Ja, ik denk dat ik daar ook voor ga. Zat er ook niet in een paar maand aan immers. Moet wel een beetje leuk blijven.
Je kunt toch naar 1200 streven. De ene dag haal je het niet en de andere met gemak. Ik hou ook rond de 1200 aan. Meestal lukt me dat goed. En ik eet best veel en gezond. Vandaag bijvoorbeeld: O: 175 gram Skyr T: Sinaasappel L: 5 Volkoren knäckebröd met 20+smeerkaas en verse stukjes rauwe paprika erop. Daarnaast nog 2 tomaten. T: appel A: salade blauwkaas-peer-druif-frambozendressing (van de Appie) T: 2 gekookte eieren Dit zijn 1035 kcal en ik heb echt geen honger.
Ik red t niet hoor, op tussendoor alleen een appel of 2 gekookte eitjes. Ik was de skyr trouwens vergeten mee te nemen van de week. Wel hutenkase geprobeerd maar dat vind ik maar zo zo. Vandaag 2 boterhammen met pindakaas, Sinaasappel 3 boterhammen met appelstroop. Kaas en boter. Halve appel. Yoghurt met 2eL Granola. Halve appel Macaroni Zo nog iets maar weet nog niet wat, miss een cracker met tomaat oid. Ik probeer wat meer groenten te eten, dus prop overal tomaat, paprika, komkommer oid op.
Ik eet het sowieso niet met 1200 of 1300 hoor! Mijn schema zit tussen de 1700 en 1800. Dat is prima te doen. Vanavond nog een pizza gegeten om het weekend af te sluiten. Morgen weer geloven aan de weegschaal en er weer hard tegen aan!
Ik heb net nog gehoord van mijn afvalcoach dat je echt niet onder de 1200 calorieën mag komen op een dag, want dan pleeg je roofbouw op je lichaam.
Nou, ik ben olv een diëtiste jaren geleden veel kilo’s kwijtgeraakt met 1000 kcal per dag. Dus de meningen daarover verschillen. Ik geef alleen het voorbeeld van een dagmenu wat 1035 kcal om te laten zien dat 1200 kcal prima kan zonder echte honger.
Ik denk ook wel dat het kan, maar ik vraag me wel af of het nog gezond is. Mijn uiteindelijke doel is gezonder worden, niet perse het afvallen en ik vraag mij af of een crashdieet (zo zie ik 1200 of minder toch wel een beetje), daar een goede bijdrage aan is of dat ik beter op 1500 ga zitten en er langer over ga doen. Ik weet uit ervaring (helaas) dat ik zelfs de dag wel rond kom met 600 cal. Maar gezond is het verre van.
Oh maar dat is toch prima. Doe waar je je goed bij voelt. Ik zit meestal nu rond de 1200-1300. Soms zit ik vol bij 1000 en soms pas bij 1500. Ik kijk ook meer per week. Dus dat ik per week gemiddeld op 1200 kcal uitkom.
Ik doe er liever wat langer over idd. Zie het bij tante ed ook, heel snel afvallen maar ook weer snel aankomen omdat je een dieeet niet vol kan houden. Ik moet echt weer even de levensstijl knop vinden. Waarin ruimte is voor wat lekkers, maar wel gezond. Toen ik begon met volle spullen eten, bv zalm, avocado. Roomboter ed viel ik juist af. Alleen ik ben nu het gevoel voor porties helemaal kwijt. Neem ik als tussendoortje 2el yoghurt bijvoorbeeld maar dan wel 3 keer opscheppen met avondeten omdat ok honger heb. Ik moet echt even vinden hoe niet dikke mensen dat doen
Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Resultaat na het weekend. 1 kg er bij. Maar denk dat dat er vrij snel weer af is. Zal een heel eind vocht zijn.. het bestaat niet dat je 1 kg vet in 1 weekend er aan eet.
Wat is iedereen goed bezig top Jullie menu’s zien er top uit. Hier gister op de weegschaal helaas wat aangekomen. 500 gr maar was te verwachten. Vandaag ziet het er als volgt uit: Ontbijt: 2 crackers pindakaas Tussendoor: bakje magere yoghurt Lunch: groente loempia Tussendoor: 2 mandarijntjes Diner: lunchsalade Vanavond heb ik cursus, dat wordt snel op het werk wat eten vandaar de loempia in de middag en de salade s’avonds. Hier probeer ik rond de 1500 kcal aan te houden per dag omdat ik een licht actieve baan heb en anders honger krijg tussendoor. Het sporten gaat hier nog niet zo top maar we hebben gister met een aantal besloten om volgende week met een wandeltocht van 30km hier in de buurt mee te gaan doen. Zie bijgevoegd een fout van mijn salade
Tevens heb ik me voorgenomen om meer zelf te gaan koken. Nu doet mijn man dat vooral en die toch vaak van de wat ongezondere maaltijden, of extra kaas en sausjes enzo..... voor mij hoeft dat niet zo. Caruli hoe gaat het in het ziekenhuis? Als enig idee wanneer jullie naar huis mogen?
Twee eetlepels yoghurt vult ook niet druif. Wel lastig he dat porties uitvinden. Vaak zijn die ook weer afhankelijk van je gewicht. Imona dat kan inderdaad vooral vocht wezen die kilo erbij. Over de discussie crashen met een dieet of niet. Hier ben ik op 1500 kcal uitgekomen door een formule die bij het abonnement van onze online voedings coach hoort. Je kunt het instellen op hoeveel je in een week wil afvallen. Maar ze raden aan 500gr per week. Ja jullie lezen het goed wij betalen maandelijks voor een voedingscoach die werkt met dagmenu’s en weekmenu’s inclusief recepten en indien gewenst begeleiding door middel van mail contact. Het werk heel goed alleen doen we er te weinig mee momenteel omdat ik een emotie eter blijf en vooral veel snoep. En mijn man het niet altijd ziet zitten om te koken volgens een weekmenu
Snoekie, die salade ziet er goed uit. En 30 kilometer? Na de 5 zou ik al afhaken (waarschijnlijk al eerder, haha). Caruli nog nieuws? Menu van vandaag; O omelet van 2 eieren met paddestoelen T kwark, lijnzaad en frambozen L 2 kha boterhammen met zalm T 2 kokosballetjes T komkommer met tonijnsalade D chinese groenten met garnalen Ik moet van 13.30 tot 19.00 uur werken en daarom maar 2 tussendoortjes achter elkaar en als ik dan thuis ben avondeten.
Ik heb me sinds vrijdag aangesloten bij Slank met Linda. Volgens mij zo'n zelfde concept alleen betaling in 1 keer, en dan tot het eind van het jaar via mail en facebook begeleiding. Ik ben er nu al superblij mee.
Hopelijk mogen we vandaag naar huis maar dat horen we straks.... Thuis kan hij ook rusten en herstellen. Pijnmedicatie kan thuis ook dus... ik wil naar huis haha heb de koffer al klaar staan.
Ik hoop dAt jullie zo naar huis mogen CAruli. Sorry typ mobiel dat lukt niet echt lekker vandaag. Reageer vanavond nog ff!
Caruli ik duim voor jullie. Nou mijn lijndag is verpest, haha. Op het werk kwamen ze langs met een yoghurtsmoothie ofzo. Was best lekker.