HG onkruidweg..

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hallo dames,

Mijn man heeft afgelopen donderdag of vrijdag achter het huis op de bestrating HG onkruidweg gespoten, aangezien we vreselijk last hebben van onkruid. Ik blijf het weghalen, maar het komt net zo hard weer terug.. De huis-tuin-keuken-middeltjes hadden we al eens gebruikt maar werkte voor geen meter..

Nu hebben we dus dit gebruikt.. Na 4 dagen moeten we resultaat zien en binnen 2 weken zou al het onkruid weg moeten zijn..
    Nu was mijn man alleen vergeten dat het dus onwijs mooi weer is en wordt de komende dagen..

Nu is mijn vraag: Kan Lenn gewoon buiten spelen? Of zou dat gevaarlijk zijn? Er staat alleen op de verpakking dat we de fles buiten bereik van kinderen moeten bewaren.. Ik zou er namelijk vreselijk van balen als ik Lenn de komende 2 weken niet in de zandbak kan laten spelen buiten:(

iemand enig idee hoe dit zit?

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik zou je zoon niet met zijn vingers aan het onkruid laten zitten, maar als je het er al een paar dagen geleden op gespoten hebt lijkt me dat het wel kan. Ligt het er nou vers en is het nog nat...das een ander verhaal. Het trekt de grond in en dood de wortels namelijk. Gewoon erbij blijven en zorgen dat ie zijn handen wast na het buitenspelen...maar goed ik ben geen deskundige dus als je het zeker wilt weten bel het tuincentrum of zo

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij hebben pas roundup gebruikt,
    dat is ook zo iets.....Maar zodra het droog is kunnen er gewoon weer kinderen spelen en kan het geen kwaad meer,
    het trekt in de wortels van de plant....en daaraan gaan de planten dan dood.

maar kan voor de rest geen kwaad.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Klopt, die uitleg had mn man ook gegeven alleen wisten we niet of het nu nog kwaad kan..
    Hebben net een heel stuk gefietst dus blijven nu even binnen.. We gaan wel buiten eten, maar dan zit hij in de kinderstoel.. Hij trekt maar al te graag onkruid eruit namelijk:D

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wel even goed in laten trekken,
    maar zodra het zeg maar droog is kan het eigenlijk geen kwaad meer.... dat stond bij ons op de fles!
    Hier heeft het trouwens super gewerkt,
    hebben niet alleen het onkruid tussen de tegels ingespoten, maar zelfs in de voortuin :D
    En een paar dagen later kon manlief alles zo uit de voortuin halen wat weg moest!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het is al wel droog.. Dinsdag kan hij er dan wel spelen, morgen moet ik de hele dag werken dus is hij op het KDV.. zal dan gelijk kijken hoe het er voor staat :D

Deel Deze Pagina