N.a.v. het topic 'Ergernissen tijdens de zwangerschap'..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ratatosk, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En idd die opmerkingen over het gewicht van de kleine.
    Eerst was het gooooooh zo klein en mager ( door zijn reflux)
    En nu is het gooooh hij word flink hoor( eet nu beter na de goede voeding) is nooit goed heh.

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik vindt het zo irritant als mensen vragen is het een jongen of meisje terwijl hij geheel in het blauw is en een blauwe hoes in zijn maxicosi heeft!
    verder krijg ik steeds te horen ohh wat is hij klein, zeker net geboren grr nee mevrouw hij is AL bijna 3 maanden! wordt er zo moedeloos van om elke dat aan te horen. vindt mijn zoontje juit super groot worden, want hij was maar 46cm en nu al 60cm!

verder wil ik even op iets reageren als ik mijn zoontje in ons leven zou moeten mee laten draaien dan zouden wij het heel moeilijk hebben. hij kan heel slecht tegen te veel prikkels en moeten wij ons dus aanpassen aan hem. Geen aanval of iets hoor

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0

Ik heb het dus andersom. Paar dagen geleden nog... Roze lakentje, roze shirtje en een roze speen...
    Is het een jongen of meisje?
    :(:(:(

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hahaha, echt apart he!

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hihi lol.

Hier vroegen ze ook is het een jongen of meid?
    Uhhh stekels, blauw broekje en geruit bloesje aan???

Dus mijn man zegt: zoontje.

Zegt ze, kom maar binnen met je dochter.....oke hihi hebben maar niet gereageerd maar erom gelachten toen ze weg was hihi.

Was btw de assistent van de arts die de echo zou maken van onze 2de hihi.Nee de dochter zit in de buik kwamen we achter :p

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Wij hebben een roze Bugaboo....en nog stellen mensen de vraag!

7. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk

Haha maar een zelfverzekerde Jongen durft ook in het roze te gaan haha

8. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Ik bedoel ook helemaal niet dat iedereen die het anders doetfout is of het verkeerd is ofzo.

Mijn ergernis was dat mensen uit onze omgeving niet konden geloven dat mijn vriend en ik niet helemaal van ons padje af waren door alle veranderingen.

En dan kwamen er uitspraken ja wacht maar tot over een paar maanden dan piep je wel anders.
    En dat irriterende me

Er kwam hier in het topic een reactie dat het misschien arrogant over zou komen. En daar sloeg het zinnetje op dat in een normale situatie een kindje redelijk normaal mee zou kunnen draaien.

9. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    telkens als mijn dochtertje kwijlde, ow ze krijgt tandjes, ze krijgt tandjes...(vanaf dat ze drie/vier maanden was) NEE die kreeg ze niet, ze kwijlt gewoon veel :)...

Nu ze ouder is, kwijlt ze idd wel vaak, als ze tandjes krijgt, maar toen ze klein was kwijlde ze gewoon vaak...

Ow...kan zoveel dingen bedenken, erger me zo en zo nu veel meer aan schoonouders, als ze al binnenkomen...

- Ow wat is ze weer veranderd, elke keer veranderd ze zo (zien ze d´r een week niet)
    - altijd wel een opmerking over d´r haar...(elke keer dat ze d´r zien') ´wat een krullen, wat een springerig haar (wat is dat?!) ja we weten nu wel dat ze krullen heeft en dat het weer een milimeter langer is dan vorige week
    - eigenlijk komen ze alleen langs voor haar ´we moeten haar wel weer zien hoor, het is al weer een week geleden´ dusja savonds afspreken heeft natuurlijk geen zin...want ze MOETEN haar zien
    - over onze dochter praten als andere erbij zijn, alsof ze zelf de moeder is...´ja dat vind ze zo leuk blablabla, alsof zij dat weet....ik ben toch de hele week bij d´r´
    - van alles kopen/willen doen met haar, terwijl ik met heel veel zoiets heb van, ja...dit is onze dochter en wij willen die dingen voor het eerst met haar doen, jij hebt je kans gehad...soms lijkt het netalsof ze weer moeder wil zijn...ze koopt ook van alles voor bij haar thuis, maar we komen daar helemaal niet zo vaak...(moet ze zelf weten natuurlijk, maar ik vind het dan zo zonde van het geld denk ik dan, maar elke keer is er wel weer wat nieuws...) Ze begonnen al over disneyland parijs toen ik nog zwanger was...terwijl ik helemaal niet met met schoonouders op vakantie wil! Laat staan daarheen met een kleintje, misschien leuk als ze 6 zijn ofzo, maar ik ga liever met m´n ´gezin´

ach ik erger me de laatste tijd eigenlijk aan alles wat ze doen. SM paste eerst 1 dag in de week op, maar ik heb nu ouderschapsverlof dus past ze niet meer op, want ben fulltime thuis.
    Ik ben hier superblij mee, vind het maar niets, bepaal liever zelf allemaal hoe ik het wil doen!

Nu zwanger van de tweede en misschien dat ik me daarom ook nog wel meer erger hoor...maar als ik het hier zo allemaal lees...ergeren heel veel moeders zich toch wel aan de schoonouders haha
    gelukkig ben ik niet de enige!

10. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA mijn SO hebben het al over zwemmen, logeren, noem maar op....
    Het is geen leen puppy die je even op haalt als je een wandeling wil gaan maken.
    En al die dingen, doen we inderdaad lekker zelf. Ons kind, gaan wij van genieten. Moeten ze er zelf nog maar een proberen te maken!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja, van dat kwijlen herken ik wel! Maar weten mensen dan niet dat het gewoon bij de ontwikkeling van de kaakspieren hoort ofzo?

Oohhhh en onze kleine meid heeft nogal last gehad van eczeem.
    En natuurlijk heeft ze volgens iedereen koemelkallergie, want dat is ook zo'n modeverschijnsel op het moment (oh ja, heel veel hebben het echt wel). Dus nu moet ik maar op dieet.
    Volgens de HA is het "gewone" baby eczeem, maar daar moet ik dan maar niet naar luisteren....doodmoe word ik er van!

12. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Dat iedereen zo'n beslag op ons legt. Als we een week niet langsgaan worden we platgebeld waar we blijven. hebben 3 oma's en onze eigen ouders, broers en zussen. Daar kunnen we toch niet elke week heen gaan???? Bah, wordt er niet goed van.
    Vandaag ook weer. Komt schoonmoeder langs terwijl ik op het punt stond om naar een afspraak te gaan. Tja helaas pindakaas, had je maar eerder moeten bellen, dan had ik wat kunnen regelen. Maar niet 10 minuten vantevoren.

En al die mensen die denken met hun hoofd in de kinderwagen te mogen. Is toch niet leuk voor me meissie. Hoe zouden ze het zelf vinden als ze ´s nachts wakker worden en er staat een vreemde over ze heengebogen.

En me schoonmoeder die me achter de wagen wegduwde toen manlief aan me VROEG of zijn moeder ff mocht duwen. Kreeg de kans niet eens om te reageren. Heb manlief ff heel goed duidelijk gemaakt dat ik zelf wel aangeef als ik wil dat er iemand anders achter loopt. Meissie vindt het fijn om een bekend gezicht te zien. Het last van eenkennigheid op het moment (hopelijk sprongetje).

Mijn hormonen zijn in elk geval weer heerlijk op proef gesteld.

13. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

sommige mensen...:( je zou ze soms

14. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik zou doen? Ik Schoonma bellen of het goed is dat we zondag komen en dan broers en zusssen ook inlichten! Kan iedereen daarheen! Urrtje of 2 en weer klaar. Maar wekelijks, no way.... Heb ook een eigen leven hoor, hahaha!

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat klink jij als een lieve en gezellige schoondochter ;)

Is er een reden voor dat bovenstaande jou zo egert? Ik lees alleen maar dat ze interesse voor jouw kleine hebben en ook leuke initiatieven nemen.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    :$ Wat een reactie zeg :(

Ging jij nooit leuke dingen doen met jouw opa en oma...?

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @ME81: tja...zijn je schoonouders gewoon niet heel erg enthoussiast?

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    24 uur nadat ik was bevallen; wat zie je er slecht uit... :(
    ik weet dat er geluksvogels zijn die er als een prinses bijliggen maar ik denk dat in de meeste gevallen de dames er niet erg topfit uitzien. Had ook al 3(!) nachten niet geslapen.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha herkenbaar, ik was snachts bevallen. En de middag kregen we visite: Je ziet er wel moe uit zeg??
    Ja hallo vind je het gek... Net bevallen en een nacht overgeslagen. Zou niet goed zijn als ik er op en top uit zou zien wel;)

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel, alleen jammer dat ze in het dagelijks leven gewoon schijt hebben aan ons en onze wensen.
    En het is niet zo dat ze dan alleen voor de leuke dingen kunnen komen.

Deel Deze Pagina