Ik geef zoveel mogelijk bv maar soms ook een fles kv, maar die hoeft maar een seconde of 30 in de magnetron! Waarom duurt het bij jullie zo lang? (Niet aanvallend bedoeld hoor gewoon nieuwsgierig) Dat vind ik ook zo erg, ik voel me soms net een melaatse zoals ik behandeld wordt. Ik heb soms het gevoel dat andere mensen mij het liefst weg willen kijken en dan alleen willen zijn met mijn kindje, want ik ben dat vervelende mens dat het allemaal denkt te weten. Zij weten niet dat ik lang nagedacht heb en met mijn man heb overlegd voordat ik iets besluit ten aanzien van ons kindje.
Haha wat leuk Wow, ik ben nu al nijdig op Marie, ooh als mensen dat ook bij mij gaan doen kan ik me echt niet inhouden denk ik.
waar ik mij enorm aan irriteer i dat de mensen alles beter weten en die goedbedoelde raad die ik helemaal niet nodig heb ik weet als geen ander wat mijn dochter nodig heeft en dan een opmerking in het ziekenhuis van een vriendin 'ze hebben u vet er uitgezogen zeker ' ik had niks buik meer na men bevalling ben ik zelfs fier over die opmerking had ik echt niet gehoeven dag na men toch zware bevalling hoor en mensen die als je net bevallen bent staan te springen op te komen en als je kindje een paar weken is hoor je ze niet meer (dan zijn ze al te groot geworde en niet zo schattig meer) hallo zelfs kindjes van 10 jaar zijn nog schattig hoor zo zijn er 1001 dingen waar ik me aan erger groetjes
Wat dachten jullie van "vreemde" die in de wagenbak duiken.... Maar wat ik daar nog het meest irritant aan vond was ik totaal overrompeld was en er niks van zei!!!! *shock* later bleek het iemand uit het dorp (ik woon hier pas 2 jaar) die bij mijn man zijn ouders in de straat woont. Zij weet dus schijnbaar wel wie ik ben en dat ik het kind van mijn man bij had, maar toch!!! Ik zei niks!!!
Ohhh de eerste week dat L thuis was na 3 weken ziekenhuis. (L huilde bijna constant ivm liesbreuk Waar we met 6 weken pas achter kwamen.) Krijgen we savonds visite. Komen al luidruchtig binnen terwijl ik op de trap "ssshhhttt" zeg... L was nét stil! Daarna natuurlijk wéér huilen. Ik heb hem naar beneden gehaald en tegen me aan gehouden. Op het moment dat hij tot rust kwam zei Svader "Zo! Geef nu maar hier!" Of... pas geleden "Krijgt hij nog geen fruithapje?" "waarom niet??"
Ow, hier kookt mijn bloed ook alweer! Zowel van de vorige kraamtijd als nu.... :x Hier is het ook met name mijn schoonmoeder waar ik me rot aan irriteer... Zo presteerde ze het om ziek langs te komen in de kraamtijd . We wisten dat ze niet fit was, dus ik had gezegd dat ik liever niet had dat ze kwam. Beter eerst nog even aankijken of het over ging, dan mocht ze langs komen. Dus wij weer gebeld, zegt ze keihard dat ze weer helemaal beter is. Komt ze de volgende dag.... loopt de hele middag te hoesten als een dolle, te rillen van de kou (het was 28 graden ofzo) en te snuffen en te niezen... Echt, ik had hem zo hangen toen!! Manlief was werken die dag en de kraamhulp was net weg 's middags, Benjamin was 5 dagen oud!! Ja zegt ze, het is wel een hardnekkig virus En idd, de 'gewone' opmerkingen... Kleine man huilt (lees, 5 dagen oud), dus ik pak hem bij me. Zegt ze "nou, hij heeft het voor elkaar hoor"... Maar die hoor ik al bijna niet meer, die filter ik gewoon en ik laat ze van me afglijden... Daarnaast is mijn schoonmoeder een prikker en een schudder. Oftewel, kleine op schoot en dan constant in zijn buikje en wangetjes prikken om reactie te krijgen en constant met hem schudden. Ja, vind je het gek dat hij dan spuugt!! Hij heeft nét gegeten! Ze vindt het dan zo leuk dat hij wakker blijft, i.p.v. dat ie lekker in slaap valt na een voeding, zoals meestal met kleine baby'tjes :x *Ik denk dat ik maar eens ophou.....* dit topic is anders in no-time gevuld... EDIT: deze kon ik niet laten... ze geeft me ook ALTIJD borstvoedingsadvies, terwijl haar kinderen allang volwassen zijn en ze zelf NOOIT borstvoeding gegeven heeft!!! GRRR... zo, die moest er even uit...
Zijn vader die vindt dat het kindje in alles op hem lijkt, zelfs in eigenschappen die hij zelf helemaal niet heeft. Hee, hij heeft ook 50% mijn genen hoor.
Ik wordt al boos als ik aan alle ergenissen denk zowel tijdens als na de zwangerschap en nu nog steeds trouwens! :x Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met opnoemen. Ik herken heel veel van de reacties hiervoor. Echt belachelijk en ongelofelijk irritant dat alle buitenstaanders het beter weten, doen wat ze zelf willen en ongevraagd zich overal mee bemoeien. Gelukkig ben ik niet op m'n mond gevallen en bepaal dus zelf wat er gebeurd en wanneer en wie dat mag doen. En als er iemand een k*t opmerking maakt krijgen ze die gewoon terug. Al moet ik zeggen dat in het begin de kraamtranen het wonnen en ik niet altijd in staat was om te reageren.
Zijn er bij jullie ook mensen geweest die het durfden om een vinger in de mond van de kleine te doen? Mijn sm presteerde dat, ik knalde uit mijn vel en heb haar dringend verzocht dat te laten. (ik blijf dan wel netjes maar mijn ogen spugen vuur) Er komt steeds meer boven haha, volgens mij moet ik eens wat relaxter worden.
Jazeker, de meesten doen dat! Mijn zoontje pakt ook zelf handen beet vban een ander en brengt ze naar zijn mond. Ik vind dit echt smerig, wil het absoluut van niemand hebben.
Dat doet mijn zoon ook... Maar ik moet zeggen dat ik dat nu al wel beter kan hebben dan een paar weken terug maar het ligt er wel aan bij wie hij het doet. Mijn sm had er in het begin een handje van om hem wakker te maken als ze hier kwam. Op 1 jan lagen man en kleine (net 2,5wk) even op de bank te slapen. souders stonden voor de deur en vragen hoe het gaat man zegt dat kleine niet helemaal fit is en net slaapt. Ze komen binnen man loopt naar de toilet en wat doet sm.... Ze pakt de kleine op, gevolg... Wakker! Laatst een collega, die vroeg voor de 4e keer of ons mannetje eigenlijk wel gepland was! Als ie dat nog 1 keer waagt te vragen krijgt ie de wind van voren! En idd, hij mag al wel een babykoekje, fruithapje... Ik ben zelfs soms huiverig dat de oma van mijn man hem in een onoplettend moment wat toe gaat stoppen!
Ja wat is dat toch met baby's en eten, iedereen wil er maar vanalles instoppen. En dan het liefst zo vroeg mogelijk! Over de vinger, ik kan het nu ook beter hebben hoor maar bij dat voorval was de kleine net drie weken oud. En mijn sm rookt als een ketter, en dan zeker die sigarettenvingers erin nee dank je. Ik vind het stiekem al vies als ze hem oppakt maar dat zal ik natuurlijk niet hardop zeggen.
Ow.... zo herkenbaar!!! En dan zeker die sigarettenvingers.... daarmee moet ze echt uit de buurt blijven van het mondje van mijn kids. Gisteren ook. De kleine had net bij mij gedronken, daarna even verschonen en toen was hij wat onrustig (niet overstuur ofzo, maar ja, welke baby vindt verschonen leuk?). Gelijk een pink erin! Hallo... ik ben hier bezig ja... @ ratatosk: haha, relaxter worden zou voor mij ook niet slecht zijn... het heeft me al wat jaartjes van mijn leven gekost, die hoge bloeddruk, hahaha
hier precies hetzelfde. rood hoofd is poepen huilen is laten liggen want ze is verwend?????? zelf staan ze tegelijk boven der als ze oo maar een geluid maakt. ik had altijd geleerd kindere groeien op eten en liefde mijn meisje huilt anders van de ene voeding tot de andere heb het jammer genoeg geprobeerd heb er spijt van ik geef haar graag de liefde die ze vraagt en ja op sommige momenten moet ik haar even laten huilen anders plas ik in mijn broek of 100000x zeggen laat haar met rust want ze wil slapen en jullie maken het alleen maar erger maar altijd zitten wij s'nachts met een krijsend meisje want ze is oververmoeid en over prikkelt... og wat lijkt ze op mij hmm lijkt bijna niet eens je zoon want ze lijkt op mijn vader en mij:O oh gaat toch lekker weg nee want ik pas wel op der ik breng haar nog niet weg vind het al erg genoeg om mijn dieren ergens anders te laten laat staan mijn kind... dat is lekker even spuien
Opa en oma die alleen nog maar oog hebben voor de jonge spruit en na 1 vraag hoe gaat het met jou, gelijk erover heen praten om niet te luisteren naar het antwoord. Ze zien alleen nog maar de kleine , bah. O ja, en op nr. 1 staat bij mij de familie die commentaar heeft op mijn manier van opvoeden/met de baby en zijn huilgedrag omgaan. Dus het is helemaal niet erg als ze even huilen (en dat even is dan een paar uur) terwijl dat dwars tegen mijn moedergevoel indruist. Eigenlijk is mijn top ergernis mijn eigen onzekerheid in het moederschap bij de eerste baby en dat ik me zo snel door ervaren (oude) moeders laat beinvloeden als zij de betweter uithangen. (zucht)
ik erger me kapot aan het feit dat mijn smoeder wanneer ze komt oppassen, mijn dochtertje rustig 2 uur beneden houdt terwijl ze doodop is! Of dat ze met mijn dochter gaat koffiedrinken bij iemand hier in de buurt terwijl mijn meisje moe is en wilt slapen en dat smoeder dan zegt dat mijn dochter eenkennig is omdat ze zo huilde bij anderen in een vreemd huis nee mens, ze wilt SLAPEN!! :x
Ow wat ben ik blij dat wij ons deze keer goed hebben ingedekt... Geboorte kaartjes komen pas als ons zoontje lekker thuis is, Dan pas is het feest! Visite is niet welkom in het zkh! En als ik mijn mobiel niet opneem wil dat zeggen dat ik even geen zin in je heb en dan hoef je niet 10 keer te blijven bellen!