet de fysio dinsdag weer komen want mijn knie zwabbert naar binnen...grrrrr

Ik heb ook zo'n zin in de asperges! Heerlijk! Hier in de regio wordt je ermee doodgegooid, dus ga er weer flink van genieten!

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Das wl balen dat je knie zwabbert denk je eindelijk Heej ik mag en dan dit.

Hier net over de grens zit ook een groot asperge hof. Daar kun je ze geschild en al zeer goedkoop krijgen. Heb er echt zin in

15. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant

Die verschillende soorten honger begin ik nu door te krijgen. En daar zit heel veel verschil in merk ik. Wil niet zeggen dat het altijd werkt, hou mezelf ook regelmatig voor de gek.
    Super dat het zo goed gaat Imona!

Hier het menu van de dag:
    O: 2 bruine boterhammen met rosbief en ham+ beker melk
    T: glas sinaasappelsap
    L: is er vandaag bij ingeschoten ivm spoedbezoek dierenarts. Normaal gewoon 2/3 boterhammen
    T: thee + banaan.
    A: ijsbergsla, gekookt ei, selderie en gerookte kip.
    Blikje cola zero en 1.5L water.

@meintje, hoe blij kun je zijn met die 5 minuten he:), balen dat je knie nu weer begint te zwabberen. Hoop dat ze je snel weer wat stabieler hebben.

Wat ik tot nu toe lees doen jullie het allemaal super:thumup:, soms een beetje smokkelen is geen ramp. Daarna er gewoon weer tegen aan!

16. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    @Lampie Oei... Spoedbezoek dierenarts.... Alles goed gekomen?

17. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Zijn al een poosje aan het tobben met onze hond, afgelopen vrijdag al met spoed naar de dierenarts, bleek hij hersenvliesontsteking te hebben. Vanochtend stortte hij weer in, vreselijke pijn en bewoog niet meer. Weer met gang naar de DA en na een foto denken ze aan artrose of een hernia in zijn nek. Dus alles bij elkaar een zielig hoopje hond.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ach wat zielig. Sterkte. Hopelijk knapt hij snel weer op.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Och.. sterkte hoor.. Zo zielig altijd. En je kunt zelf niks doen..

Hier weer 2 ons er af. Halve kilo dus deze 1e week. En dat ondanks het uit eten gaan.
    Dat motiveert!

Caruli vindt dit leuk.
  20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Had me voorgenomen om te gaan wandelen vandaag. Maar vind het veel te koud. Mijn zoontje moet dan ook mee in de kinderwagen.. lijkt me met -6 Hier niet zo'n goed plan.

Dus dalijk maar ontbijten en dan een half uurtje bodycombat in de huiskamer. Zo kom ik ook aan mijn beweging.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina