@sjorsje Mijn oudste was ook iets te zwaar (een halve kilo), dus wij hoefden ook niet langs te komen. Over een jaartje even een check-up. Wel heel vervelend voor je dochter dat ze er mee zit. Hoe oud is ze nu? (Als het ergens al genoemd is, sorry, heb ik dan waarschijnlijk overheen gelezen...)
@Caruli heel veel succes morgen @sjorsje wat vervelend voor je dochter. Is altijd rot om er net buiten te staan. Heb ik vroeger ook gehad. Maar dan door een stoornis vroeger. Ik had 1 vriendin. Maar van haar ouders mocht zij niet meer met mij omgaan. Toen had ik niemand meer. Het buitenbeentje van de school. Uiteindelijk komt het goed. Zie hier. 24. Getrouwd. Eigen huis en een kind. En een leuke goede vriendengroep om me heen. Wel goed dat de GGD het opmerkt en er wat aan wil doen. Hier morgen nog een hoop te doen voor het weekendje weg. Huis een beetje aan kant maken (mijn schoonzus komt hier een weekend in huis om op de hond te passen) Kleren wassen. Nog wat boodschapjes doen en de koffers inpakken. Jeetje wat moet er voor mijn zoontje veel mee zeg! Complete volksverhuizing! Zetpillen Dentinox Neusspray Luuf Tandenborstel Tandpasta Vitaminendruppels Kleren Pyjama Beddengoed Speelgoed. Zwemspulletjes Flessen Voeding.. En nog veel meer. Heb het idee dat ik veel te veel mee neem.. naar dit zijn dingen die ik toch bijna dagelijks gebruik.. dus ja.. Jullie nog tips om mee te nemen voor de kleine man?
@2littlemonkeys ze wordt in juli 11. Imona, Jij ook al zo'n leuke jeugd dus. Volgens mij is je lijst aardig compleet.
@Caruli, heel erg veel succes morgen. Hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen! @Imona, alvast een heel erg fijn weekend! @sjorsje, wat sneu voor je meisje. Is er nog iets uit het gesprek gekomen waar je mee verder kunt?
@meintje we moeten het op school met de leraar gaan bespreken. Of in ieder geval daar navragen hoe ze in de klas samenwerkt met andere kinderen.
Het kan nog alle kanten op! Toen ik 11 was werd ik gepest en had 1 meisje de hele klas tegen mij opgezet. Ik had letterlijk geen vriendinnen of sociale contacten want mijn moeder had geen geld voor sport en al die activiteiten. Uiteindelijk ben ik, als enige van mijn klas, naar een bepaalde middelbare school gegaan en had binnen No time allemaal vrienden. Sterker nog, ik was 1 van de populairste kinderen van de school Wel goed dat ze er aandacht voor hebben. Dat was vroeger wel anders....
Het uiteten was heerlijk. Ik heb nergens op gelet. We aten spaans/mexicaans. Ik stik naar de knoflook... Maar het was heel lekker. Vanaf nu weer terug naar het goede eetpatroon. Zijn wel een aantal balansdagen voor nodig om dit te compenseren.
Ja ik ben door die stoornis heel erg gepest vroeger. Die stoornis uitte zich in lichamelijke klachten. Spierspasmen en tremoren of juist spier slapte. Alles op de willekeurige spieren. Soms zo erg dat ik niet eens kon lopen of kon ademen of normaal iets kon pakken. Bedenk eens welke spieren je allemaal zelf kunt bewegen. Nou in die spieren had ik spammen. Bijna niet uit te leggen. Is een conversiestoornis. Een psycho-somatische aandoening. Die aanvallen werden veroorzaakt door stress. Maar ik liet me niet op mijn kop zittenen ging gewoon naar school. Met een kruk. Moeite doen voor elke stap. Nou. Daar werd ik dis gruwelijk mee gepest. Uitgescholden voor poliokind en noem maar op. Tot ik het zo zat was. Ik pakte die kruk vast als een honkbal knuppel en heb 1 van die populaire jongens uit een hogere klas zo hard tegen zijn schenen geslagen dat hij een week mank liep. Ben daarna nooit meer gepest. Heb daar geen straf voor gekregen van docenten. Die vonden het heel goed van me. Ze mogen geweld natuurlijk niet aanmoedigen, maar ze hebben me er nooit op afgerekend. Soms is het niet anders. Soms moet je op die manier voor jezelf opkomen.. Maar als je dan uithaalt, doe het dan wel zo dat ze niet eens meer bedenken om 1 verkeerd woord te zeggen. Niet alleen kinderen hoor. Net zo goed volwassenen. Mijn mentor op het mbo.. Die vond dat ik maar een jaar moest stoppen met de opleiding en dat ik maar opgenomen moest worden in een psychiatrische inrichting. Heb de beste man toen ook heel duidelijk verteld dat het enige waar hij mee te maken had mijn opleiding was. En dat ik voor mijn gezondheid mijn eigen keuzes prima zelf kon maken. En als hij nog zon opmerking zou maken ik naar het bestuur van de school zou stappen. Helaas heeft hij me wel laten zakken voor mijn examen. En moest ik een verlengd traject doen om alsnog te slagen. Heb nu trouwens geen last meer van die aanvallen hoor. Alleen na extreme stress situaties. Maar ook dan heb ik het ons er controle. Mensen die mij niet kennen zien het niet eens. Ja de wereld is kei hard als je 'anders' bent. Heb vanaf mijn 11e af en aan bij psychologen gezeten. Ben nu 24. Maar ik ken mezelf beter dan menig ander persoon. Maar ik ben er wel heel veel sterker uit gekomen. Hoop dat dat voor jouw dochter ook geldt.
Imona heftig hoor. Fijn dat het nu zo goed met je gaat! Fijn weekend! Sjorsje wat sneu voor je dochter zeg. Fijn dat er aandacht voor is, en slim dat d'r vader mee gaat. CAruli spannend vandaag dus! Sterkte en hopelijk verloopt alles soepel. Syane klinkt heerlijk hoor! Als je er maar van genoten heb he Wij vertrekken zo ook naar het Zkh maar voor een kleine ingreep, dochter krijgt buisjes. Stelt niet zo veel voor maar vind t toch ff spannend. We hebben dochter al beloofd dat we een ijsje gaan eten daarna maar miss neem Ok wel gewoon koffie. Nou succes vandaag allemaal!
Heftige verhalen zeg! Sterkte voor degene die nu in het ziekenhuis zijn met hun kids! Hoe klein de ingreep soms ook is het iets zo heftig om je kindje zo te zien. Ik hen vanmorgen nog even gewogen en sinds maandag gewoon -1.3 kg heb het 3x nagewogen haha
Thanks meiden. Ienemine, zo zeg dat is veel! Knap hoor. Ik zat vanochtend op het gewicht van maandag, ben gelukkig het teveel aan vet eten dus weer kwijt. Glass, succes met de buisjes. Syane, nee ze spreekt verder niet af. Er is een meisje dat wel eens ooit wil afspreken, maar dat heb ik dan weer liever niet. Bijv met de carnavalsoptocht van school wilde ze ineens met Lianna een wagen maken. Maar wat bleek nou, ze wilde dat per se met een skelter doen en die bij hun thuis was verkocht. Dus had ze die van Lianna nodig. En zo zijn er wel vaker dingen waar ze Lianna voor wil gebruiken en daar pas ik voor. Fijn dat het etentje geslaagd was. Nou weer in het normale ritme.
Hier alles gereed maken voor het weekend. Huis nog even schoonmaken. Laatste boodschapjes. Kleren wassen. Koffers inpakken.
Goedemiddag allen Niet echt aanwezig geweest afgelopen 2 dagen, maar wel flink gaan sporten gisteren (krachttraining) en geen al te gekke dingen gegeten. Sterkte met de operatie! kllinkt heftig hoor Vandaag: - 2 volkoren boterhammen met light chocospread (ja bijna elke ochtend hetzelfde ) - 2 wortelen in stokjes met pompoen hummus van de ah (de beste) - tas soep met een ah slaatje (marokkaanse kip mmm) straks nog - fruityoughurt met een dadel - rundshamburger met gekookte aardappels en snijbonen
Imona alvast veel plezier. Fee89 eet jij niet te weinig als je zoveel sport? Menu vandaag O havermout, amandelmelk, lijnzaad en een stuk appel T 2 koppen koffie M omelet van 2 eieren en 100 gram groente en 'n plak kaas T koolhydraatarme chocolademelk A biefstuk, 300 gram groente en frietjes met een beetje mayonaise T 1 kop koffie