N.a.v. het topic 'Ergernissen tijdens de zwangerschap'..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ratatosk, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

nog niet zoveel kraamvisite gehad omdat ons meisje nu in het zkh ligt maar nu al een paar ergenissen:

- onverwachts kraambezoek. heb diegene na 5 minuten weer naar buiten gestuurd was net terug uit het ziekenhuis en had al visite

- van kraamvisite te horen krijgen zo zit er nog 1 in..(2 dagen na mn bevalling):x

- kraambezoek wat beledigd is als ze de baby niet mogen vasthouden.
    ''ja maar ik wil graag een foto met de baby op schoot bij mn dochtertje (5)''

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ook hoor....

Laatst zei de buurvrouw van mijn ouders: Nu nog even afslanken he?!

Uuuh.....ben op zich nog niet zo heel erg lang geleden bevallen. Dus tja...na 9 weken zitten er nog extra kilo's aan...

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een focus op dat gewicht he? Niet normaal. Bij iemand die niet bevallen is maar wel veel te zwaar houdt iedereen stijf de mond dicht maar omtrent een bevalling lijkt iedereen wel alles te mogen zeggen. (of dat denken ze dan he?)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Alle mensen denken ook dat je kind moet poepen als ze een keer moeilijk kijkt.... pfff ;)

Wacht maar tot ze echt moet dan piep je wel anders :D

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb er ook nog een:D.

We waren laatst bij de opa en oma van mijn man en opa en ik liggen elkaar niet zo.
    Zo krijg ik standaard iedere keer dat we daar zijn te horen dat ik te dik ben (tja, ik ben niet achterlijk. Dat weet ik zelf ook wel)

Mijn dochter is een flinke dame, maar niet extreem (ze zit op +1) en zit in een spreidbroek. Nu wist opa mij te vertellen dat Thirza haar heupafwijking komt door haar overgewicht:(.

Ik heb gezegd dat hij er blijkbaar heel veel verstand van heeft, want tenslotte loopt ze er de hele dag op;). Echt die vent spoort niet, ik heb Thirza en mn spullen gepakt, oma gedag gezegt (dat is echt een schat) en ik ben weg gegaan.
    Sindsdien ben ik er niet meer geweest, ben er helemaal klaar mee. Erg sneu voor oma, maar als mijn man er heen wil gaat hij maar alleen...:x

(dit was uiteraard niet het eerste voorval. Toen ik daar voor het eerst was, vond hij het nodig om aan mijn kont te zitten:x Echt ik walg van die vent)

6. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatver zeg, da's echt niet leuk. Kun je niet heel onnozel reageren op de 'te dik opmerking'?
    Zo van Oh ja joh, zou je denken? Waarom dan? En dan kijken alsof je zelf mentaal niet helemaal ok bent. En om te narren zou ik op de opmerking over Thirza zeggen: Sja, zo moeder zo dochter he? Ookal is dat natuurlijk onzin, laat hem lekker pfff. Hij krijgt dan in ieder geval zijn zin niet, want hij wil duidelijk dat je gas terug geeft.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja heel erg. Daardoor word je toch mega onzeker?

Ik weet dat er nog minstens 10 kilo afmoeten. Dat WEET IK!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Sjeetje wat erug!!!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Toen ze jayden zagen kreeg ik de opmerking 'waar heeft hij gezeten? Had je een bobbel op je rug?' ik had een minibuikje maar er kwam wel een reus uit.

afgelopen maand waren we op vakantie met mn schoonouders erbij, schatten van mensen hoor.. maar zodra jayden ook maar 1 geluidje maakte stonden ze bij zn bedje.. hallooooo wij zijn er ook nog, de ouders!! dus daar hebben we al snel een stokje voor gestoken.
    We hadden wel f de ellende ervan toen we weer thuis waren want meneertje dacht 'als ik nou ga nephuilen staat er zo wel iemand bij mn bedje' dat heeft hij 10 minuten gedacht en daarna was het weer van 'ok ik ben thuis, nephuilen heeft geen zin dat hebben ze door.'

10. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja ik weet niet, normaal heb ik mijn mondje wel bij, maar onder invloed van hormonen straks??

Je kan ze ook uitdrukkelijk bedanken dat ze je nog even helpen herinneren, en dan op zo'n lekker sarcastisch maar vriendelijk toontje.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Of je stelt ze de vraag of ze dan gezellig met je mee gaan lijnen aangezien hun buik/ benen/ kont/ wat dan ook, ook wel een maatje kleiner kunnen.....:D

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    het enige wat me nog steeds bijstaat....belde mijn broer op zo 1 uur na de bevalling... om te vertellen dat Gijs was geboren...het eerste wat hij zei: je noemt je kind toch geen holle bolle gijs....:xnou ben daar zooooo kwaad om geweest (nu nog wel een beetje:))

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    wat zei je? :"nee, we noemen JOU Holle Bolle en HEM gewoon Gijs"

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hahaah nee nog net niet...moest gelijk huilen...gek he met al die hormonen en emoties :cool:

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Wat een k*t opmerking zeg! :$

Hier erger ik me altijd aan mijn svader die alles baggetaliseerd (schrijf ik dat goed zo :)?).
    Alles trekt hij naar zich zelf toe, dat hun dat vroeger ook hadden ( en dat terwijl hij een eigen zaak had en 12 uur p.d. werkte. Mijn vriend is zowat opgevoed door zijn opa en oma ;)).
    Nu doet hij dat nog steeds heel vaak en oooh....grrr.....wat kan ik mij daar pissig om maken. Voor de rest een prima man hoor!

Toen mijn zoon nog een baby was, had mijn moeder er een handje van om hem zich toe te eigenen. Constant de fles willen geven, vast houden, boos worden als het niet mocht en hij bij mij op de borst in slaap viel (wilde zij ook wel heel erg graag..;)). Sigarettenvingens in z'n mondje stoppen en zelfs de fles even proeven als ze hem mocht geven, omdat ze niet op haar pols kan voelen of hij te warm was :$. Gelukkig is ze nu gestopt met roken.
    Ik heb hier toen een keer wat van gezegt, toen de spreekwoordelijke druppel voor mij overliep. * Oei oei oei*....dat had ik beter niet kunnen doen. Ze was alleen maar gek op haar kleinzoon...

Ik kreeg ook de opmerking dat ik " blij" moest zijn dat onze zoon de eerste 2 weken in het ziekenhuis lag, konden we tenminste doorslapen 's nachts :$.

Pfff....zie nu al weer een beetje tegen deze tijd op! Al die irritaties die weer boven komen!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh wat erg zeg!! van mij zouden ze ook een sneer krijgen hoor! ik zou ook gewoon woest zijn!!gelijk heb je

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier helemaal mee eens. Mijn zus had er een handje van....pakte Julia op en ging haar buikje masseren:x

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Op de deurbel drukken als Julia sliep....en dan de opmerking "ze moeten toch wennen aan lawaai?!!!"
    Ja dit is misschien wel zo, maar ik vond het heerlijk als ze een keertje sliep!

19. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de deurbel drukken? Ik zou vragen of ze dan misschien volgende keer de fanfare kunnen meenemen...
    Mijn deurbel gaat er uit straks. Iedereen die me nodig heeft heeft mijn 06, aan de rest geen behoefte. Ze collecteren hier bijna wekelijks en ik heb een NEE sticker bij mijn deurbel. Desondanks toch aanbellen.... Zucht

20. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Dat niemand met mij rekening houdt. tenminste, zo voelt het...
    Ik ben degene die is bevallen, en ze was er dan wel snel uit, maar ik heb echt veel last van mijn bekken. Iedereen verwacht dat ik alles maar weer kan.

Aan mijn man die de hele tijd zegt dat ie zo moe is. Ja hallo! Ik moet om de 2 uur kolven, ook ´s nachts, en ons meissie slaapt al door. Ga dan eerder op bed. Ik ben kapot, maar roep dat toch ook niet de hele tijd.

Aan mijn souders die de hele tijd foto´s maken... zucht... met flits. Dan begint ze meteen weer te huilen en manlief zit erbij en kijkt ernaar. Mijn emmer druppelt langzaam vol, duurt niet lang meer of hij stroomt over...

Mijn ouders die haar zo opeisen. Ik wil net dat ze lang bij mijn moeder ligt, die gebruikt zoveel parfum en mijn vader is niet echt voorzichtig, vooral niet als er een biertje is genuttigd.

en verder erger ik me aan 1000 en 1 dingen, maar zla ook voor een groot deel wel aan de hormonen liggen...

@ jada08; verschrikkelijk die opmerking. je wilt je kindjes gewoon lekker bij je hebben en daar heb je veel slapeloze nachten voor over als ze maar gezond en wel thuis zijn

Deel Deze Pagina