Oh, je verwoordt precies waar ik ook vaak moeite mee heb! Maar ik ga toch lekker dwars tegenin en zeg meestal: 'Nee hoor, valt hartstikke mee met de drukte. Ik snap nooit wat sommige mensen te klagen hebben met maar 1 kind'. (deze zin zorgt meestal voor het einde van het gesprek ) -> overigens meen ik dat natuurlijk niet, maar als ik 36.578.444keer dezelfde vraag te horen krijg van wildvreemden op straat, kan ik hem onderhand uitkotsen.
Ik moet toch ook even reageren... Vooraf; mijn zoontje was een huilbaby, zijn er nu achter dat hij KMA, reflux en KISS-syndroom had/heeft. Loop je met de wandelwagen in de hoop dat hij rustig wordt en in slaap valt (je moet wat..), komt er een wildvreemde langs, duikt de kinderwagen in en roept vervolgens: Hij heeft honger, je moet hem te eten geven. Argghhhh
Oh ik kan hier boeken over volschrijven. Maar de allerergste vond ik die keer dat mijn schoonouders gewoon ongevraagd met de reservesleutel van ons huis naar binnen kwamen, toen ik de telefoon niet opnam nadat ze 10x hadden gebeld. Ik lag halfnaakt in bed met een brullend kind en borstvoeding die niet goed ging, dus hun bemoeienis had ik op dat moment echt niet nodig. Maar schoonmoeder was hardnekkig, dus die kwam gewoon zelf wel even kijken met haar eigen sleutel. Ik ga nog steeds koken van woede als ik daaraan terugdenk, terwijl ik verder echt wel gek ben op mijn schoonmoeder, en zij op mij. Gelukkig gaan deze dingen over naarmate je kinderen ouder worden. Hoewel een tante van mijn vriend laatst toch weer een leuke had: "één stukje tegelijk he!", toen ik mijn zoon een peer gaf, en 2 kleine stukjes op een vorkje had geprikt. Hij is nu bijna 2,5
Mensen die bellen tijdens de rusttijden die op het kaartje vermeld staan! Zoooo iritant. Ik neem niet op en de eerstvolgende keer dat het weer gebeurt doe ik net alsof ik sliep ookal ben ik wakker. Kunnen ze zich lekker schuldig voelen. En mensen die effe komen binnenvallen zonder te bellen, en dan ook nog tijdens je rusttijd! En mensen die op kraamvisite komen, over van alles gaan zitten kletsen en amper naar je kind kijken. Helloooo, ik ben net bevallen en trots, hoor mijn verhaal aan en bekijk mijn baby want daar kom je voor! En last but not least, mensen die je niet je verhaal laten vertellen maar je onderbreken om hun eigen verhaal te vertellen. Waar je uit beleefdheid dan wel tot het eind naar luistert....
Op het kaartje stond: Wil je ons komen bezoeken graag eerst even boeken... mmmm 6 dagen na de bevalling stond mn vriendin op de stoep zonder te bellen...Geen ramp opzich... Wel als die avond de dominee zal komen. Wanneer ik bij schoonouders kom: aaahh geef haar maar hier of gewoon letterlijk de maxicosi uit de armen van mn man word getrokken. Goh gezellig dat jullie ook op visite komen Dochter zit bij schoonpa: Ik zeg, ze gaat zo naar bed ze is moe...Toch nog lekker wild met haar doen om haar aan het lachen te krijgen.. Gevolg een huilend kind wat niet gaat slapen. Verder heb ik schatten van schoonouder hoor die dolgelukkig zijn met hun 1e kleinkind. Mijn dochter is geen iel kindje ( 7 mnd) en heeft van die lekkere dikke wangen... ALTIJD krijg ik de opmerking..> Goohhh wat een dikke wangen, wat geef je der te eten vervolgens lekker in knijpen.. Knijp lekker in je eigen wang
Dat mijn moeder steeds vindt dat Emma het koud heeft Dus wordt binnenshuis haar jas over haar heen gelegd! en mijn moeder is echt heel lief
Owwwwwwwwww,, herkenbaar :x Ze moeten schoenen aan, want de voetjes zijn koud (met deze temperaturen, binnen!!) Ze moeten drinken, want ze hebben dorst (nadat ze net een volle beker leeg hebben gedronken) Het is veel te warm in de wagen ( in de schaduw) enz enz......
Ja, wie je ook bent: als mensen net een kindje hebben gekregen, ben je niet onverwachts welkom! Gewoon niet opnemen of de deur open doen hoor! En dat mensen gelijk hun eigen verhaal vertellen.. heel herkenbaar!! Erg irritant! Maar... Probeer ook te genieten he!
Oh, ik kan er een boek over schrijven...Mijn schoonmoeder is echt een heks... ´Ik ben bij al m´n vier zwangerschappen maar 5 kilo aangekomen en kon na een week m´n spijkerbroek weer aan.´ ´(bij m´n oudste dochter) Nou, ze lijkt wel op jou, maar dat geeft niet....´ ´(bij m´n jongste, die wel op m´n man lijkt) Ik vind dit wel een mooier kindje, tenminste niet zo´n bol hoofd als d´r zus´ ´Doe gewoon een schepje extra melk in de fles, slaapt ze lekker door (ze was twee weken)..´ ´De jongste heeft nog steeds s´avonds een huiluurtje, dus dan laten we haar even jammeren. Vind ze belachelijk, zij liet haar jongens nooit huilen.. en ga zo maar door...brrr....vreselijk mens is het toch (adem in....adem uit) .
Nog meer ergernis: die zweterigheid die bij tijd en wijle de kop opsteekt! Pffff, lijken wel opvliegers. Net als die chagrijnige buien, echt niet leuk voor kinders en man.
"Fijn hè, dat die buik weg is. Nu ben je weer lekker mobiel en actief." Ehm ik kan door de hechtingen niet eens gaan zitten of opstaan zonder dat de tranen me in de ogen springen? Dan liever zo'n buik hoor.
Mensen die denken te weten wat je baby mankeert als het even huilt. "Oooh krampjes! Dan moet je zo, kijk zo lekker over het buikje wrijven, dat helpt." "Ja... weet ik. Maar ze heeft geen krampjes, ze is moe en kan de slaap niet vatten." "Och kleine meid, heb je zo'n verdriet. Ja, dat is ook niet leuk he, krampjes. Heb je een zere buik meisje, och och och toch." "Ze heeft geen zere buik of krampjes. Ze is moe, maar kan niet in slaap komen. Dat heeft ze wel vaker en dan moet ze gewoon even huilen, ze valt zo in slaap." "Mijn kinderen hadden ook zo'n last van krampjes, als je maar met een warme hand stevig over het buikje wrijft, dan gaat het zo over." Prima.
hahahaha, dat met die krampjes HEEL bekend!!! Onze elize ook, heeft flinke reflux en enorm pijn gehad de eerste weken (daarna meds) en sowieso kwam ze beroerd uit de bevalling dus had daar ook last van, gevolg: een vermoeide baby die veel huilde en heeeeel weinig sliep. conclusie van bijna al het kraambezoek: krampjes. rooibosthee, warme badjes, kruikjes, boeren, schone luier, tempen, ik weet niet wat voor dingen we te horen kregen... NEE ze heeft PIJN, maar niet van de krampjes.. Toen het duidelijk werd dat onze baby wel heel veel spuugde kwamen de adviezen weer: rijstebloem in de fles (ze was net een week oud), bedje schuin (ja, dat staat schuin. nee echt schuin, ja dat staat ECHT schuin. ik ga wel even kijken... oh het bedje staat inderdaad echt schuin, *zucht*), negeren (kind kwam om van de pijn, hoezo negeren? GROM) ach alle baby's spugen wel (prima, houd jij haar dan maar even vast na de fles, dan zul je zien hoeveel ze spuugt, gnagnagna op je zwarte pak) *zucht* wat mij opvalt is dat IEDEREEN het beter lijkt te weten dan de nieuwbakken papa en mama. En die zijn al zo strontonzeker en hormonaal instabiel (mama iig). Houd toch je mond mensen, zeg gewoon wat een leuke/lieve/mooie baby/wieg (haha) drink je koffie en hoepel weer op!
[/QUOTE] Houd toch je mond mensen, zeg gewoon wat een leuke/lieve/mooie baby/wieg (haha) drink je koffie en hoepel weer op![/QUOTE] Amen!!!
Hier ook een schoonmoeder...pfff.... Dochter was 3 maanden en had ernstige last van Reflux waardoor het voeden een drama was. Opmerking schoonmoeder: Tja misschien is ze de melk wel zat en moet je haar wat anders geven.... o ja? wat dan?? cola?? En dat zei ze op een toon van: Ik lust ook niet elke dag hetzelfde... Mijn schoonmoeder past 1 keer in de week op en hoe erg ik mijn best ook doe...ze doet alles volgens eigen schema... Zo kreeg ze laatst pas om 19:00 haar avondeten... dan lust ze haar melk dus niet rond bedtijd en ze drinkt al zo weinig... Andere keer kreeg ze pas rond 14:00 haar boterham, terwijl dat eigenlijk flestijd is... kijk, mijn dochter is hollands welvaren en 1 dagje per week maakt ook niet heel veel uit maar wat is de moeite om de tijden op haar normale schema te houden??? bloedirritant!:x O ja nog een... kom ik daar aanrijden na werk om dochter op te halen zie ik mijn schoonmoeder lopen met de wandelwagen (kleine huilde en met lopen word ze meestal wel stil) heeft ze de kleine geen jas aangedaan!!!! het was toen 13 graden!!! En ik durf er niks van te zeggen want zij heeft 4 kinderen grootgebracht en ik wil niet overkomen als een betweter..
Op zich heb ik niet veel ergenissen gehoord maar mijn nichtje zei wel toen ze na een paar dagen na de bevalling op visite kwam: zo jij ziet er ook niet uit he ? ik hield veel vocht vast dus was erg opgeblazen. Erg leuk zo een reactie NOT!:x