Zoek dan mijn andere posts maar eens op, dan kun je lezen hoe zuur ze ons het leven maken. Hebben alleen interesse in leuke dingen. nou ik sla dan even over. Mijn pa ligt op sterven, ze denken nog enkel aan zichzelf!!
ooh ik irriteerd me ook zo erg! -vooral nu Esmée veel wil spelen.. schoonmoeder neemt haar altijd op schoot tot huilend (van esmée ) toe! -altijd zeuren dat esmée hun niet kent.. nee als je 1x in de maand langskomt of wij na hun, tja dan kent ze je niet.. - zeggen toen ik bevallen was, dat ik erg moe was maardat ze niet snapte waardoor want mijn bevalling duurde maar 2.5 uur.. - mensne die vragen of het een jongen is.. uhmm ze heeft een rokje aan??? phoe dit lcht wel erg op!
met mn moeders ouders niet nee. Met vaders ouders zeer sporadisch! (3x gelogeerd, 1x fietstocht toen oom en tante met kids er ook waren, 1x wezen winkelen) Maar daarom zijn ze nog niet minder opa en oma!
Schoonmoeder die in 2.5 jaar tijd samenwonen maar 2 keer (!!!nee, serieus) langs is geweest en nu ineens 4 keer in 1 week tijd voor de deur staat... Terwijl ze onze relatie nooit heeft goedgekeurd, tegen mijn zwangerschap was en in 9 maanden tijd geen enkele keer geinteresseerd was... LEUK! not Of ehm... mijn moeder die gewoon doodleuk de kleine bij me wegpakt, zonder iets te vragen of te zeggen, om vast te houden op dag 1... Of mijn vader die op dag 1 tegen mijn nichtje zegt: "HEB JIJ D'R AL VASTGEHOUDEN? KOM HIER!" Ehm pap... zou IK dat niet even bepalen??? Of ehm... schoonmoeder die zegt dat ze met d'r koortslip echt wel bij d'r kleindochter van 2 uur oud mag zijn, en d'r ook echt wel vast mag houden en mee knuffelen... Ik wist er allemaal niks vanaf Dat is dus mooi NIET doorgegaan...!!!!!!! En schoonmoeder die vervolgens een half uur later zegt dat de kleine helemaal niet zolang aan de borst hoeft, dat ze na een paar minuten drinken voldoende hebben en daarna alleen nog maar voor het lekkere eraan "hangen"... (voel me verdorie nog steeds kut dat ik de kleine vroegtijdig van de borst haalde omdat zij zo nodig d'r wilde zien... ik lag boven... gisteren was ze er weer en heb dit keer heeeeerlijk een uur boven gezeten. Lekker in badje gedaaaaan, daarna rustig aangekleeeed, toen gevoed ) Oh oh oh... mensen!!!!
Grappig om te lezen allemaal! En ik kan eigenlijk vaststellen dat het bij ons allemaal meeviel, in vergelijking met sommigen hier! Oké, er zijn altijd mensen die zich komen moeien of met goedbedoelde raad aankomen, maar zoals ik zei, het viel best mee! En mijn kind uit zijn bed plukken! Ik zou gek worden! Is het een jongen/meisje, die vraag heb ik dan wel regelmatig gekregen, ook toen mijn dochter in een roze voetenzak lag en een roze truitje aanhad.. Dan vraag je je toch af of de mensen nadenken als ze iets zeggen, of gewoon iets vragen omdat ze niet weten wat zeggen!
@Virginie Ja dat blijft me toch steeds verbazen die jongens/meisjes vraag! Al had ik het zelf een paar weken geleden, ik zag een bekende en ze had haar 9 dagen oude babytje vast in een wit pakje... Had wel een vermoeden dat het een jongentje was maar goed ik weet nu zelf hoe vervelend het kan zijn als mensen het verkeerd benoemen... dus ik kon niet vragen wanneer is hij of zij geboren dus ik ging maar voor safe met vragen als... Wanneer ben je bevallen... tot ze zelf zijn naam noemde haha
@Virginie: zo werden wij gisteren gefeliciteerd met onze dochter, haha. Oke, aan zijn kleertjes kan je het niet echt zien (lichtblauwe broek, rode slofjes, paars/wit gestreept mutsje: behoorlijk neutraal), maar zijn naam is toch echt een jongensnaam! Ach, ik moest er wel om lachen. Maar degene die ons feliciteerde schaamde zich dood! Zij vond het juist een meisjesnaam (en de tweede naam ook), dus daarom dacht ze dat het een meisje was. Waar ik me (nu) vooral aan erger zijn AL die mensen die zeggen dat ze wel langskomen als het wat rustiger is. Waardoor het dus NU heel erg rustig is. Ik zie nu alweer aankomen dat iedereen pas over een paar weken op kraamvisite komt, en dan heb ik er dus geen zin meer in... (Was de vorige keer ook zo, en toen zat er de kerstvakantie tussen, nu natuurlijk de zomervakantie...)
How of de opmering van mijn schoonzus, die spant de kroon nog steeds hier. sz: ga je BV geven Ik: ja sz: mogen we dan geen flesje geven? ik: Nee de eerste weken maanden geen fles: sz: Ow maar dan kolf je toch wat melk af en dan kan IK een flesje geven. ik: Nee dat is dubbel werk sz: Maar ik wil een flesje geven als hij geboren is Ik: Nee puur uit de borst sz: Ga je dan hier met je blote tiet zitten? ik: ja hoe anders??? Hihi zo brutaal en raar mens is ze. Maar ze heeft dikke pech hoor.Mijn kind mijn regels.
ik zou ook niet kolven hoor alleen omdat ZIJ dan een fles kan geven! Zou weleens willen weten hoe ze wil voeden zonder blote tiet kind onder je kleren stoppen ofzo? en ach, in de praktijk valt het vaak mee wat je aan bloot zie!
Waar ik me aan erger is dat sommige kennissen al vanaf het begin dat ik zwanger was riepen oh als de kleine er is dan komen we zeker een keertje langs. Nou je raad het al ze zijn nergens te bekennen. Iedereen mag van mij langskomen is van harte welkom maar het hoeft ook niet persee. Maar ga alleen niet iets roepen omdat je denkt dat je dat moet zeggen als je het toch niet meent.
Ik erger me er aan dat m'n sm zo zeurt dat ik nog bv geef. Elke keer als ze me ziet vraagt ze of ik nog bv geef. Waarom ze dat persé wil weten weet ik ook niet. Volgens mij is ze er van geobserdeerd. Toen ik in m'n kraambed lag met behoorlijke stuwing kwam ze binnen en er kon geen 'hallo' af. Het enigste wat ze zei was: "wat een gemoed..." (lekker woord voor borsten..) Als ik wel eens in de woonkamer voedde waar zij bij was ging ze er echt met haar neus boven op zitten... Ze heeft pas aan mijn dochter van 8 gevraagd of de jongste wel eens in mijn knoopjes gebeten had... Ik vond dat zo stom toen ik het hoorde. Pas vroeg ze hoeveel bv ik nog gaf op 1 dag. Volgens haar is 1 keer wel genoeg, alsof zij ook 1 keer per dag drinkt... Ik ga maar eens een raar antwoord bedenken voor haar als ze het de volgende keer weer gaat vragen... Dom mens!
Iiieew Eliza78, KNOOPJES? Ik word hier ter plekke misselijk, wat een verschrikkelijk woord voor zoiets normaals als tepels, gatverdamme. En vanwaar die interesse in je borsten en borstvoeding? Ik zou er echt heel ongemakkelijk van worden als de mijne dit deed.
dr schoot me er nog 1 te binnen nav eliza78. Toen ik daniel nog borstvoeding gaf waren we een keer bij schoonouders en meisje van mn schoonzus was er ook, was toen 3,5 jaar ongeveer. Zegt SM ineens dat ik niet beneden mag voeden want dan ziet nichtje het en dan kan ze rare gedachten krijgen dus ik moet maar boven gaan zitten! Word nog boos als ik er aan denk. Ben toen in de voorkamer gaan zitten (ze zitten normaal in de achterkamer) en heb daar zitten voeden. Grotendeels ook omdat het daar comfortabeler zat. Boven had ik sowiso niet gedaan want het was daar amper 10graden en dat vind ik toch echt te koud. En ja, nichtje kwam er bij zitten, so what? Ze vroeg wat daniel deed, dus ik zei datie aan het eten was omdat hij honger had. Zei: Ow lekkere koekjes! ja hoor, daniel eet koekjes En voor de rest heeft ze er nooit meer wat over gezegt, en zelfs niet nagedaan met de pop, dus waar SM zich nou druk om maakte
Dat mijn schoonmoeder en schoonzus alles beter weten en beter doen dan wij! Heb het maar opgegeven om me daar druk over te maken, maar soms wordt ik wel moe van haar wonder kind verhalen.
Het is voor mij dan al wat langer na de bevalling maar waar ik me de laatste tijd onwijs aan erger is commentaar op hoe en wat wij ons mannetje te eten geven. Hij krijgt namelijk via rapley en als ik vol trots tegen manlief zeg hoe gaat hij van de tomaat zit te smullen en dat hij het echt lekker vindt, zitten ze gewoon om me te lachen!!! Of dat hij in het begin alleen boter op zijn brood kreeg en niet meteen appelstroop oid. Vonden ze allemaal zielig! Ik heb dan haast de neiging om te zeggen dat ze pas commentaar mogen hebben als hun kind perfect de groente en fruit eet. Hou me altijd maar in. En vanmiddag gingen we voor het eerst fietsen met ons mannetje. Ik was erg voorzichtig met hobbels en moest sowieso ook nog even wennen aan het fietsen met stoeltje. Waarschijnlijk zag het er ook wel wat belachelijk uit maar toch. Weer commentaar en een hoop gelach en dat we niet te voorzichtig moeten zijn!!!! GGGGRRRRR!
Jajaja, ik mag ook weer Vanavond een verjaardag van schoon'moeder' gehad. We zijn expres laat gegaan zodat de meeste visite weg was en miniNooNoo er lekker rustig naar bed zou kunnen. We komen daar binnen en ja hoor, de hele toko nog vol Ik haal haar uit de maxicosi, laat even opa en oma gedag zeggen en ze begint gelijk al te huilen. Tuurlijk, ze was moe en die kamer bomvol visite is dan gewoon teveel. Gauw naar boven dan, eenmaal boven heb ik haar nog even getroost en in het bedje was ze alweer aan het lachen gelukkig! Jammergenoeg, en dat gebeurt de laatste tijd alleen maar, wil ze niet slapen en huilt aan één stuk door. En natuuuuurlijk weten alle moekes het daar beter. Wanneer mag ze weer eten? Om 20:00, maar ze heeft geen honger hoor, ze wil gewoon niet slapen bij een ander. En toen volgde het ene advies na het andere, ze moest op haar buik slapen (nee, dat durf ik thuis met de Aerosleep al niet, laat staan hier), ze moest een knuffel hebben (ga weg man, ze is 3 maanden, dat snapt ze nog niet, daarbij ligt ze op een hydrofiel van thuis, dus bekende geur!) en nou ja... zo ging dat nog even door. Het mooiste kwam nog. Een vriendin van de jarige kwam bij me zitten. Het is al zo'n type dat heel dicht in je persoonlijke ruimte komt, ik krijg er altijd de bibbers van. Ze begon met dat het huilen en niet willen slapen bij een ander vanzelf over zou gaan. "Oh ja hoor, daar ben ik van overtuigd, het is vast gewoon een periode." "Ja, ja weet je... eigenlijk zou ik er even heen moeten gaan he." "Wát zeg je? NEE! :x Ik bedoel.. eh ze kent je niet eens, in een keer een vreemd gezicht aan bed, daar wordt het niet beter van hoor." "Ja, maar ik heb mensenkennis he?" "Wat heb je?" "Mensenkennis, dat wist je niet he?" (mensenkennis... ik ook en ik voel nu al dat jij haar NIET vrolijker gaat maken dus kssshh, ga weg!) "Oh nou ja... het gaat vast wel weer over, ik ga er zo weer even heen." "Ja, ja eigenlijk is ze er ook nog wel te jong voor." Mens, doe niet zo eng Wat was je in de godsnaam van plan met m'n kleine meisje? Vraag ik later aan m'n schoon'moeder' wat zij dan wel niet voor speciale mensenkennis heeft en het schijnt dus dat ze iets met 'voelen' kan ofzo. Oh dear... wat ben ik blij dat ik haar er weg heb gehouden! Daar ben ik toch veel te nuchter voor! En natuurlijk vond tot slot schoon'moeder' dat miniNooNoo maar aan dingen moest wennen (zoals de toko vol visite, schijnbaar had ik er dus moeten gaan zitten ) en dat je niet overal rekening mee kan houden. Nou ik zeg je een ding.. als je kindje alleen maar huilt in plaats van slaapt, dan wil je wel graag rekening met alles houden. Dan denk je wel 3 keer na voordat je luidruchtig gaat staan bellen buiten onder haar raam of met de deuren smijt. Ik vind het vreselijk voor miniNooNoo, maar ze komen er nog wel achter als ze straks gaan oppassen. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Oh ja... en dat voel-mens zei ook nog dat ik het helemaal verkeerd had aangepakt want ik had haar zo huilend in bed gelegd, ik had haar eerst even rustig moeten laten worden. Kennelijk dacht ze door de muren en het plafond heen te voelen dat ik dat zo had gedaan. Nou NEWSFLASH, je gevoel is KAPOT want ik heb haar getroost, en nou je mond dicht!
Oohhh wat een verschrikkelijk mens. Ook al geloof ik er wel een beetje in dat sommige mensen zoiets kunnen hoeft er nog niemand ongevraagd na mijn zoontje toe te gaan. En al helemaal als hij die persoon niet of amper kent.
NooNoo, volgende keer kun je ook een andere dag als het wel rustig is op visite gaan Dat zou ik dus doen... gewoon die drukte niet meer opzoeken...nergens voor nodig...