De scholen zijn weer begonnen zo ook de luis

Discussie in 'De lounge' gestart door rooswine, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Mijn dochter klaagde gisteravond over jeuk op haar hoofd dus gekeken en ja hoor luis.
    Nu lees ik overal dat je niets meer hoeft te wassen en alleen kammen en shampoo erin en dan elke dag kammen kammen kammen.
    Klopt dit? Of wat doen jullie tegen die beestjes?

Wel fijn dit trouwens we hebben zaterdag een bruiloft van mijn zus en wou voor de tijd met haar naar de kapper maar dit gaat dus niet lukken

2. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Heb ik ook gehoord dat dat niet meer hoefde maar zou het denk ik voor mijn eigen gevoel wel doen..:)

Rot krengen zijn het ja

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft laatst ook luizen gehad. Ik heb wel meteen spul gehaald bij de apotheek. Nyda heet het. Uurtje intrekken en alle luizen waren dood. Uitspoelen en een keer goed doorkammen en klaar. Dit zou ik dus zeker doen als je deze week nog naar de kapper wil. Ik heb mezelf voor de zekerheid ook behandeld. En beddengoed meteen uitgewassen.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Dit dus ik zou het ook een vies idee vinden om zo weer in het bed vol luizen te gaan liggen bah. En behandelen ben je er sneller vanaf want je blijft echt kammen hoor vooral bij meisjes met lang haar, bijna niet te doen ;)

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Gisteren hier op t nieuws met volgende methode.

Haar nat maken en heel goed insmeren met VEEL conditioner (glijdt goed) en dan met zo'n kammetje uitkammen.

Overigens denk ik hier ook aan luizen in zoon zijn klas (hij vertelt dat de juf elke maandag komt kijken en dat J er had en zijn mama had zijn haar afgeschoren).

Overigens doe ik dat ook bij mijn zoon: alles eraf zodat er maar een paar milimetertjes meer opstaan.

Dchter heeft kort haar, dus ook makkelijk uit te kammen

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Klopt, mijn oudste had het destijds (ze is tien) en toen heel veel werk eraan gehad..poosje terug hadden beide kinderen het,lotion en kammen tot je een ons weegt, maar toen waren we er best snel vanaf gelukkig.
    O en nu er kindjes bij hun in de klas zijn met luis, haren vast, beetje haarlak erop en regelmatig controleren.

7. flerk

flerk Niet meer actief

Mijn dochter heeft ze na de grote vakantie gehad. Ik zeg nu: 1 x, nooit weer!! (ja, dat kun je niet voorkomen, maar ik zal er alles aan doen!)
    Ik plaatste toen ook 'n topic omdat ik er echt wat paniekerig van werd, vond het zo naar (achteraf veel te paniekerig hoor). Maar ik heb de gave om dan in een korte tijd een 'expert' te worden, ik lees me helemaal in en zorg dat ik de beste aanpak vind. Dus als je tips wilt die mij hielpen: Gebruik prioderm lotion (geen luizenshampoo, TE veel negatieve reacties over gelezen en gehoord), schaf een GOEDE kam aan : lange metalen tanden, liefst dubbele rij, dicht tegen elkaar staande tanden. Behandel met de '12 uur methode' en blijf daarna elke dag minstens 1 keer heel goed uitkammen. (persoonlijk ging ik er ook dode eitjes met m'n nagels uitplukken, kon ze echt niet laten zitten). Behandel elk gezinslid en breng sportclubjes, school, ouders van hechte speelvriendinnetjes etc op de hoogte. Spullen wassen hoeft niet maar ik heb het hele huis op 60 graden gewassen of een week in vuilniszakken gebonden. Dit hoeft dus niet meer, maar ja...psychologisch he... Doe op de juiste tijd de nabehandeling en blijf ook kammen. En als die krengen weg zijn: haal Tea Tree Oil!! Druppeltje op de kraagjes, tasjes, jasjes...schijnen luizen echt niet van te houden. Stinkspul, maar dat kan je tegen die tijd niets meer schelen. Sindsdien geen beestje meer gezien hier en ik hoop dat zo te houden. Ik controleer mijn beide kinderen regelmatig, zeker vlak voordat ze weer naar school gaan na een vakantie. Ik baal er dan ook van dat er dan veel luizen in de klas zijn, die zouden wat mij betreft eerder gesignaleerd kunnen worden, zeg een tijdje voor de school weer begint, dan kan er nog op tijd behandeld worden.
    Succes!

ps: na de eerste behandeling deed ik vaak de natkammethode! Helpt echt het best!

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    tea tree oil , druppeltje achter de oren, haarspray erin, haren niet teveel wassen, haarspray op jaskragen e.d., dat helpt het in elk geval voorkomen....

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoi, waar koop je tea tree.
    In t kruidvat?

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

ja bij de drogist bv of in de natuurwinkel, je kan het overal voor gebruiken :) je moet even aan het geurtje wennen maar goed alles beter dan luizen haha

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Die tea tree deed hier helaas niets!

Ik behandel met een spulletje waar DIMETICON in zit.
    Die heb je van prioderm, maar ook van XT bijv.
    Werkt als een tierelier.
    Daarnaast heb ik alles gewassen (60 graden) en na een paar dagen nog een keer.(better safe than sorry)
    Hebben jullie luizenzakken op school? Dan is het wellicht ook handig de luizenzak nog te wassen.

Bij mijn zoon in de klas hadden onlangs 5! kinderen luizen. Mijn zoon gelukkig niet.
    Ik heb nu een natuurlijke preventief shampoo (millium)gekocht en was mijn beide kindjes daarmee.
    Daarnaast een beetje haarlak;)

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Je kunt ook azijn gebruiken om de luis te doden...

En verder schijnen tea tree druppels door je shampoo preventief te werken. Misschien een idee?

13. flerk

flerk Niet meer actief

@pinguin, de tea tree doet niks als je eenmaal luizen hebt, maar op luisvrij-haar schijnt het wel preventief te werken.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

precies ik heb nog nooit luizen gehad en mn kids ook niet , dus wat je daarbij moet doen weet ik (gelukkig) nog niet maar goed voor hetzelfde geld is het volgende week raak hoor, ik ga aan de weer met mijn spray en olie :D

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Toevallig afgelopen zondag luis ontdekt bij mijn dochter.
    Gister bij de apotheek ''Licener'' shampoo gekocht en haar daar gelijk gister mee behandeld. Het hoeft maar 10 minuten in te trekken.
    Ik kamde er na de behandeling 4 dode luizen uit, meer had ze er gelukkig niet. Deze shampoo dood ook gelijk de neten.
    En nu dan 2 weken lang elke avond voor de zekerheid nog kammen.
    Verder heb ik alles wat ook maar enigzins met mijn dochter in aanraking is geweest en wasbaar is gewassen, liefst op 60 graden waar dat kon.
    Knuffels zitten nu in een vuilniszak en blijven er wat mij betreft 3 weken inzitten, waarna ze ook nog gewassen worden:D.
    Dit is trouwens de 1e keer in mijn carrière als moeder dat ik er mee in aanraking kom. (en hoop de laatste, vieze beesten!).

Deel Deze Pagina