N.a.v. het topic ‘eten, eten, eten’-club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Syane, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ah duidelijk!
    Zoete aardappel is officieel geen zetmeel.
    Hier snel een link van wikipedia:
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zoete_aardappel

En hier wat recepten. Je kan er ook puree van maken in combi met gewone aardappel. Voor de trouwe liefhebbers van de gewone aardappel:p

https://www.google.nl/amp/s/www.hellofresh.nl/recipes/ovenschotel-met-bataat-en-geitenkaas-585d3454803b503be84f4332%3famp=true

https://uitpaulineskeuken.nl/2016/10/zoete-aardappel-curry.html

Ik doe hem zelf vaak door de pompoensoep of in een curry. Dan vind ik hem het aller lekkerste.
    Ik moet zeggen dat de allerbeste patatjes die ik ooit heb gegeten van zoete aardappel waren. Weliswaar in een restaurant maar wat waren ze lekker:D

*Ik krijg hier trek van...

2. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hoi Dames.

Deels het voorgaande topic gelezen. "Fijn" te lezen dat er veel dames met het dit probleem worstelen.
    Ja ik weet heel goed hoe het moet, maar het is zo verdomde lastig het vol te houden. Ik heb zo langzamerhand ook het gevoel dat ik door alle pogingen om om af te vallen mijn stofwisseling giga de nek om gedraaid heb.
    Ik heb ook met een diëtiste geprobeerd om kilo's kwijt te raken. Helaas kwam ik alleen maar gefrustreerder hier uit.
    Ook heb ik het gevoel dat de ik zo giga op moet letten met wat ik eet en erg weinig marge heb om af en toe eens wat lekkers eet en hier zo giga veel tegen moet bewegen om dit weer kwijt te raken.
    Sinds een week of 2 eet ik nu koolhydraat arm brood en ik merk dat dit inderdaad veel beter vult en ik hierdoor veel minder honger heb..

ik blijf hier nog wel even mee lezen typen.

groepjes Jolanda

2littlemonkeys, Syane en Louise11110 vinden dit leuk.
  3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Welkom Jolanda! En bedankt voor de tip van het koolhydraat arme brood!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Herkenbaar. Heb ik dus ook altijd met appel

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Precies. Dat heb ik ook. Daarom vind ik dit wel heel fijn zo samen doen.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    @Hatsie ah wat sneu. Hopelijk mag ze snel naar huis en is de uwi snel genezen. Zo sneu als ze zo klein zijn.
    Ps gefeliciteerd nog met de geboorte van je meissie

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Welkom!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik vind het juist zo lastig om gevarieerd gezond te eten.
    Ik lust geen brood.
    Kan ik wel yoghurt pakken met fruit ofzo maar ja dat ben ik dan na een paar dagen ook weer beu.
    Plat water vind ik niks (alleen een glaasje als het bloedheet is)
    Maar thee ben ik ook zo beu.

Hebben jullie gezonde tips of schema's die gezond en gevarieerd zijn of mocht je die tegen komen...:)

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Bewegen is voor mij ook wel een lastig ding. Mijn man werkt onregelmatig en daardoor heb ik nooit een vaste avond dat ik zelf kan gaan sporten. Wil wel weer vaker naar het werk gaan fietsen. En daarnaast wandelen als ik overdag vrij ben of samen met de kids. Alle beetjes helpen.

10. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Sporten is niet mijn ding , vind naar een sportschool gaan echt afschuwelijk.
    Heb nu met een vriendin afgesproken dat als ik mij weer goed voel dat we de ene week gaan zwemmen en de andere week een stuk wandelen.
    Qua eten ben ik niet moeilijk, ik vind gewoon teveel dingen lekker.
    Chips En dingetjes om te snaaien hebben we eigenlijk nooit in huis ( alleen met verjaardagen) maar ja de winkel zit hier om de hoek dus ik ging er smiddags wel eens heen om dan wat te halen en stiekem op te eten.

Het frustrerende is nog dat ik een man heb met een ontzettende snelle stofwisseling en als ik zie wat die allemaal eet pfff
    En gewoon praktisch niet aankomen , het is zo oneerlijk

Caruli vindt dit leuk.
  11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb ook een hekel aan de sportschool. Loop genoeg op de dag zelf met 3 kids en ben blij als ze savonds op bed liggen. Vaak moet ik er snachts nog een paar keer uit.
    Ik ben geen grote eter maar als ik eet is het lekker haha. Croissantjes ipv brood. Toastje met meerkaas enz

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Net thuis van werk en zoonlief ophalen.
    Half 1 voor t laatst gegeten en heb hongerrrrr!

Eerst een beschuitje met kaas. Barst van de koppijn.

Zoonlief trouwens opgehaald met 38 graden koorts..
    Verkouden en tandjes die doorkomen.. phoe..

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oeh pas op dat je niet te weinig binnen krijgt hoor. Ik heb ook vaak hoofdpijn en denk dat het komt door te weinig binnen te krijgen
    Ah sneu voor je mannetje. Hopelijk komen ze snel door.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Welkom hier!

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Daarom hou ik dat eetdagboek bij. Dat helpt enorm in overzicht en inzicht krijgen.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Welkom bij ons clubje!

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

Ja was gewoon slap van de honger..
    En heb trek in een wrap met zalm maar dat heb ik niet in huis. Beter maar.

Ja komen 4 tanden aan de bovenkant tegelijk door.
    Vanavond maar een zetpil voor het slapen.

Tja. Het hoort er bij eenmaal bij..

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Zit waarschijnlijk dan teveel tijd tussen. Misschien standaard een appel of iets anders in je tas doen.

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Welkom voor de nieuwe dames.

Ik vind persoonlijk de Wasa vezelrijkcrackers (weinig calorieën) wil erg lekker, met kaas of pindakaas of appelstroop....

Een tip om skyr wat aan te vullen, wetabix erdoorheen. Meteen een bom aan vezels binnen. Als je je eetpatroon agnost wil dit wel vaak doorwerken in de darmen waardoor het allemaal wat moeizamer gaat.... Vezels willen dan wel helpen.

Ik heb een doosje met ongebrande ongezoute naturel gemixte noten staan. Lekker voor tussendoor.

Nog even een het is weer asperge tijd, dan kunnen we ons daar helemaal vol aan eten zonder veel calorieën binnen te krijgen. Ook lekker als soep, gebonden maar wat gezinseert is de heldere. Ook lekker ter afwisseling.

Wat ook lekker is (IPV toetje) is 's avonds en Goudreinnette schillen, klokhuis eruit. In een bakje met wat kaneel en dan even in de magnetron.... Soort eigengemaakte appelcompote. Ik weet het graag warm.

Qua drinken heb ik het makkelijk, drink alleen water en thee.... Maar wel jammer dat ik niet gewoon af kan vallen door bv cola te laten staan ofzo, haha.

Caruli en Syane vinden dit leuk.
  20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oké.. Nu zit ik dus op een punt dat ik wil eten eten eten.. net een appelkoek naar binnen gewerkt. Stod al weer bij de kast vo9 wat anders maar heb m dicht gedaan.

Nu stik onrustig. Jeukende kiezen.. vreselijk...

Deel Deze Pagina